مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شیرینی محلی: طرز تهیه کلمپه کرمان

مواد لازم میانی کلمپه:

خرما: ۴۰۰ گرم، گردوی پودر شده: به میزان لازم، پودر هل: یک قاشق چای‌خوری، دارچین: یک قاشق مرباخوری


طرز تهیه:

روغن جامد را آب کرده و با آرد و بکینگ‌پودر مخلوط کنید. زرده تخم‌مرغ‌ها و شیر یا ماست و زعفران را بزنید و به آن اضافه کنید. در صورتی که خمیر شل بود، کمی آرد اضافه کنید تا خمیر لطیفی حاصل شود. این خمیر را ۳۰ دقیقه استراحت دهید. در این فاصله، گردو و خرما را چرخ و با پودر هل و دارچین مخلوط کنید.
خمیر را روی سطحی صاف با وردنه به قطر نیم‌سانت باز کنید و با قالب گرد قالب بزنید. از مخلوط خرما و گردو، به اندازه یک گردوی کوچک روی خمیر قالب زده گذاشته و یکی دیگر از خمیر‌ها را روی آن قرار دهید و به هم بچسبانید و اطراف آن را بپیچانید و با مهر مخصوص کلمپه، روی آن‌ها را مهر زده و کمی کنجد یا پودر پسته برای تزئین روی آن‌ها بریزید و در سینی فر قرار دهید. فر را از قبل گرم کنید و با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد، در طبقه وسط فر به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید. در انتهای پخت، چند لحظه گریل را روشن کنید تا روی آن‌ها طلایی شود. (جام جم سرا)

576



لینک منبع :شیرینی محلی: طرز تهیه کلمپه کرمان

Images for شیرینی محلی: طرز تهیه کلمپه کرمان شیرینی محلی: طرز تهیه کلمپه کرمان - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../شیرینی-محلی-طرز-تهیه-کلمپه-کرمان‎Cached Similar18 مارس 2015 ... تصویر شیرینی محلی: طرز تهیه کلمپه کرمان. مواد لازم میانی کلمپه: خرما: ۴۰۰ گرم، گردوی پودر شده: به میزان لازم، پودر هل: یک قاشق چای‌خوری، دارچین: ... طرز تهیه کلمپه، طرز تهیه کلمپه کرمانی - شیرینی پزی آکا - آکاایران www.akairan.com/shirinipazi/sonati1/17913.html‎Cached Similarطرز تهیه کلمپه,آموزش پخت شیرینی سنتی کلمپه,کلمپه,طرز تهیه کلمپه گردویی ... کلمپه یکی از شیرینی های سنتی کرمان بوده که بسیار نیز خوشمزه است امیدواریم ... طرز تهیه کلمپه کرمان - نمناک namnak.com/کلمپه-کرمان.p17696‎Cachedکلمپه کرمان و طرز تهیه کلمپه کرمان و انواع شیرینی های ایرانی و طرز تهیه انواع کیک و شیرینی را در آشپزخانه نمناک ببینید. طرز تهیه شیرینی کلمپه کرمان - سوران www.sooran.com/fa/recipes/5279/‎Cached Similar11 مه 2015 ... طرز تهیه کماج آرد جوانه ی گندم شیرینی کرمانی(به کرمانی کماج سهن) ... طرز تهیه شیرینی محلی کاره مای شون(شهر مقدس مادها)کرمانشاهان-کرمانشاه ... شیرینی محلی: طرز تهیه کلمپه کرمان - سایت آموزشی و تفریحی سوکا www.sooka.ir/شیرینی-محلی-طرز-تهیه-کلمپه-کرمان/ 19 مارس 2015 ... شیرینی محلی: طرز تهیه کلمپه کرمان : مواد لازم میانی کلمپه: خرما: ۴۰۰ گرم، گردوی پودر شده: به میزان لازم، پودر هل: یک قاشق چای‌خوری، دارچین: یک قاشق ... طرز تهیه کلمپه شیرینی کرمانی - تندرستان www.tandorostan.org/.../طرز-تهیه-کلمپه-شیرینی-کرمانی/default.aspx‎Cached Similarکُلُمْپه نوعی شیرینی است که یکی دیگر از سوغات مهم کرمان به شمار می رود که دارای تاریخچه طولانی و خواص درمانی متعدد است که در گذشته با استفاده از روغن های حیوانی ... شیرینی محلی: طرز تهیه کلمپه کرمان - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../شیرینی-محلی-طرز-تهیه-کلمپه-کرمان‎Cachedآموزش آشپزی و شیرینی‌پزی. شیرینی محلی: طرز تهیه کلمپه کرمان. چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 13:00. جام جم سرا: مواد لازم- روغن جامد: ۲ پیمانه، آرد سفید: ۵ پیمانه، ... طرز تهیه شیرینی کلمپه کرمان-شیرینی های محلی کرمان www.citypedia.ir/طرز-تهیه-شیرینی-کلمپه-کرمان/‎Cached Similarکلمپه یکی از شیرینی های محلی کرمانی است که به دلیل داشتن خرما از کالری و انرژی بالایی برخوردار است. مواد لازم جهت تهیه خمیر کلمپه به. آشنایی با روش تهیه کلمپه؛ شیرینی سنتی کرمان - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/102054‎Cached Similar25 فوریه 2010 ... همشهری آنلاین - شهره فرجی: مردم میهمان‌نواز کرمان، در ایام خاص به ویژه عید نوروز با این شیرینی سنتی خوش طعم از میهمانان خود پذیرایی می‌کنند.