مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا عضله پشت ساق‌ پا می‌گیرد؟

مرتضی عزیزیان در بیان دلیل گرفتگی عضله پشت ساق پا تصریح کرد: از جمله عضلات بدن که مستعد کوتاهی است می‌توان به عضله پشت ساق پا و پشت ران اشاره کرد که کوتاهی آنها موجب گرفتگی و درد شدید عضله می‌شود. این گرفتگی و درد بیشتر به هنگام شنا در آب سرد یا هنگام خواب زمانی که پا را دراز کرده و مچ پا به سمت جلو می‌آید، رخ می‌دهد.

به گفته این فیزیوتراپ در افرادی که از کفش پاشنه بلند استفاده کرده یا کشش عضلات خود را در طول روز انجام نمی‌دهند این گرفتگی و درد عضلات ساق پا با شدت و در دفعات بیشتری ظاهر می‌شود.

عزیزیان جمع شدگی الیاف عضلانی، تجمع مواد زائد و عدم گردش خون کافی را از جمله علل دردناک شدن عضله گرفته شده عنوان کرد و افزود: شایع‌ترین علت این گرفتگی نیز همان کوتاهی عضله است. علاوه بر کوتاهی عضله، موارد دیگری از جمله علل سیستمیک مانند کمبود برخی مواد معدنی در بدن از جمله منگنز، نمک و پتاسیم و نیز مصرف کم آب و حتی استرس‌های روحی و روانی و فشارهای عصبی نیز در ایجاد گرفتگی عضله نقش دارند.

این فیزیوتراپ خاطر نشان کرد: در افرادی که فاقد بیماری سیستمیک بوده، شایع‌ترین علت گرفتگی عضله پا کوتاهی عضله است که بر اثر فقر حرکتی و ضعف عضلات قدام ساق پا ایجاد می‌شود. (ایسنا)

53



لینک منبع :چرا عضله پشت ساق‌ پا می‌گیرد؟

چرا عضله پشت ساق‌ پا می‌گیرد؟ - ایسنا www.isna.ir/news/93111005300/چرا-عضله-پشت-ساق-پا-می-گیرد‎Cached30 ژانویه 2015 ... یک فیزیوتراپ، کوتاهی عضله در اثر کم تحرکی را شایع‌ترین علت گرفتگی عضله پشت ساق‌پا عنوان کرد. چرا عضلات پا دچار گرفتگی می‌شوند؟ - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910630000041‎Cached Similar16 سپتامبر 2012 ... فرضیه ای وجود دارد که زمانیکه عضله در حالتی قرار می گیرد که کوتاه می شود ... در این حال بایستی احساس کشش در عضلات پشت ساق پا داشته باشید. چرا عضلات پا در خواب می‌گیرد؟ - تبیان article.tebyan.net/259763/چرا-عضلات-پا-در-خواب-می-گیرد-‎Cached13 ا کتبر 2013 ... گرفتگی شبانه عضلات پا عبارتست از اسپاسم غیرارادی و انقباص دردناک ماهیچه ی پا در خواب شب. در بیشتر موارد، عضلات ساق پا می گیرند، ولی... چرا عضله پشت ساق‌ پا می‌گیرد؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/379735/چرا-عضله-پشت-ساق‌-پا-می‌گیرد‎Cachedمرتضی عزیزیان در بیان دلیل گرفتگی عضله پشت ساق پا تصریح کرد: از جمله عضلات بدن که مستعد کوتاهی است می‌توان به عضله پشت ساق پا و پشت ران اشاره کرد ... علت سفتی و گرفتگی عضلات ساق پا چیست؟ - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/.../146714-گرفتگی-عضلات-ساق-پا-چیست؟چگونه-باید-گرفتگی-عضلات-ساق-پا-را-درمان-کرد؟‎Cached18 جولای 2016 ... درد ساق پا از علائم عمومی با طیف گسترده ای از علل می باشد که بسیاری از آنها، مانند آسیب ها، ... چرا به طور ناگهانی عضلات ساق پا یا پشت پا دچار گرفتگی میشوند؟ .... اگر در شب پایتان می گیرد، قبل از خوابیدن پای خود را کشش دهید. چرا عضله پشت ساق‌ پا می‌گیرد؟ - jafam his portal.jafamhis.com/fa/print/.../چرا+عضله+پشت+ساق‌+پا+می‌گیرد؟.html 30 ژانویه 2015 ... چرا عضله پشت ساق‌ پا می‌گیرد؟ یک فیزیوتراپ، با بیان اینکه عضلات بدن از نظر کاربرد به دو گروه تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: برخی عضلات بدن ... چرا عضلات می گیرند؟ - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../cramp-leg-muscles.html‎Cached Similarدرد ناشی از گرفتگی عضلات یکی از دردهای شایع است که معمولا در نواحی کمر، پشت ساق پا، گردن و ستون فقرات ایجاد می‌شود. اگرچه این حالت معمولا خطری ندارد، اما ... گرفتگی ماهیچه ی پا در خواب - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/.../629-گرفتگی-ماهیچه-ی-پا-در-خواب.html‎Cachedدر اغلب موارد، گرفتگی عضلات پا در شب شامل ماهیچه های ساق پا است اما عضلات در پاها یا ران شما نیز ممکن است دچار گرفتگی عضلات شود. درد گرفتگی عضلات معمولا ... وقتی عضلات پـا قفل می‌شود - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../وقتی-عضلات-پـا-قفل-می‌شود‎Cached23 دسامبر 2015 ... درد و سوزشی عجیب در نقطه‌ای از عضلات پشت پایتان احساس می‌کنید. ... کرامپ یا گرفتگی عضلانی به گرفتگی ناگهانی و انقباض غیرارادی یک یا چند عضله در نواحی ران و ساق پا اطلاق می‌شود که معمولا هنگام ... گرم می‌شوند، بیشتر در معرض گرفتگی عضلانی ناحیه پا قرار می‌گیرند. .... تصویر چرا عضلات شل می شود؟ چرا عضله پشت ساق‌ پا می‌گیرد؟ - انتخاب - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148846680048060‎Cachedدر افرادی که از کفش پاشنه بلند استفاده کرده یا کشش عضلات خود را در طول روز انجام نمی‌دهند این گرفتگی و درد عضلات ساق پا با شدت و در دفعات بیشتری ظاهر می‌شود.