مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اثرات مخرب سیگار بر مبتلایان به سرطان پروستات

عوارض جانبی درمان در افراد سیگاری که مبتلا به سرطان پروستات هستند بسیار بیشتر از افراد غیر سیگاری است.

افراد مبتلا به سرطان پروستات حتی در صورت بهبود از بیماری اگر مبادرت به کشیدن سیگار کنند مجددا در معرض بازگشت این بیماری قرار خواهند گرفت. در بد‌ترین حالت ممکن این افراد ممکن است جان خود را از دست بدهند.

نتایج چندین تحقیق حکایت از آن دارد ارتباط مستقیمی میان کشیدن سیگار و تاثیر آن بر سرطان پروستات وجود دارد. محققان با بررسی وضعیت ۲۳۵۸ بیمار مبتلا به پروستات که مابین سال‌های ۲۰۰۵-۱۹۸۸ تحت درمان پرتودرمانی خارجی قرار داشتند دریافتند افرادی که در زمان انجام تحقیقات سیگار استعمال می‌کردند به میزان ۴۰ درصد بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض بازگشت مجدد سرطان پروستات قرار داشتند.

این افراد همچنین به میزان دو برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری مبتلا به سرطان پروستات با خطر گسترش این سرطان و در‌‌نهایت مرگ ناشی از آن مواجه بودند.

به علاوه، این افراد به همراه افرادی که در گذشته سابقه استعمال سیگار کشیدن را داشتند بیش از افراد غیر سیگاری در معرض عوارض جانبی پرتو درمانی خارجی قرار داشتند. (خبرگزاری مهر)

1170



لینک منبع :اثرات مخرب سیگار بر مبتلایان به سرطان پروستات

اثرات مخرب سیگار بر مبتلایان به سرطان پروستات - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../اثرات-مخرب-سیگار-بر-مبتلایان-به-سرطان-پروستات‎Cached Similar28 ژانویه 2015 ... در میان افرادی که مبتلا به سرطان پروستات هستند، سیگار کشیدن می تواند عوارض مخرب جبران ناپذیری برای آنان به همرا داشته باشد. اثرات مخرب سیگار بر مبتلایان به سرطان پروستات | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2015/01/28/698818‎Cachedدر میان افرادی که مبتلا به سرطان پروستات هستند، سیگار کشیدن می تواند عوارض مخرب جبران ناپذیری برای آنان به همرا داشته باشد. تاثیر سیگار بر بیماران مبتلا به سرطان پروستات - ایران ارتوپد www.iranorthoped.com/.../تاثیر-سیگار-بر-بیماران-مبتلا-به-سرطان-پروستات‎Cachedیک تحقیق جدید نشان داده است که احتمال انتشار سرطان پروستات در همه بدن و احتمال فوت در اثر این بیماری در کسانی که سیگار میکشند دو برابر میشود. البته این. اثرات مخرب سیگار بر مبتلایان به سرطان پروستات ... - خبر فارسی khabarfarsi.com/u/488653 28 ژانویه 2015 ... اثرات مخرب سیگار بر مبتلایان به سرطان پروستات. در میان افرادی که مبتلا به سرطان پروستات هستند، سیگار کشیدن می تواند عوارض مخرب جبران ... سیگار کشیدن خطر عود سرطان پروستات را بیشتر می کند – سایت ... www.pezeshk.us/?p=26511‎Cached Similarمحققان آمریکایی در گزارشی اعلام کرده بودند که در بیماران مبتلا به سرطان پروستات که سیگار می‌کشند، تاثیرات جانبی شدید معده‌ای – روده‌ای ناشی از پرتو درمانی وخیم‌تر ... مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات - اخبار > سیگار و عوارض آن tpcrc.sbmu.ac.ir/?siteid=188&pageid=6706&newsview=8864‎Cached Similarارتباط سرطان حنجره با سیگار به حدی است که اگر یک فرد سیگاری بیش از ۲ هفته ... خوش خیم پروستات یا بزرگی پروستات ایجاد نماید وهم در بروز سرطان پروستات ..... و این ناشی از حساسیت بیشتر جنین پسر نسبت به تاثیرات مخرب سیگار است و ... کشف ارتباط بین استعمال دخانیات و سرطان پروستات - سیناپرس ... sinapress.ir/.../کشف-ارتباط-بین-استعمال-دخانیات-و-سرطان-پروستات‎Cached24 ژوئن 2015 ... ... به بیماران مبتلا به سرطان پروستات درباره مضرات مصرف سیگار ... اثرات مخرب مصرف سیگار بر روی بروز بیوشیمیایی سرطان پروستات از بین ... پونیلا - اثرات مخرب سیگار بر... ponila.com/post/394242/ در میان افرادی که مبتلا به سرطان پروستات هستند، سیگار کشیدن می تواند عوارض مخرب جبران ناپذیری برای ... اثرات مخرب سیگار بر مبتلایان به سرطان پروستات. افزایش چند برابری احتمال ابتلا به سرطان ریه در اثر دخانیات و آلودگی هوا www.osvahpharma.com/.../افزایش%20چند%20برابری%20احتمال%20ابتلا%20به%20سرطان%20ریه... 28 نوامبر 2015 ... سیفی یادآور شد: سیگار احتمال ابتلا به سرطان ریه را 10 تا 20 برابر افزایش می دهد و حتی خطر ... سیفی در مورد سرطان ریه و عوامل ابتلا به آن توضیح داد: عوارض و اثرات مخرب قلیان بر سلامتی بیش از دود ..... بی‌قراری و گریه زیاد در مبتلایان به MS طبیعی است ... روش بازسازی مثانه در افراد مبتلا به سرطان ارایه شد. سیگار - ایسنا isna.ir/page/archive.xhtml?mn=9&wide=0&dy...سیگار در حالی که یکی از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از گرایش اجتماع به یک عامل فساد ... پژوهش محققان سوئدی نشان می‌دهد مبتلایان به سرطان پروستات که حین بیماریشان سیگار می‌کشند و حتی ... تاثیر مخرب سیگار و الکل بر مبتلایان سرطان سر و گردن.