مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نوزادان در معرض دود سیگار، اگزما می گیرند

دانشمندان براساس تحقیقاتی که بر روی هزاران بچه‌ای که دود سیگار و تنباکو را استنشاق کرده‌اند، انجام دادند، دریافتند: کودکان و نوزادانی که پیش از به دنیا آمدن در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند، بیشتر از دیگر بچه‌ها امکان ابتلا به اگزما را در سال‌های بعد زندگی خود دارند.

درماتیت آتوپیک یا اگزما موجب خارش پوست، قرمزی، ترک خوردگی، بیرون آمدن مایع پس از خارش، پوسته پوسته شدن و یا دلمه بستن می‌شود. این حالت التهابی تا ۳۰ درصد مردم آمریکا را گرفتار خود کرده است.

پیش از این گفته می‌شد بیماری آسم یکی از بیماری‌های مرتبط با استنشاق دود سیگار از محیط اطراف است اما اکنون مطالعات انجام شده، اگزما را هم یکی دیگر از عوارض این وضعیت برشمرده‌اند.

تحقیقی با عنوان سلامت کودکان و مطالعه‌ محیطی، ۳ هزار و ۶۳۹ کودک سن ۷ و ۸ ساله را مورد بررسی قرار داد. مواجهه آن‌ها با دود سیگار در دوره قبل از تولد و ارتباط آن با اگزما موضوع پرسشنامه‌ای بود که باید توسط شرکت کنندگان پر می‌شد. همچنین نمونه‌های خون این افراد گرفته شد و آن‌ها تا دو سال تحت نظر قرار گرفتند.

یافته‌های دانشمندان حاکی از این است که استنشاق دود سیگار قبل از تولد و بعد از آن به صورت مداوم، برای بچه‌هایی که حامل انواع به خصوصی از ژنوم که TNF آلفا و TLR۴ – پروتئین‌هایی که سلول‌های ایمنی را تنظیم و آن را فعال می‌کند- را رمزگذاری می‌کند هستند، ریسک بروز درماتیت آتوپیک را افزایش می‌دهد.

اگر کودک حامل یکی از ژنوم‌های گفته شده باشد و به صورت غیرمستقیم نیز در معرض دود تنباکو قرار بگیرد، درماتیت آتوپیک یا اگزما ایجاد خواهد شد.

اگزما علاوه بر مشکلات ظاهری برای سلامت پوست بسیار آسیب‌رسان است و به مادران باردار توصیه می‌شود در دوران بارداری در معرض دود تنباکو قرار نگیرند.(نیکو)

838



لینک منبع :نوزادان در معرض دود سیگار، اگزما می گیرند

نوزادان در معرض دود سیگار، اگزما می گیرند - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../نوزادان-در-معرض-دود-سیگار،-اگزما-می-گیرند‎Cached8 مارس 2015 ... جام جم سرا: محققان دریافتند کودکان و نوزادانی که پیش از به دنیا آمدن در معرض دود سیگار قرار دارند، علاوه بر آسم دچار اگزما نیز می‌شوند. Images for نوزادان در معرض دود سیگار، اگزما می گیرند نوزادان درمعرض دود سیگار اگزما می گیرند | به سلوی behsalva.com/article/نوزادان-درمعرض-دود-سیگار-اگزما-می-گیرند‎Cached2 دسامبر 2016 ... محققان دریافتند کودکان و نوزادانی که پیش از به دنیا آمدن در معرض دود سیگار قرار دارند، علاوه بر آسم دچار اگزما نیز می‌شوند. دانشمندان براساس ... نوزادان در معرض دود سیگار، اگزما می گیرند | محققان دریافتند - قطره www.ghatreh.com/news/.../نوزادان-معرض-دود-سیگار-اگزما-گیرند‎Cachedمحققان دریافتند کودکان و نوزادانی که پیش از به دنیا آمدن در معرض دود سیگار قرار دارند، علاوه بر آسم دچار اگزما. حتی وسایلی که بوی سیگار می دهند، خطر دارند - تبیان article.tebyan.net/.../حتی-وسایلی-که-بوی-سیگار-می-دهند-خطر-دارند‎Cached17 فوریه 2009 ... تا کنون در مورد تاثیرات منفی دود سیگار روی اطرافیان فرد سیگاری بسیار ... و چهار دست و پا رفتن بیشتر خود را در معرض سموم پخش شده در سطوح قرار می‌دهند و ... ولی افراد خاص مانند خانم‌های باردار و بیماران قلبی و ریوی نیز مانند کودکان و نوزادان بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند. .... اگزما؛ شایع ترین بیماری پوستی. مشکلات پوستی نوزاد در اثر استنشاق مواد مخدر | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/62416‎Cachedنوزادانی که در معرض دود مواد مخدر هستند دچار مشکلات پوستی زیادی خواهند شد و ... آمدن در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند، بیشتر از دیگر بچه‌ها امکان ابتلا به اگزما را در ... اگزما در نوزادان با دود سیگار - نامه نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/1460287/redirect/namehnews.ir اگزما در نوزادان با دود سیگار. محققان دریافتند؛ کودکان و نوزادانی که پیش از به دنیا آمدن در معرض دود سیگار قرار می گیرند، علاوه بر آسم دچار اگزما نیز می شوند. تأثیر دود سیگار و قلیان بر روی کودکان | مرکز تحقیقات رشد و نمو ... cgdrc.mui.ac.ir/تأثیر-دود-سیگار-قلیان-بر-روی-کودکان‎Cached Similarمصرف سیگار مادر باردار ،باعث قرار گرفتن جنین وی در معرض دود سیگار می شود و سموم دود ... به علاوه دود سیگار و قلیان می تواند باعث تولد نوزاد نارس شود. ... وسیله جنین او در معرض دود قرار گیرد،سموم موجود در دود دخانیات می تواند بر روی نمو ریه تأثیر ... اگزما در نوزادان با دود سیگار tasalamati.com/e/zVmNV/‎Cachedسلامت نیوز : محققان دریافتند کودکان و نوزادانی که پیش از به دنیا آمدن در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند، علاوه بر آسم دچار اگزما نیز می‌شوند. درمان اگزمای پوستی صورت و بدن نوزادان (قرمزی و خارش پوست بچه ... drsheykholeslami.com/درمان-اگزمای-پوستی-صورت-بدن-نوزادان-ق/‎Cachedعلت اگزما و خارش پوست صورت و بدن نوزادان همراه با نشانه‌ها و درمان توسط پماد، کرم ... خوراکی در مواردی که عفونت‌های ثانویه پوستی ایجاد می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند. ... در صورتی که نوزاد در معرض دود سیگار قرار گیرد احتما ابتلای وی به آسم و ...