مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سال جدید از پشت رایانه‌ها بلند شوید

برای اینکه شیوه زندگی را اصلاح کنیم باید به چند نکته توجه کنیم؛ اول، تغذیه باید به اندازه و با رعایت تعادل موادغذایی باشد که در سنین مختلف تفاوت دارد.
دوم، باید فعالیت بدنی و تحرک فیزیکی داشته باشیم. در حال حاضر بیشتر نوجوانان و جوانان با اتومبیل به مدرسه و دانشگاه می‌روند و بعد در منزل پشت رایانه و تبلت می‌نشینند و هیچ تحرکی ندارند در حالی که هرکس با توجه به شرایط زندگی‌اش می‌تواند فعالیت فیزیکی را در برنامه زندگی‌اش بگنجاند. من الان ۷۵ سال دارم و ۳۷ سال است که از ساعت ۵ تا ۶ صبح پارک می‌روم و ورزش می‌کنم، حتی زمانی که معاون وزیر بودم و مشغله زیادی داشتم، ‌ باز هم این عادت را ترک نکردم.
سومین موردی که باید در سال جدید به آن توجه کنیم این است که مواد مخدر، سیگار و الکل را باید از زندگی حذف کرد. الکل به تنهایی می‌تواند عامل چند بیماری باشد. معضل بعدی قلیان است. ‌معمولا خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند و به همدیگر قلیان تعارف می‌کنند و هرکس یک پک می‌زند، بعد هم پیتزا سفارش می‌دهند و بعد از شام هم پای تلویزیون می‌نشینند. این برنامه نشان می‌دهد نه تحرک بدنی کافی داریم، نه غذای مناسب می‌خوریم. از دخانیات هم استفاده می‌کنیم، بنابراین در سال جدید باید شیوه زندگیمان را اصلاح کنیم. مقابله با استرس‌های روزانه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
آخرین موضوعی که توصیه می‌کنم به آن توجه کنید، بحث سلامت معنوی و رعایت حقوق دیگران است. انسان موجودی ضعیف است و چون شناخت کاملی نسبت به دنیا ندارد، نیاز دارد در ضمیر ناخودآگاه خود، به یک نیروی ماورایی اعتقاد داشته باشد. تحقیقات نشان داده اعتقاد به خدا، انرژی و قدرت دفاعی بدن را بالا می‌برد و به انسان کمک می‌کند تحمل و توانش را بالا ببرد. یک بحث مهم در بهداشت مطرح است با عنوان توسعه و تکامل و رشد در سال‌های اول زندگی، مغز انسان از ۳ تا ۸ سالگی در حال رشد است و باید در همین سن کودکی، کودکان را با حقوق دیگران و احترام گذاشتن به حقوق دیگران آشنا کنیم تا در بزرگسالی ارزش‌های انسانی در وجود آن‌ها نهادینه شده باشد. (دکتر حسین ملک‌افضلی - استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو فرهنگستان علوم پزشکی، رئیس پژوهشکده سلامت خانواده/سلامت)



لینک منبع :سال جدید از پشت رایانه‌ها بلند شوید

Images for سال جدید از پشت رایانه‌ها بلند شوید سال جدید از پشت رایانه‌ها بلند شوید https://fardanews.com/.../news/.../سال-جدید-از-پشت-رایانه‌ها-بلند-شوید‎Cachedسال جدید از پشت رایانه‌ها بلند شوید. شیوه زندگی می‌تواند روی سلامت ما تاثیر بگذارد . اگر در سال جدید همه تلاش‌ کنند شیوه زندگیشان را به‌گونه‌ای تغییر بدهند که ... ثبت نام رایانه جدید - علمی سرا elmisara.ir/tag/ثبت-نام-رایانه-جدید.html جزئیات توافق جدید نفتی ایران-هند/ رونمایی از طرح جدید مقابله با تحریم نفت معاون بازاریابی و تنظیم ... سال جدید از پشت رایانه‌ها بلند شوید پشت رایانه و تبلت ... چگونه پشت میز کامپیو‌تر بنشینیم؟ - زومیت www.zoomit.ir/2016/8/26/135039/hoe-to-sit-at-a-computer/‎Cached26 آگوست 2016 ... نحوه نشستن درست در پشت اهمیت بسیاری دارد، ما در این‌جا شما را با چند نکته درباره ... یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ نشان داد که در مقایسه با حالتی عمود، یک زاویه ۱۳۵ درجه ... بهتر است از پشت میز بلند شوید و چند دقیقه‌ای در اطراف قدم بزنید، بایستید و حرکات کششی انجام دهید. .... تماشا کنید: فریم؛ برنامه سینمایی جدید زومجی. نشستن صحیح پشت کامپیوتر - همشهری جوان hamshahrijavan.blogsky.com/1389/03/23/post-518/‎Cachedزمان ثبت : یکشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1389 در ساعت 11:15 ب.ظ ~ چاپ مطلب نویسنده : علی اکبر ... زمان ناهار نیز بهتر است از پشت کامپیوتر بلند شوید. مراقبت از چشم‌ها. عید نوروز - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/Sara/Search/keyword/1?q=عید%20نوروز‎Cachedتضمینی لاغر شوید؛ ... با توجه به نزدیک شدن به سال جدید می توانید با این رژیم غذایی ۱۰ روز مانده به نوروز وزن خود را ۵ ... تصویر سال جدید از پشت رایانه‌ها بلند شوید ... جام‌جم سرا - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/Sara/service/07/817‎Cachedمردم مناطق آذری زبان نیز با آیین‌هایی به استقبال سال نو می‌روند که در نوع خود، جذابیت‌های خاص خودش را دارد. ... تصویر سال جدید از پشت رایانه‌ها بلند شوید ... سلامت جسمی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/Sara/service/07-386-387/235/سلامت-جسمی‎Cachedسال جدید از پشت رایانه‌ها بلند شوید. یکشنبه 2 فروردین 1394 15:27; سلامت جسمی. جام جم سرا- شیوه زندگی می‌تواند روی سلامت ما تاثیر بگذارد. اگر در سال جدید همه ... با ورزش یوگا قد بلند شوید - سایت آموزشی و تفریحی سوکا www.sooka.ir/با-ورزش-یوگا-قد-بلند-شوید/ 7 دسامبر 2013 ... با ورزش یوگا قد بلند شوید : یوگا یکی از ورزش‌های محبوب و روش‌های ... سال جدید از پشت رایانه‌ها بلند شوید · ورزش متناسب با طالع شما بر اساس ماه تولد ... چند مدل نرمش برای پشت میز نشین ها - العالم fa.alalam.ir/news/1928191 21 فوریه 2017 ... بنابراین اگر نمی توانید بلند شوید، پشت میز خود بایستید یا در دفتر کار راه ... بیشتر کاربران رایانه حتی در سن جوانی هم درگیر گردن درد هستند.