مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

۴ توصیه مفید برای کاهش تب

تب نشان‌دهنده این است که بدن در حال مقابله با عفونت است و برای موارد خفیف می‌توان به جای استفاده از داروهای شیمیایی، روش‌های درمانی طبیعی را به کار برد. این روش‌ها از این قابلیت برخوردارند که تب را به آرامی پایین بیاورند.

تب در یک توضیح ساده مکانیسم دفاع طبیعی بدن است و معمولا عفونت، موجب تب کردن می‌شود. افزایش دمای بدن موجب شروع به کار برخی از مکانیسم‌های داخلی می‌شود تا باکتری‌ها و میکروب‌های بیماری زا را از بین ببرند. به همین دلیل سرکوب کردن ناگهانی تب توصیه نمی‌شود بلکه بهتر است به تدریج تب بیمار را پایین بیاورید.

سایت هلث لاین در مطلبی به برخی از خوراکی‌ها و روش‌های طبیعی موثر برای پایین آوردن تدریجی تب اشاره کرده است:

- اکیناسه یا سرخارگل:
این گیاه دارویی از چند قرن گذشته و بخصوص در آمریکا کاربرد داشته است. مطالعات حاکی از آن است که نوشیدن دم نوش این گیاه به هنگام تب داشتن، فعالیت سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌دهد. این گیاه کمک می‌کند تا عفونت به سرعت از بین برود و دمای بدن کاهش یابد.

- زنجبیل:
روش دیگر برای پایین آوردن تب استفاده از زنجبیل است. ویژگی آنتی باکتریال زنجبیل آن را در برابر تب، سرفه و دیگر علائم شایع از این قبیل موثر می‌کند.

- نوشیدن مقدار بیشتری مایعات:
مصرف مایعات در کمک به به تنظیم دمای بدن حائز اهمیت و در از بین بردن میکروب‌های موجود در بدن موثر است. در صورتی که احساس می‌کنید دچار تب شده‌اید میزان زیادی آب و سایر مایعات بنوشید.

- خواب:
شاید یکی از بهترین روش‌ها برای رهایی از تب خفیف استراحت کردن باشد چرا که با خوابیدن و استراحت کردن برای بدن انرژی و فرصت کافی را فراهم می‌سازید تا با تب مقابله کند.

این روش‌های در موارد سطحی و تب خفیف توصیه می‌شود اما در مواقعی تب بیمار بالا و جدی است حتما باید به پزشک مراجعه شود. (خبرگزاری ایسنا)

481



لینک منبع :۴ توصیه مفید برای کاهش تب

4 توصیه مفید برای کاهش تب - ایسنا www.isna.ir/news/93110502072/4-توصیه-مفید-برای-کاهش-تب‎Cached25 ژانویه 2015 ... پزشکان می‌گویند: تب پایین، نشانه عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن است که با برخی روش‌های درمانی غیرنسخه‌ای برطرف می‌شود. ۴ توصیه مفید برای کاهش تب - پایگاه خبری زیست آنلاین zistonline.com/article/56616/توصیه-مفید-برای-کاهش-تب.aspx‎Cachedبه گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا تب نشان‌دهنده این است که بدن در حال مقابله با عفونت است و برای موارد خفیف می‌توان به جای استفاده از داروهای شیمیایی، روش‌های ... پاد: 4 توصیه مفید برای کاهش تب pad.um.ac.ir/bookmarks/view/5854537/4---‎Similarتب نشان‌دهنده این است که بدن در حال مقابله با عفونت است و برای موارد خفیف می‌توان به جای استفاده از داروهای شیمیایی، روش‌های درمانی طبیعی را به کار برد. این روش‌ها از ... چهار توصیه مفید برای کاهش تب - آفتاب | دمادم https://damadam.ir/news/چهار-توصیه-مفید-برای-کاهش-تب/7708595 پزشکان می‌گویند: تب پایین، نشانه عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن است که با برخی ... چهار توصیه مفید برای کاهش تب ... ۲ وزیر بهداشت: تا ۶ ماه ذخیره دارویی داریم · ۳ مصرف نوشابه با پیتزا مساوی با بیمارشدن قلب · ۴ امشب ساعت‌ها را جلو بکشید ... ۴ توصیه مفید برای کاهش تب - بهداشت نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148299282074394 پزشکان می‌گویند تب پایین، نشانه عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن است که با برخی روش‌های درمانی غیر نسخه‌ای برطرف می‌شود. - بهداشت نیوز. 4 راه کاهش درد دندان درآوردن کودک - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../4-راه-کاهش-درد-دندان-درآوردن-کودک‎Cached Similarبه والدین توصیه می‌کنیم زمانی که کودک دچار مشکلی مانند تب یا اسهال شدید می‌شود، حتما ... سرما و یخ به کاهش درد لثه کودکانی که در حال دندان درآوردن هستند بسیار کمک می‌کند. 4 توصیه مفید برای کاهش تب | تب پایین، نشانه عملکرد صحیح سیستم www.ghatreh.com/news/nn24577130/توصیه-مفید-برای-کاهش‎Cached25 ژانویه 2015 ... تب پایین، نشانه عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن است که با برخی روش های درمانی غیرنسخه ای برطرف می شود. - به گزارش سرÙ. 15 نکته درباره کاهش تب کودکان - تبیان article.tebyan.net/253687/15-نکته-درباره-کاهش-تب-کودکان‎Cached8 آگوست 2013 ... استراحت و خواب کافی سبب کاهش تب می شود، زیرا به بدن فرصت مبارزه با عفونت و ترمیم بافت های آسیب دیده را می دهد. ... بنابراین به بیماران تب دار توصیه می شود که غذای سبک و ساده استفاده کنند و از مصرف ... تب؛ عارضه ای مفید. تب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تب‎Cached Similarبه این ترتیب هر دمایی که از طریق دهان اندازه‌گیری شود و بین ۳۶٫۴ و ۳۷٫۲ باشد طبیعی است. ... این که تب برای بدن مفید است یا مضر سؤالی است که به دیدگاه پزشکان و ... در گذشته، برای کاهش تب نوزادان حمام با آبی که ۲°C از دمای بدن نوزاد خنک‌تر است و ... منظور جلوگیری از تشنج و تبخیر آب بدن و نیز افزایش آرامش کودک، توصیه می‌شد. چگونه بدون دارو ،سرماخوردگی کودکان را درمان کنیم؟ hrgo.tehran.ir/default.aspx?tabid=112&ArticleId=331‎Cached Similar... داروهای سرماخوردگی و ضدسرفه را هرگز برای خردسالان زیر ۴ سال توصیه نمی کنند. ... متخصصان این آکادمی توصیه می کنند: .... 1-مسکن ها :مانند استامینوفن که برای کاهش درد و تب استفاده میشود البه مصرف زیاد آن میتواند برای کبد عارضه دار باشد.