مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نگهداری و مراقبت از گل‌های آپارتمانی: سینگونیوم

نام انگلیسی این گیاه ARROWHEAD VINE، نام علمی آن SYNGONIUM AUNITUM و از خانواده ARACEAE است.

طرز تشخیص سنگونیوم در مقایسه با فیلودندرون ساده است: در گیاه جوان سینگونیوم، برگهای جوان نیزه‌ای شکل و در قسمت تحتانی نزدیک به محل اتصال به دمبرگ به صورت دو گوشواره در آمده است.
رگبرگهای این گونه زرد رنگند و ساقه گیاه تولید ریشه‌های هوایی زیاد می‌نماید.
گیاه جوان این گونه، زیبا و به عنوان گیاه آپارتمانی پرورش داده می‌شود؛ با این حال، به مرور که سن گیاه افزایش می‌یابد برگ‌های تحتانی خود را از دست داده و گیاه زشت می‌شود.


شکل برگ‌ها:
برگ‌ها نیزه‌ای ‌شکلند. در ناحیه دمبرگ در برگ‌ها بریدگی ایجاد گشته و به گوشواره شباهت پیدا می‌کنند. در بعضی از گونه‌ها رگبرگ‌ها نمایان هستند.


فرم ساقه:
سینگونیوم گیاهی است بالارونده. ساقه‌هایش رشد زیادی می‌کنند و از در و دیوار بالا می‌روند. با حذف قسمتهای بالایی ساقه‌ها می‌توان گیاه را طوری تربیت کرد که رشد جانبی بیشتری داشته باشد. لازم است برای سینگونیومهایی که به صورت بالارونده تربیت می‌شوند، قیّم تهیه کنید. چون ساقه‌ها نرم هستند، باید به قیم بسته شوند، تا دچار شکستگی نگردند.
همچنین اگر ساقه سینگونیوم با محل مرطوب تماس پیدا کند، ایجاد ریشه‌های نابجا می‌کند. بدین منظور، می‌توانید یک چوب بلند تهیه کرده، اطرافش را با خزه پوشش داده و از آن به عنوان قیم استفاده کنید. در صورتی که خزه‌ها را خیس کنید، ریشه‌های نابجا ظاهر شده و به داخل خزه‌ها نفوذ می‌کنند. با ظاهر شدن ریشه‌های نابجا می‌توانید مواد غذایی را نیز در آب حل کرده و به این ترتیب آب و کود را در اختیارش قرار دهید.
این گیاه در فصول گرم (بهار و تابستان) هر ۲۰ روز یک بار به کود تقویتی احتیاج دارد.
انعطاف‌پذیری ساقه‌های سینگونیوم به ما اجازه می‌دهد تا هر طور که بخواهیم آن را تربیت نموده و به آن شکل بدهیم. ضمناً افزایش ریشه‌های نابجا موجب استحکام بیشتر گیاه می‌گردد.


مراقبتهای لازم:
گاهی ساقه‌های سینگونیوم بیش از اندازه بلند شده و تعداد برگ‌هایش کم می‌شوند. در این حالت فاصله میان برگ‌ها زیاد می‌گردد. این موضوع که موجب زشت شدن گیاه می‌شود، به دلیل تاریکی محیط است. با قرار دادنِ گلدان در محل سایه روشن این حالت را از بین ببرید.
در سینگونیومهای بزرگ برگهای پایینی زرد گشته و می‌ریزند، زیرا آن‌ها در دوره رشد، به مواد غذایی بیشتری نیاز خواهند داشت. با استفاده از مواد غذایی کمکی آن‌ها را تقویت کنید. اگر ملاحظه نمودید که گیاه شما به طور بی‌رویه رشد کرد و برگ‌هایش کم شدند، نگران نشوید. ساقه‌های بلندش را قیچی کرده و از این ساقه‌ها برای ازدیاد گیاه به روش قلمه ساقه استفاده کنید.


ازدیاد و تکثیر گیاه:
تابستان زمان مناسبی برای تکثیر سینگونیوم است. نه تنها با استفاده از ساقه‌هایش و قرار دادنِ این ساقه‌ها در آب یا ماسه، ازدیاد می‌یابد، بلکه از ریشه‌های نابجایی که روی ساقه‌هایش ظاهر می‌گردند، می‌توان آن را زیاد کرد. برای تکثیر با استفاده از ریشه‌های نابجا ساقه‌هایی که تولید ریشه‌های نابجا کرده‌اند، بریده شده و به گلدانی که با مخلوطی از ماسه، خاک و خاکبرگ پر شده، منتقل می‌کنیم.


آفات:
کنه‌های قرمز مهم‌ترین آفت این گیاه هستند. کنه‌ها در قسمت پشت برگ‌ها، تارهایی بسته، و موجب زرد شدن برگ‌ها می‌شوند. برای حل این مشکل کافی‌ست برگهای آفت‌زده را با آب بشویید. (سازمان بوستان‌ها و فضای سبز)



لینک منبع :نگهداری و مراقبت از گل‌های آپارتمانی: سینگونیوم

نگهداری و مراقبت از گل‌های آپارتمانی: سینگونیوم - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../نگهداری-و-مراقبت-از-گل‌های-آپارتمانی-سینگونیوم‎Cached Similar28 مارس 2015 ... جام جم سرا- گیاه «سینگونیوم» در واقع گیاه بومی مکزیک و از گونه گیاهانی است بالا رونده با رشد سریع که شباهت زیادی به فیلودندرون دارد. طریقه نگهداری از گیاه سینگونیوم - بیتوته www.beytoote.com/scientific/nature/plant2-singonium.html‎Cached Similarگیاه سینگونیوم سینگونیوم ,گل سینگونیوم,راههای ازدیاد گیاه سینگونیوم,آفات گیاه ... گیاه جوان این گونه زیبا و به عنوان گیاه اپارتمانی پرورش داده می شود.به مرور که ... Images for نگهداری و مراقبت از گل‌های آپارتمانی: سینگونیوم راهنمای نگهداری و پرورش گل و گیاهان زینتی - سینگینیوم پودوفیلوم nargil.ir/Plant.aspx?Name=Syngonium-Podophyllum&cid=5338‎Cached Similarشرایط محیط برای پرورش گیاه سینگونیوم پودوفیلوم عبارتند از: نور: سایه روشن - دور از اشعه آفتاب رطوبت: کمی مرطوب دما: 14-20 خاک: مخلوطی از ماسه، خاک باغچه و ... جامع ترین ژورنال گل و گیاه ایرانمعرفی گل سینگونیوم - جامع ترین ... glassy-garden.com/سینگونیوم/‎Cached Similar11 جولای 2013 ... معرفی گل سینگونیوم. ... گل های آپارتمانی, گلهای آپارتمانی, گلهای تراریومی ۱۵۴ دیدگاه. نگارنده: باغ شیشه‌ای در ... نگهداری از این بوته سخت است. نگهداری و مراقبت از گل‌های آپارتمانی: سینگونیوم - جام جم آنلاین 77.104.65.15/.../نگهداری-و-مراقبت-از-گل‌های-آپارتمانی-سینگونیوم‎‎Cached28 مارس 2015 ... جام جم سرا- گیاه «سینگونیوم» در واقع گیاه بومی مکزیک و از گونه گیاهانی است بالا رونده با رشد سریع که شباهت زیادی به فیلودندرون دارد. سینگونیوم (پنجه غازی) | خدمات مشاوره , طراحی , اجرا و نگهداری فضای سبز www.baghesabz.com/گیاهان-زینتی-آپارتمانی/سینگونیوم-پنجه-غازی‎Similarسینگونیوم برگهایش به رنگ سبز روشن زیبا و شبیه به سرنیزه است بطوریکه شباهت. ... You are here: Home · نگهداری گیاهان زینتی · گیاهان زینتی آپارتمانی سینگونیوم (پنجه غازی) ... تابستان زمان مناسبی برای تکثیر سینگونیوم است. مراقبت از گیاهان آپارتمانی - لیندا - تبیان article.tebyan.net/13985/مراقبت-از-گیاهان-آپارتمانی-لیندا‎Cachedچون این گیاه توانایی نگهداری آب را در درون خود دارد، باید گذاشت تا خاک گلدان ... ظاهر شده روی ساقه ؛ البته تکثیر این گیاه برای آماتورها و در منزل بسیار دشوار و تقریباً ... مراقبت از گیاهان آپارتمانی – بگونیا - تبیان article.tebyan.net/13567/مراقبت-از-گیاهان-آپارتمانی-بگونیا‎Cachedبرگ‌های سبز براق، گل‌های قرمز بسیار شفاف و ساقه کشیده دارد. این گیاهان در همه شرایط عمومی منازل و گلخانه‌ها، قابل کشت و کار و نگهداری هستند. ساقه‌های آن در داخل آب به ... گل و گیاهان آپارتمانی - گیاه آپارتمانی برگ خرگوشی minoo-gol.blogfa.com/tag/گیاه-آپارتمانی-برگ-خرگوشی‎Cached Similarبرچسب‌ها: گیاه آپارتمانی برگ خرگوشی , تکثیر سینگونیوم یا برگ خرگوشی , نگهداری سینگونیوم یا برگ رگوشی , سینگونیوم یا برگ خرگوشی Syngonium ...