مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پیشگیری از عفونت‌ باکتریایی با افشانه سیلیکونی

کاتتر، ایمپلنت یا سایر ابزار پزشکی زمانی که درون بدن قرار می‌گیرند، خطر شکل‌گیری کلونی‌های باکتریایی موسوم به بیوفیلم را افزایش می‌دهند که این مسأله منجر به بروز عفونت می‌شود.

محققان موسسه ویس در دانشگاه هاروارد ماده‌ای تولید کرده‌اند که از طریق پخش کردن روغن بر روی سطح، بسیار لغزنده شده و مانع از چسبیدن بیوفیلم‌ها می‌شود. آنچه محققان در حال طراحی آن هستند، پلیمرهای تزریق مایع نامیده می‌شود؛ ساختار مولکولی پلیمر امکان ذخیره‌سازی مقادیر بالای گریس مایع را فراهم می‌کند؛ گریس بر روی سطح پلیمر اسپری شده و مانع از چسبیدن بیوفیلم می‌شود.

پلیمر افشانه مایع شامل لوله سیلیکون جامد و روغن سیلیکون است که هر دو ماده غیرسمی هستند. طی آزمونهای انجام شده در آزمایشگاه، بخش‌هایی از لوله‌های سیلیکونی و ماده دیگر در معرض باکتری‌های سودوموناس آئروژینوزا، اشرشیا کولی و استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس قرار گرفتند؛ این باکتری‌ها مسئول عفونت‌های ادراری، بافت‌ها و خون هستند.

بررسی‌ها نشان داد که میزان عفونت‌ها کاهش یافته و از تشکیل بیوفیلم به میزان قابل توجهی جلوگیری شد. نتایج این تحقیق در مجله ACS Biomaterials منتشر شده است. (ایسنا)



لینک منبع :پیشگیری از عفونت‌ باکتریایی با افشانه سیلیکونی

پیشگیری از عفونت‌ باکتریایی با افشانه سیلیکون - ایسنا www.isna.ir/news/.../پیشگیری-از-عفونت-باکتریایی-با-افشانه-سیلیکون 19 فوریه 2015 ... محققان موسسه ویس در دانشگاه هاروارد ماده‌ای تولید کرده‌اند که به دلیل چسبندگی، بیوفیلم‌ها را به خود جذب کرده و مانع از بروز عفونت باکتریایی می‌شود. Images for پیشگیری از عفونت‌ باکتریایی با افشانه سیلیکونی پیشگیری از عفونت‌ باکتریایی با افشانه سیلیکون https://www.tasnimnews.com/.../پیشگیری-از-عفونت-باکتریایی-با-افشانه-سیلیکون پیشگیری از عفونت‌ باکتریایی با افشانه سیلیکون. شناسه خبر: 659918 سرویس : رسانه ها. ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷. باکتری ... پیشگیری از عفونت باکتریایی با افشانه سیلیکون | محققان موسسه www.ghatreh.com/news/.../پیشگیری-عفونت-باکتریایی-افشانه-سیلیکون 20 فوریه 2015 ... پیشگیری از عفونت باکتریایی با افشانه سیلیکون. محققان موسسه ویس در دانشگاه هاروارد ماده ای تولید کرده اند که به دلیل چسبندگی، بیوفیلم ها را ... اخبار پلیمر - آفتاب www.aftabir.com/news/article/tag/tag/پلیمر/page/4 پیشگیری از عفونت‌ باکتریایی با افشانه سیلیکون. ۱ سال پیش; علم و ... ساخت پلیمر سازگار با محیط زیست برای تولید حامل‌های دارویی در کشور. ۱ سال پیش; علم و ... شیمی بوی باران 1chemist.iran.sc/m/posts/373 باتری با زمان شارژ کم و طول عمر 20 سال به کمک تکنولوژی نانو ساخته شد - [بازدید: 22] ... پیشگیری از عفونت‌ باکتریایی با افشانه سیلیکون - دوشنبه 4 اسفند 1393 . دانش و زندگی - دانلود | نصب برنامه اندروید | کافه بازار https://cafebazaar.ir/app/didar.daeshvazedegi/?l=fa‎Cachedبا این ماده مورچه‌ها را از خانه‌تان فراری دهید تکلیف ... با سوزاندن این برگ در 5 دقیقه به آرامش برسید 10 نشانه ... پیشگیری از عفونت‌ باکتریایی با افشانه سیلیکونی درمان عفونت واژن - علت، علائم و راه‌های پیشگیری از عفونت واژن drshirinshams.com/services/Details.aspx?Shenase=33159‎Cachedعفونت قارچی، عفونت باکتریایی، عفونت انگلی سه عفونت واژن می‌باشند. ... درمان عفونت قارچی: درمان این بیماری بسیار ساده و معمولا با استفاده از کرم‌های موضعی ضد ... [PDF] پنگوئن ها فقط طعم شور و ترش را می فهمند - روزنامه عصر مردم archive.asremardom.ir/1393/12/02/9.pdf‎Cached21 فوریه 2015 ... عملکرد شناختی در دوران کهنسالی ایفا می کند. پیشگیری از عفونت باکتریایی. با افشانه سیلیکون. محققان موسســه »ویس« در دانشگاه هاروارد ماده ای. عفونت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/عفونت‎Cached Similarاز راه‌های پیشگیری در مقابل شیوع عفونت می‌توان به شستشوی مداوم دستها، استفاده از دستکش در تماس با فرد عفونی، ...