مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کشنده‌ترین سرطان در زنان کشورهای پیشرفته

افزایش مرگ و میر ناشی از سرطان ریه نشان‌دهنده تغییر الگوی مصرف سیگار در میان زنان سراسر جهان است. استعمال سیگار به صورت انبوه در میان زنان از چهار دهه قبل شروع شده و اکنون پیامدهای منفی آن در کشورهای ثروتمند آشکار شده‌ است. برای چند دهه سرطان ریه اصلیترین نوع سرطان کشنده در میان مردان کشورهای توسعه یافته بود و عامل اصلی مرگ ناشی از سرطان در میان زنان آمریکایی به حساب می‌آمد.

«لیندسی توره» از انجمن سرطان آمریکا و متخصص ارشد این مطالعه گفت: سرطان ریه معمولا از مصرف سیگار ناشی می‌شود اما دو تا سه دهه طول می‌کشد تا مشخص شود مرگ‌ومیرهای ناشی از سرطان ریه بر اثر استعمال سیگار بوده زیرا این سرطان در یک مدت زمان طولانی پیشرفت می‌کند.

«توره» افزود: موارد مرگ‌ومیر ناشی از سرطان ریه که امروز شاهد آن هستیم مرتبط با روند استعمال سیگار در دهه ۱۹۷۰ است که تقریبا از این دهه زنان شروع به استعمال سیگار کردند.

به گفته وی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پستان ثابت مانده یا روند رو به کاهشی پیدا کرده که دلیل آن تشخیص به موقع و ارتقا روش‌های درمانی است. اما همزمان میزان مرگ و میر ناشی از سرطان ریه در سراسر جهان افزایش یافته‌ است.

به نقل از هلث‌دی نیوز، انتظار می‌رود در کشورهای در حال توسعه نرخ ابتلا به سرطان ریه و مرگ ناشی از آن افزایش یابد زیرا بیشتر مردان و زنان سیگار مصرف می‌کنند. همچنین سرطان ریه در کشورهای در حال توسعه کشنده‌ترین نوع سرطان در مردان به حساب می‌آید در حالی که سرطان پستان همچنان کشنده‌ترین نوع سرطان در میان زنان کشورهای در حال توسعه است. (ایسنا)

342



لینک منبع :کشنده‌ترین سرطان در زنان کشورهای پیشرفته

کشنده‌ترین سرطان در زنان کشورهای پیشرفته - ایسنا www.isna.ir/news/.../کشنده-ترین-سرطان-در-زنان-کشورهای-پیشرفته‎Cached9 فوریه 2015 ... در کشورهای پیشرفته سرطان ریه به عنوان کشنده‌ترین نوع سرطان در زنان از سرطان پستان سبقت گرفته‌ است. کشنده‌ترین سرطان در زنان کشورهای پیشرفته zistonline.com/.../کشندهترین-سرطان-در-زنان-کشورهای-پیشرفته.aspx‎Cachedدر کشورهای پیشرفته سرطان ریه به عنوان کشنده‌ترین نوع سرطان در زنان از سرطان پستان سبقت گرفته‌ است. شایع ترین و کشنده ترین سرطان ها در زنان و مردان+ تصاویر www.yjc.ir/.../شایع-ترین-و-کشنده-ترین-سرطان-ها-در-زنان-و-مردان-تصاویر‎Cachedسرطان کولون و رکتوم در رتبه سوم کشنده ترین سرطان ها دربین مردان و زنان است. ... سرطان لوزالمعده یک سرطان با پیشرفت سرعت زیاد است و تا به امروز راهی برای ... کشنده ترین سرطان در زنان کشورهای پیشرفته - انتخاب | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/1662973 کشنده ترین سرطان در زنان کشورهای پیشرفته. پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ( Entekhab.ir) : در کشورهای پیشرفته سرطان ریه به عنوان کشنده ترین نوع سرطان در زنان ... ۱۰ کشنده ترین سرطان در میان زنان و مردان - مجله کسب و کار بازده bazdeh.org/۱۰-کشنده-ترین-سرطان-در-میان-زنان-و-مردان/‎Cached13 آوریل 2016 ... سرطان نای و ریه در میان مردان و زنان یکی از کشنده‌ترین سرطان ها است. ... سرطان لوزالمعده یک نوع از این بیماری با پیشرفت سرعت زیاد است و تا به ... سرطان ایران | کشنده ترین سرطان در ایران و شیوع سرطان معده - نمناک namnak.com/کشنده-ترین-سرطان-در-ایران.p27748‎Cachedسرطان ایران و کشنده ترین سرطان ایرانیان و قاتل ایرانی ها و بدترین بیماری در کشور ... رسمی به ترتیب مردان و زنان 134 و 128 درصد هزار نفر مبتلا به سرطان می شوند همچنین ... بالای شکم و در مراحل پیشرفته وجود خون در مدفوع و حتی استفراغ خونی است. آخرین وضعیت سرطان پستان در ایران - موسسه خیریه بهنام دهش پور https://behnamcharity.org.ir/آخرین-وضعیت-سرطان-پستان-در-ایران/‎Cached16 ا کتبر 2016 ... کشنده‌ترین سرطان در ایران سرطان معده است که بیشترین آمار آن نیز در ... پستان در کشور خبر داد و افزود: ۹۸ تا ۹۹ درصد سرطان پستان در زنان اتفاق می‌افتد. ... در ایران در مقایسه با کشورهایی مانند ترکیه و حتی کشورهای پیشرفته و ... پونیلا - کشنده ترین سرطان در... ponila.com/post/394225/‎Cachedدر کشورهای پیشرفته سرطان ریه به عنوان کشنده ترین نوع سرطان در زنان از سرطان پستان سبقت گرفته است. اپیدمیولوژی سرطان در ایران - موسسه خیریه نور www.noor-charity.com/articles/detail/اپیدمیولوژی-سرطان.../view/‎Cached10 آگوست 2016 ... این سرطان در شمال و شمال‌غرب کشور بروز خیلی بالایی دارد، به‌طوری که در ... هرچند سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در زنان ایرانی است اما رتبه سوم را ... در کشورهای پیشرفته و حتی کشورهای در حال توسعه با حمایت‌هایی که از ... ۹) در جهان کشنده‌ترین سرطان، سرطان ریه است و در ایران کشنده‌ترین سرطان، سرطان معده می باشد. کشنده ترین سرطان میان ایرانی ها - جدیدترین اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز www.momtaznews.com/کشنده-ترین-سرطان-میان-ایرانی-ها/‎Cached Similar6 ا کتبر 2015 ... ... اگر رفتارهای اجتماعی‌مان را اصلاح کنیم، سرطان معده که در کشورهای پیشرفته، شایع ... شایعترین سرطان‌های مردان و زنان؛ کشنده‌ترین سرطان سلامت ...