مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سبزیجات کم کالری بخورید

خیار:

نصف خیار حدود ۲۰ کالری دارد و ۹۸ درصد آن آب است، خیار حاوی فیبر، پروتئین، ویتامین A، C، K، امگا۳، امگا۶، B۵، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، منگنز و فیتواسترول است.

خیار خواص ضد سرطانی دارد، بوی بد دهان را از بین می‌برد، برای پوست، مو و ناخن مفید است، باعث کاهش کلسترول، بهبود دیابت و نقرس می‌شود، ادرار آور است، به کاهش وزن کمک می‌کند و چربی سوز خوبی است.


گوجه فرنگی:

یک گوجه فرنگی متوسط دارای ۲۵ کالری است و سرشار از آب و فیبر است، گرسنگی را کاهش می‌دهد و می‌توان به صورت پخته و خام خورد.

گوجه فرنگی از سکته مغزی جلوگیری می‌کند، برای پوست، پروستات، تسکین دردهای عصبی، رفع بی‌اشتهایی، درمان یبوست، تورم دهان، درد مفاصل، روماتیسم، تصفیه خون و بیماری‌های عفونی مفید است؛ آب گوجه فرنگی ادرار آور است و به هضم غذا و مواد نشاسته‌ای کمک می‌کند.

گوجه فرنگی دارای ویتامین A، B، C، و K است، مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و آهن دارد و انرژی بدن را تأمین می‌کند.


کرفس:

هر شاخه کرفس یک تا ۲ کالری دارد، تمیز کننده کلیه و مثانه است، مانع سنگ کلیه یا آلودگی میکروبی و درد می‌شود، ضمن اینکه بوی بد دهان را از بین می‌برد. کرفس تقویت کننده معده و اعصاب است و به سوختن چربی و کاهش وزن نیز کمک می‌کند.


کاهو:

کاهو انواع مختلف دارد، هر برگ کاهو دارای ۲ کالری است و غنی از ویتامین ث، پتاسیم و فیبر است، ضمن اینکه این گیاه خواب آور و ضد نفخ است.


تربچه:

۱۰ عدد تربچه دارای ۷ کالری است، غنی از مواد معدنی است، طعم آن کمی تند است، باعث هضم غذا شده و موجب لاغری می‌شود.

تربچه خواص دارویی دارد، برای درمان یرقان، نقرس و روماتیسم مفید است و باعث دفع سنگ‌های صفراوی می‌شود، ضمن اینکه برای از بین رفتن نفخ معده مفید است؛ تربچه درد را تسکین می‌دهد، معده را پاک می‌کند و ادرارآور است. (تابناک به نقل از فارس)

1302



لینک منبع :سبزیجات کم کالری بخورید

سبزیجات کم کالری بخورید - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931118000068‎Cached Similar7 فوریه 2015 ... برخی از سبزیجات علاوه بر خواصی که دارند بسیار کم کالری بوده و سیر کننده هستند. Images for سبزیجات کم کالری بخورید سبزیجات کم کالری بخورید - پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه www.zarinnameh.ir/دانستنی-ها/11966-سبزیجات-کم-کالری-بخورید امام جمعه علی آباد کتول با بیان اینکه بی توجهی به حریم اهل بیت (ع)عاقبت به خیری ندارد، گفت: ما با اک... Read more · خبر ویژه · تذکر عضو مجلس خبرگان به «ارشاد» ... سبزیجات کم کالری بخورید - آکا www.akairan.com/health/...salem/news201743019251158614.html‎Cached30 آوریل 2017 ... در این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد سبزیجات کم کالری بخورید ارائه شده است ، همچنین برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته تغذیه سالم، زندگی ... سبزیجات کم کالری بخورید - search zendegi.xyz/search/سبزیجات+کم+کالری+بخورید‎Cachedاگر مبتدی هستید در این مطلب طرز تهیه رول مرغ با سبزیجات را به صورت مرحله به مرحله با تصاویر به شما آموزش داده ایم تا بابت درست کردن اش هیچ نگرانی نداشته ... غذاهای کم کالری بخورید و لاغر شوید - سلامتی salamati.ir/2017/05/27/غذاهای-کم-کالری-بخورید-و-لاغر-شوید/‎Cached27 مه 2017 ... غذاهای کم کالری ، آب و فیبر زیاد و چربی کمتری دارند از این رو احساس سیری ... از این رو بایستی مصرف پروتئین، سبزیجات و میوه ها را افزایش دهید. 10 غذای کم کالری برای خوش اندام شدن - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../10-غذای-کم-کالری-برای-خوش-اندام-شدن‎Cached14 فوریه 2017 ... گوشت را به تکه های کوچک شکل دهید و آنها را در فریزر نگه دارید یا بصورت تازه کباب کنید. آن را با سبزیجات و نان گندم کم کالری بخورید و اصلا ... سبزیجات کم کالری بخورید - آفتاب نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/738241 8 فوریه 2015 ... سبزیجات کم کالری بخورید. برخی از سبزیجات علاوه بر خواصی که دارند بسیار کم کالری بوده و سیر کننده هستند. ... مشاهده خبر در سایت منتشر ... سبزیجات کم کالری بخورید - ویکی آکا www.akairan.ir/سبزیجات_کم_کالری_بخورید‎Cachedسبزیجات کم کالری بخورید. کلمه سبزیجات کم کالری بخورید هنوز در آکا ویکی تعریف نشده است. ۲۰ خرداد ۱۳۹۶. سبزیجات کم کالری بخورید · اکاایران · نقشه سایت ... سبزیجات کم‌کالری بخورید – هنر ایران پرج art.iranprj.ir/?tag=سبزیجات-کم‌کالری-بخورید‎Cached2 سپتامبر 2016 ... آرمان/ برخی از سبزیجات علاوه بر خواصی که دارند بسیار کم کالری بوده و سیر کننده هستند.افزایش مصرف میوه‌ها و سبزیجات یک راه ساده و سالم است که ...