مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خاصیت برگ‌های گیاهی برای سلامت پوست

در این مطلب به نقل از سایت «MSN» به چند برگ مفید برای پوست اشاره شده است.


برگ موز:
در برخی از کشورهای آسیایی مردم برای خوردن غذا، به جای بشقاب از برگ‌های موز استفاده می‌کنند تا بتوانند با غذای خود، مواد مغذی متعددی را نیز دریافت کنند. برگ موز در درمان یا تسکین نیش زنبور، گزیدگی حشرات، جوش‌های ریز و ناراحتی‌های پوستی موثر است. در بیشتر لوسیون‌ها و کرم‌ها ماده‌ای فعال به نام الانتوئین موجود است که باعث شادابی و رفع کدری پوست می‌شود.


برگ ریحان:
مالیدن برگ ریحان به پوست درد و خارش ناشی از گزیدگی را تسکین می‌دهد. این برگ نه تنها درد را برطرف می‌کند بلکه سم را نیز از بدن خارج می‌کند. خوردن آب ریحان باعث تصفیه خون می‌شود زیرا خاصیت ضدباکتریایی و ضد قارچی دارد. با تصفیه خون، از بروز آکنه‌های شدید و جوش پیشگیری می‌شود.


برگ نعناع:
ماده مغذی موجود در نعناع پوست را تقویت می‌کند، ورم را کاهش می‌دهد و منافذ را به حداقل می‌رساند و خاصیت انعطاف پذیری پوست را تقویت می‌کند. ویتامین A و C موجود در آن با التهاب پوست مقابله می‌کند.


برگ‌های چریش:
این برگ‌ها خاصیت ضدعفونی کننده دارد که از بروز حساسیت پیشگیری می‌کند. مالیدن ضماد آن روی آکنه و جوش موثر است. اغلب کرم‌های مخصوص آکنه از برگ‌های درخت چریش تهیه می‌شود. (آریا)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

61



لینک منبع :خاصیت برگ‌های گیاهی برای سلامت پوست

خاصیت برگ‌های گیاهی برای سلامت پوست - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../خاصیت-برگ‌های-گیاهی-برای-سلامت-پوست‎Cached10 مارس 2015 ... جام جم سرا: گفته می‌شود مصرف برگ برخی از گیاهان و درختان نه تنها به پوست لطافت می‌بخشد بلکه از پوست در برابر بیماری‌های شدید محافظت می‌کند. برگ هایی برای سلامت پوست - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../leaves1-skin-health.html‎Cached Similarسلامت و بهداشتداروهای گیاهی و طب سنتیبرگ هایی برای سلامت پوست ... برگ های چریش: این برگ ها خاصیت ضدعفونی کننده دارد که از بروز حساسیت پیشگیری می ... خاصیت برگ‌های گیاهی برای سلامت پوست - بولتن نیوز www.bultannews.com/fa/.../خاصیت-برگ‌های-گیاهی-برای-سلامت-پوست 11 مارس 2015 ... گفته می‌شود مصرف برگ برخی از گیاهان و درختان نه تنها به پوست لطافت می‌بخشد بلکه از پوست در برابر بیماری‌های شدید محافظت می‌کند. فواید شیره برگ آلوئه ورا برای پوست - تبیان article.tebyan.net/296336/فواید-شیره-برگ-آلوئه-ورا-برای-پوست‎Cached10 مارس 2015 ... ژل گیاه آلوئه ورا یک ماده تسکین دهنده و زیباکننده پوست است که به شما کمک می کند پوستتان سالم و شاداب بماند و آسیب های آن ترمیم شود... ... وقتی برگ گیاه آلوئه ورا را از وسط تکه می کنیم، ماده لزج و ژلاتینی .... بخش سلامت تبیان ... گیاهان دارویی مفید برای پوست - تبیان article.tebyan.net/154665/گیاهان-دارویی-مفید-برای-پوست‎Cached7 فوریه 2011 ... الف) عصاره گیاه شاهتره، اسانس برگ گیاه برگ بو، روغن اسطو خودوس و اسانس نعناع، هر کدام ... مطالبی کامل در مورد سلامت پوست و مشکلات مربوط به آن. خواص کاری: ۱۲ خاصیت کاری برای پوست، مو و سلامتی - مجله کسب و ... bazdeh.org/خواص-کاری-برای-پوست-مو-سلامتی/‎Cached4 مه 2017 ... در ادامه مهمترین خواص کاری و ۱۲ خاصیت کاری برای پوست، مو و سلامتی را برایتان می گوییم.برگ‌های گیاه کاری، به عنوان طعم‌دهنده‌ی طبیعی و با فواید. خواص شگفت انگیز گیاه برگ بو - تالاب www.talab.org/health/.../خواص-شگفت-انگیز-گیاه-برگ-بو.html‎Cachedخواص شگفت انگیز گیاه برگ بو گیاه بو جزو گیاهان دارویی پر خواص میباشد ... خاصیت طعم‌دهندگی برگ بو، این گیاه خاصیت آرامش‌بخش نیز دارد و سبب تقویت پوست و ... منگنز، آهن، سلنیوم، روی و منیزیم است که در سلامت فرد نقش حیاتی بر عهده دارند. یک متخصص پوست: برگ «آلوئه ورا» تأثیری بر سلامت پوست ندارد www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911109000399‎Cached Similar30 ژانویه 2013 ... خبرگزاری فارس: یک متخصص پوست گفت: قراردادن برگ گیاه «آلوئه ... خاصیت آنتی اکسیدان آنها تأثیر زیادی روی سلامت و شادابی پوست دارد اما ... فواید و خواص پنیرک یا گیاه سبزه توله - نمناک namnak.com/خواص-پنیرک.p23052‎Cachedنمناک بهداشت و سلامتتغذیه فواید و خواص پنیرک یا گیاه سبزه توله ... خواص پنیرک در دو بخش فواید و خواص درمانی برگ و گل گیاه پنیرک مورد نظر است. گل پنیرک برای زیبایی پوست و برگ پنیرک برای درمان دردهای اعضای بدن و رفع عفونت و ... “خوا ص حنا” | فواید و مضرات حنا برای اعضای داخلی بدن و پوست - نمناک namnak.com/خواص-حنا.p32245‎Cachedخواص حنا و فواید حنا برای پوست و مو و درمان بیماری ها با خاصیت برگ حنا و معرفی گیاه حنا و بهترین حنا و ... نمناک بهداشت و سلامتتغذیه خواص حنا گیاهی با هزار فایده ...