مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ای وای... پسر ۱۷ ساله‌ام سیگاری شده!

پاسخ مشاور: در توجه به نیازهای فرزندان باید حالت اعتدال در پیش گرفت زیرا همان گونه که بی‌توجهی به تامین نیازهای ضروری آن‌ها به سلامت جسم و روانشان لطمه می‌زند، توجه بیش از حد و تامین همه خواسته‌های آن‌ها نیز آسیب‌های جبران ناپذیری به تربیت آن‌ها وارد می‌کند. با این حال، امیدوارم توصیه‌هایی که در ادامه مطرح می‌شود به شما برای حل مشکلتان کمک کند.


فرزندتان را مسئولیت پذیر کنید

در قدم اول باید حس مسئولیت پذیری را در فرزندتان تقویت کنید و کارهایی را متناسب با سن و سالش به او بسپارید و نتیجه را نیز از او بخواهید چراکه فرزندتان در کنار کسب علم و دانش باید در میدان عمل و زندگی نیز تلاش و فعالیت داشته باشد تا قدرت مقابله‌اش با مشکلات زندگی افزایش یابد بنابراین به خاطر ترحم و دلسوزی، او را بی‌مسئولیت بار نیاورید.


روابط عاطفیتان را تقویت کنید

به احتمال زیاد یکی از دلایل گرایش فرزندتان به سیگاری شدن در دوره نوجوانی، تلاش برای جلب توجه دیگران است. بنابراین با تعریف‌های بجا از او، اعتماد به نفس‌اش را بالا ببرید و از برخورد توام با خشونت و مجازات خودداری کنید چراکه به احتمال زیاد نتیجه نخواهد داد.

همچنین سعی کنید خودتان را از لحاظ عاطفی به او نزدیک کنید و با تقویت روابط عاطفی و روانی و برخورد محبت آمیز در او تاثیر مثبت بگذارید تا زمینه ترک این رفتار غلط در او فراهم شود.


آگاهی‌های فرزندتان را بیشتر کنید

با گفت‌و‌گو، از همسرتان بخواهید تا در روش تربیتی فرزندتان با شما هماهنگ شود و توجه داشته باشید که برخورد قهرآمیز با فرزندتان فقط او را از شما دور‌تر خواهد کرد و احتمال اصلاح او را کاهش خواهد داد.
همچنین اوقات فراغت و بلاتکلیفی فرزندتان را با کارهای فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزش مهارت‌های شغلی مناسب پر کنید. دقایقی از شبانه روز را به همنشینی و گوش دادن به صحبت‌های فرزندتان بگذرانید و به هر شیوه‌ای که به شخصیت او توهین نشود، تلاش کنید تا او را آگاه کنید تا به اشتباهات خودش پی برده و برای اصلاح آن همت کند و به اهمیت کنترل رفتار خود پی ببرد. البته اینکه او مخفیانه سیگار می‌کشد، نشان می‌دهد که از نامناسب بودن رفتارش آگاه است بنابراین برای اصلاح رفتار اشتباه‌اش به او کمک کنید.
سعی کنید حتما دوستان فرزندتان را هم بیشتر بشناسید و در صورت لزوم رفت و آمد او با بعضی دوستانش را محدود کنید چراکه شاید یکی از دلایل سیگاری شدن او دوستان نامناسبش باشند. در پایان می‌توانید از مشاوران ومتخصصان در حوزه ترک سیگار هم کمک بگیرید. (عباسعلی براتی، کار‌شناس ارشد روان شناسی/خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

246



لینک منبع :ای وای... پسر ۱۷ ساله‌ام سیگاری شده!

Images for ای وای... پسر ۱۷ ساله‌ام سیگاری شده! ای وای... پسر ۱۷ ساله‌ام سیگاری شده! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../ای-وای-پسر-۱۷-ساله‌ام-سیگاری-شده‎Cached16 مارس 2015 ... جام جم سرا: خانمی ۴۵ ساله و دارای ۳ فرزند پسرم. شوهرم کارگر و خودم شاغلم. پسر بزرگم ۱۷ ساله است و چند سالی است که مخفیانه سیگار می‌کشد ولی ما ... ای وای... پسر ۱۷ ساله‌ام سیگاری شده! - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../ای-وای-پسر-۱۷-ساله‌ام-سیگاری-شده‎Cached16 مارس 2015 ... جام جم سرا: خانمی ۴۵ ساله و دارای ۳ فرزند پسرم. شوهرم کارگر و خودم شاغلم. پسر بزرگم ۱۷ ساله است و چند سالی است که مخفیانه سیگار می‌کشد ولی ما ... ای وای... پسر ۱۷ ساله‌ام سیگاری شده! - خانه oo7.ir/pages.php?...سلامت%20و%20زیبایی...ای_وای..._پسر_۱۷_ساله‌ام_سیگاری_شده! آخرین مطالب. کیت تشخیص سلول سرطانی در کشور طراحی شد! فاصله سنی بین بچه‌ها و امتیازهای مثبت و منفی آن · مراکز فیزیوتراپی با بیمه‌ها قطع همکاری می‌کنند؟ اخبار اهواز | اهواز نیاز|آگهی استخدام|نیازمندی های اهواز|آگهی تبلیغاتی ... ahwniaz.ir/tag/اخبار-اهواز/page/53/ گوگل در اندروید ۵٫۱ باگ مصرف بیش از اندازه حافظه رم را رفع کرده است. ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ 12. ای وای… پسر ۱۷ ساله‌ام سیگاری شده! ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ 4. معرفی فیلم‌های ... ازدواج شرم‌آور زنی با پسر 23 ساله‌اش/ ثروت واقعی "بابک زنجانی" چقدر ... www.yjc.ir/.../ازدواج-شرم‌آور-زنی-با-پسر-23-ساله‌اش-ثروت-واقعی-بابک-زنجانی-چقدر-است-با-شیطان-مذاکره-می‌کنیم-اما-با-احمدی‌نژاد-نه‎Cached Similarالبته در قیمت مصوب شورای شهر مشخص شده بود که هزینه دفن در قطعات قدیمی 10 تا 20 ... وی در این نشست انتقادات تندی را علیه "جان کری" وزیر خارجه آمریکا و تلاش‌های او ... به گزارش بهار، پسر این زن می‌گوید: طبق رسومات قبیله ای پدرم موظف بوده است به .... از شنیده‌ها، بخش دیگری از منتقدان عموحاجی را کارخانه‌داران سیگار تشکیل می‌دهند! نرخ آب بها به هیچ وجه جوابگوی هزینه های تولید و انتقال آب به مشترکان ... https://www.chekhabara.com/.../نرخ_آب_بها_به_هیچ_وجه_جوابگوی_هزینه_های_تولید_و_انتقال_آب_به_مشترکان_نیست_مطالبات_200_میلیارد...‎Cached... تنها هیچگونه کمک یا اعتبار هزینه ای از دولت دریافت نمی کند، ‌بلکه موظف به انجام وظایف بسیار خطیر و سنگین تأمین و توزیع آب، .... ای وای!پسر ۱۷ ساله‌ام سیگاری شده! خوب بخواب جوان! | پایگاه جامع زنان کرمانشاه - صبریه sabrieh.ir/news/18211/خوب-بخواب-جوان 16 مارس 2015 ... زمان خوابیدن آنان دیر‌تر شده و هم اینکه از میزان خوابشان کاسته شده است.» خیلی از جوانان ساعت ۲ ... [مجموعه عکس] · ای وای... پسر ۱۷ ساله‌ام سیگاری شده! فهرست برخی از مقالات و مجلات موجود در ویستا vista.ir/mags/?source=32&service=&search=&page=9‎Cachedجام‌جم · ای وای. ..... پسر ۱۷ ساله‌ام سیگاری شده! .... برخورد ملخک هلی کوپتر با مدیرکل حوادث غیرمترقبه کهگیلویه،به عنوان خبری داغ در کانال های تلگرامی منتشر شده. وای دست پسرم یافت خراش - رهتا www.rahta.com/ct/1271217/وای_دست_پسرم_یافت_خراش‎Cachedای وای... پسر ۱۷ ساله‌ام سیگاری شده! جام جم سرا: خانمی ۴۵ ساله و دارای ۳ فرزند پسرم. شوهرم کارگر و خودم شاغلم. پسر بزرگم ۱۷ ساله است و چند سالی است که مخفیانه ...