مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روش‌های مدیریت خشم برای رانندگان

گاهی مسائل مربوط به کار مانند رانندگی در سرما و گرما که بخش مهمی از زندگی روزمره آنان را تشکیل می‌دهد، آستانه تحمل راننده‌ها را پایین می‌آورد که به اصطلاح گفته می‌شود آنها زود از کوره در می‌روند.
از این رو خشم به عنوان هیجان منفی یک اتفاق معمول است که اغلب رانندگان آن را تجربه می‌کنند. مقابله با این نوع از هیجان منفی در همه ابعاد زندگی تأثیر می‌گذارد و نقش تعیین‌کننده‌ای در سلامت روان افراد دارد. «پاتریک هیل» و همکارانش از مرکز پزشکی دانشگاه روچستر برخی تکنیک‌های مقابله‌ای را برای کاهش خشم توصیه می‌کنند.


خشم نوعی احساس برانگیخته از هیجان است
احساسات بر انگیخته اغلب موقعیت‌های خطرناکی را به وجود می‌آورند. نخستین گام برای مدیریت حالت‌های ناتوان‌کننده، درک خشم به عنوان نوعی هیجان است. خشم در مفهوم رفتاری به عنوان یک واکنش ناگهانی نسبت به نارضایتی‌ها و در حالتی غیر منتظره بروز می‌ کند. هنگامی که خشم بر فرد غلبه می‌کند، فرد عصبانی سعی می‌کند در برابر قضاوت دیگران نسبت به خودش دفاع کند. این نوع حساسیت‌ها بویژه در موقعیت‌های تهدید زا افزایش می‌یابد. از آنجا که خشم و عصبانیت احساسات منفی دیگری مانند ناامیدی و کدورت را نیز به دنبال دارد چنانچه این‌گونه طغیان‌های درونی مدیریت نشوند، آثار زیانباری را به وجود می‌آورند.


پیاده روی
برخی تمرین‌های آرام بخش اگرچه نادیده گرفته می‌شوند اما تأثیر مطلوبی را درمدیریت خشم بر جای می‌گذارند. ورزش یکی از فعالیت‌هایی است که برای مدیریت خشم توصیه می‌شود اما راننده‌ها معمولاً به خاطر کمبود وقت از انجام حرکات ورزشی محروم می‌شوند. پیاده روی ورزش مفیدی برای کنترل خشم است. ورزش و پیاده روی به مغز فرصت پردازش می‌دهد و مغز را به تولید هورمون اندروفین (هورمون شادی) که خشم آن را سرکوب می‌کند، تشویق می‌کند. همچنین پیاده روی به دلیل افزایش سلامت سیستم قلبی عروقی توانایی بدن را برای مقابله با استرس که یکی از محرک‌های خشم است، افزایش می‌دهد.


منحرف کردن اذهان
پرت شدن حواس رانندگان گاهی به قیمت جان شان تمام می‌شود اما منحرف کردن ذهن در شرایط خشم و ناراحتی تکنیک جالبی است. فعالیت‌هایی مانند آواز خواندن ذهن را منحرف کرده وباعث می‌شود ذهن به موضوع‌های جذاب‌تر و حیاتی تری تمرکز کند.


روش استار
روان پزشکان توصیه می‌کنند قبل از اقدام به خشم، فکر کنید. مکانیسم عمل این روش که به سکوت در یک ثانیه معروف است، بدین شکل است که هنگام عصبانی شدن فکر کنید، سؤال بپرسید، خشم تان را کاهش دهید و سپس به خودتان پاداش دهید. کسانی که نمی‌توانند خشم خود را کنترل کنند، این روش ساده را دنبال کنند. خشم به سرعت راننده را از کنترل خارج می‌کند بنابراین درباره عواقب ناشی از خشم از خودتان سؤال کنید و بپرسید آیا آنچه واقعاً در موردش عصبانی هستید ارزشش را دارد؟به هر وسیله ممکن خشم تان را کاهش دهید. بعد از کنترل خشم نفس عمیقی بکشید. این همان پاداشی است که باید در پایان انتظارش را داشته باشید. بعد از فروکش کردن خشم تأمل کنید و آنچه را که باعث خشم شده بررسی کنید تا از وقوع وضعیت‌های بعدی و مشابه جلوگیری شود. (ایران)

800



لینک منبع :روش‌های مدیریت خشم برای رانندگان

بهترین روش های مدیریت خشم برای رانندگان - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../بهترین-روش-های-مدیریت-خشم-برای-رانندگان‎Cached6 فوریه 2015 ... احساس خشم روی همه افراد تأثیر می‌گذارد، اما این هیجان ناگهانی در برخی مشاغل مانند رانندگی مشکلات بیشتری ایجاد می‌کند. رانندگان عصبانی که اغلب ... روش‌های مدیریت خشم برای رانندگان - jafam his portal.jafamhis.com/fa/page/.../روش‌های+مدیریت+خشم+برای+رانندگان.html احساس خشم روی همه افراد تأثیر می‌گذارد اما این هیجان ناگهانی در برخی مشاغل مانند رانندگی مشکلات بیشتری ایجاد می‌کند. رانندگان عصبانی که اغلب با روحیه‌ای خشمگین ... کنترل و مدیریت خشم - قلب سالم heart.kaums.ac.ir/Default.aspx?PageID=48&NewsID=166‎Cached Similarعدم کنترل و مدیریت خشم، سبب می شود روش های کنترل و مدیریت خشم را بیاموزید. ... به جای رانندگی کردن، پیاده روی کنید: پیاده روی کردن یکی از بهترین راه ها برای از ... چطور خشم خود را موقع رانندگی کنترل کنیم؟ - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/120879‎Cached16 نوامبر 2010 ... چطور خشم خود را موقع رانندگی کنترل کنیم؟ .... 2 - ابراهیمی قوام، صغری، هوش هیجانی و روانشناسی رانندگی، مجله مطالعات مدیریت ترافیک، شماره 11 ... آشنایی با روش پیشگیری از آسیب رساندن کیسه هوا به کودکان · آشنایی با صندلی‌های ... ۱۰ روش برای مبارزه با خشم هنگام رانندگی - افکار نیوز www.afkarnews.ir/.../181269-روش-برای-مبارزه-با-خشم-هنگام-رانندگی‎Cached6 ژانویه 2013 ... اگر شما یکی از رانندگان عصبانی و جنگجو هستید که با خشم و انتقام جویی رانندگی می کنید، ۱۰ روش به شما پیشنهاد می شود تا وقتی پشت فرمان هستید بتوانید با خشمتان مبارزه و آرامش را ... برگرفته از کتاب مدیریت خشم دامیز. نحوه مدیریت خشم در هنگام رانندگی- - خودروهای ایرانی و خارجی thecar.ir/نحوه-مدیریت-خشم-در-هنگام-رانندگی/ 5 آگوست 2015 ... خشونت و پـرخاشگری برخی رانندگان هنگام رانندگی به یکی از معضلات و ... صوتی و عوامل روانی تحت تاثیر خشم، ترس، اضطراب و خواب‌آلودگی، از ... مدیریت کنترل خشم - پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران www.aja.ir/portal/home/?...خشمگین...(مدیریت-کنترل-خشم)-‎Cachedبسیاری از افرادی که خشم خود را بروز می دهند ، از دست دادن کنترل و شرمساری را تجربه ... یک روز که رانندگی می کردم، ماشینی از چراغ قرمز عبور کرد و مرا مجبور ساخت که با ... SID.ir | اثربخشی گروه درمانی شناختی- رفتاری در کاهش خشم و ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=137137‎Cached Similarمقدمه: زمینه یابی های متعدد نشان می دهند که خشم و پرخاشگری رانندگی به طور معمول و با هزینه ... روش: طرح این پژوهش از نوع شبه آزمایشی به صورت پیش آزمون، پس آزمون و ... مدیریت و کنترل خشم در رانندگی – آرامش ماندگار arameshemandegar.com/2017/.../مدیریت-و-کنترل-خشم-در-رانندگی/‎Cached17 جولای 2017 ... مدیریت و کنترل خشم در رانندگی. آموزش مهارت های زندگی 3 بازدید. رانندگی کاری فکری است و گاه عدم تطابق عکس العمل سایر رانندگان با جهت فکری ... چرا هنگام رانندگی عصبانی می‌شویم؟! - نوچه know.sibche.ir/1394/04/crazy-science-of-road-rage/‎Cached1 جولای 2015 ... کنترل احساسات و خشم شیوه‌ها و راه‌های مختلفی دارد ولی کنترل عصبانیت حین رانندگی برای بسیاری از افراد دشوارتر از کنترل خشم معمولی است چرا ...