مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ارتباط ژل آکنه با نوعی اختلال خونی نادر

دکتر «گریگ شوارتزنتروبر» از مرکز درمانی دانشگاه پیتسبورگ در مطالعه انجام شده روی یک زن جوان و بررسی علائم سردرد، تنگی نفس و تغییر رنگ لب‌ها و انگشت‌ها و بنفش شدن آن‌ها متوجه شد که این بیمار در طول یک هفته، روزی دو بار از ژل آکزون استفاده کرده است.

دکتر شوارتزنتروبر با بیان اینکه این بیمار تصور نداشته مصرف ژل موضعی عامل بروز این علائم در او بوده است، گفت: پیش از این در بررسی‌های انجام شده مشخص شده بود قرص داپسون در برخی افراد وضعیتی بوجود می‌آورد که بر اثر آن پروتئین گلبول قرمز که مسئول انتقال اکسیژن به تمام بدن است به طور غیرمعمولی تولید می‌شود.

در مطالعه اخیر برای اولین بار مشاهده شد که استفاده از آکزون که نوع ژل‌مانند قرص داپسون است نیز باعث بروز این علائم می‌شود.

به نقل از هلث دی نیوز، قرص داپسون از دهه‌ها قبل در درمان جذام کاربرد داشته است. همچنین نوع ژل‌مانند آن در سال ۲۰۰۵ به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسید. (ایسنا)

201



لینک منبع :ارتباط ژل آکنه با نوعی اختلال خونی نادر

ارتباط ژل آکنه با نوعی اختلال خونی نادر - ایسنا www.isna.ir/news/93111206326/ارتباط-ژل-آکنه-با-نوعی-اختلال-خونی-نادر 1 فوریه 2015 ... پزشکان در یک مطالعه جدید مشاهده کردند که در برخی افراد، استفاده از ژل «آکزون» برای درمان آکنه با بروز نوعی اختلال خونی نادر مرتبط است. ارتباط ژل آکنه با نوعی اختلال خونی نادر - پایگاه خبری زیست آنلاین zistonline.com/article/57120/.aspx پزشکان در یک مطالعه جدید مشاهده کردند که در برخی افراد، استفاده از ژل «آکزون» برای درمان آکنه با بروز نوعی اختلال خونی نادر مرتبط است. ارتباط ژل آکنه با نوعی اختلال خونی نادر - پایگاه خبری نامه نیوز tnews.ir/نامه-نیوز/480e36781165.html 1 فوریه 2015 ... پزشکان در یک مطالعه جدید مشاهده کردند که در برخی افراد، استفاده از ژل «آکزون» برای درمان آکنه با بروز نوعی اختلال خونی نادر مرتبط است. قرص آکنه - علمی سرا elmisara.ir/tag/قرص-آکنه.html ارتباط ویتامین B12 با آکنه ... برخی داروها موجب بروز جوش‌های آکنه می‌شونداین متخصص پوست و مو با بیان اینکه مصرف ... ارتباط ژل آکنه با نوعی اختلال خونی نادر ارتباط ژل آکنه با نوعی اختلال خونی نادر | جام‌جم vista.ir/page/235034‎Cachedجام جم سرا: پزشکان در یک مطالعه جدید مشاهده کردند که در برخی افراد، استفاده از ژل « آکزون» برای درمان آکنه با بروز نوعی اختلال خونی نادر مرتبط است. ژل - دانلود | نصب برنامه اندروید | کافه بازار https://shetab.cafebazaar.ir/app/khazar.zhel/?l=fa‎Cachedتوقف فوری خونریزی با ژل جادویی مبارزه با سرطان با ژل هوشمند قابل تزریق ژل با مو چه می کند ارتباط ژل آکنه با نوعی اختلال خونی نادر چطوری یک ژل قادر است سبب ... اخبار خون - آفتاب www.aftabir.com/news/article/tag/tag/+خون/Article_page/61‎Cachedکشف ارتباط مصرف بلوبری با کاهش فشار خون با همکاری محققان ایرانی ... نجات جان 35 بیمار با تامین خون نادر؛ امسال ... ارتباط ژل آکنه با نوعی اختلال خونی نادر. پسوریازیس - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/پسوریازیس‎Cached Similarپسوریازیس اغلب با معاینه بالینی تشخیص داده می‌شود و هیچ تست خونی برای ... این ممکن است که در ارتباط با پسوریازیس پوسچولر von Zumbusch رخ می‌دهد. این یک نوع نادر از پسوریازیس است و یک بار یا بیشتر در طول عمر ۳ درصد از ... سایر اختلالات پوستی مانند درماتیت سبوره‌ای، ممکن است مشابه پسوریازیس پوست سر باشد. با ... ارتباط ژل آکنه با نوعی اختلال خونی نادر - پونیلا ponila.com/post/394231/ پزشکان در یک مطالعه جدید مشاهده کردند که در برخی افراد، استفاده از ژل «آکزون» برای درمان آکنه با بروز نوعی اختلال خونی نادر مرتبط است. خون - ایسنا - isna header 164.138.23.8/page/archive.xhtml?mn=2&wide=0...خون ارتباط ژل آکنه با نوعی اختلال خونی نادر. پزشکان در یک مطالعه جدید مشاهده کردند که در برخی افراد، استفاده از ژل «آکزون» برای درمان آکنه با بروز نوعی اختلال خونی نادر ...