مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رابطه وسایل گرمایشی با بروز سرماخوردگی

دکتر ایرج خسرونیا سرماخوردگی در فصل سرما را یکی از شایع‌ترین دلایل مراجعه افراد به پزشک دانست و افزود: ویروس‌های سرماخوردگی در فصل سرما با ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن منجر به بروز بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شوند.

وی گفت: تغییرات آب و هوا در بروز سرماخوردگی بسیار موثر است و در فصل زمستان هم این تغییرات دمایی هوا زیاد است. بنابراین در ساعت‌های مختلف دمای هوا گرم و سرد می‌شود که در مقابل آن درجه حرارت بدن افراد هم به طور ناگهانی تغییر می‌کند و باعث می‌شود با این تغییرات ناگهانی، مقاومت سیستم ایمنی بدن کاهش پیدا کند.

خسرونیا با اشاره به اینکه بیماری سرماخوردگی برای عموم مردم نیازی به تزریق واکسن ندارد، ادامه داد: ویروس‌های سرماخوردگی بسیار متنوع و زیاد هستند و به همین دلیل تجویز واکسن آنفلوآنزا با دستور پزشک برای بیمارانی که مشکلات قلبی، کلیوی و کبدی دارند و همچنین افراد مسن و بیمارانی که بیماری‌های سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است، ضرورت دارد.

این متخصص داخلی طول دوره بیماری سرماخوردگی را بین 3 تا 5 روز دانست و بیان کرد: جهت جلوگیری از سرما خوردگی بهتر است افرادی که بیمار هستند از منزل خارج نشوند، از خوردن نوشیدنی در لیوان مشترک پرهیز کنند و همچنین در هنگام عطسه و سرفه از دستمال کاغذی استفاده کنند تا میکروب سرماخوردگی در فضا پخش نشود.

رییس جامعه پزشکان داخلی ایران با بیان اینکه نوشیدن مایعات گرم و خوردن قرص‌های سرماخوردگی در کاهش خطر ابتلا به بیماری سرماخودگی و بهبودی بیمار در فصل سرما بسیار کمک کننده است، خاطرنشان کرد: باز گذاشتن پنجره‌های کلاس در مدارس هنگام زنگ تفریح راهکاری است که باعث می‌شود تا اگر میکروب و ویروس سرماخوردگی در فضای کلاس وجود دارد، خارج شود.

خسرونیا در پایان استاندار بودن وسایل گرمایشی در کاهش آمار خفگی در اثر گاز گرفتگی را بسیار موثر دانست و اظهار کرد: توصیه می‌شود که در فصل سرما و به هنگام خواب، افراد به هیچ عنوان در اتاق در بسته نخوابند. همچنین برای گرم بودن بدن از لباس‌های مناسب استفاده شود. (خبرگزاری ایسنا)

288



لینک منبع :رابطه وسایل گرمایشی با بروز سرماخوردگی

Images for رابطه وسایل گرمایشی با بروز سرماخوردگی رابطه وسایل گرمایشی با بروز سرماخوردگی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../رابطه-وسایل-گرمایشی-با-بروز-سرماخوردگی‎Cached24 ژانویه 2015 ... جام جم سرا: رییس جامعه پزشکان داخلی ایران با اشاره به این‌که استفاده زیاد از وسایل گرمایشی در بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل سرما نقش ... رابطه وسایل گرمایشی با بروز سرماخوردگی - سلامتی salamati.ir/2016/12/29/رابطه-وسایل-گرمایشی-با-بروز-سرماخوردگ/‎Cached29 دسامبر 2016 ... استفاده زیاد از وسایل گرمایشی در بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل سرما نقش بسیار موثری دارد. استفاده بیش از حد از انواع لوازم گرمایشی باعث ... رابطه وسایل گرمایشی با بروز سرماخوردگی - بولتن نیوز www.bultannews.com/fa/news/240438‎Cached24 ژانویه 2015 ... رییس جامعه پزشکان داخلی ایران با اشاره به این‌که استفاده زیاد از وسایل گرمایشی در بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل سرما نقش بسیار موثری ... رابطه وسایل گرمایشی با بروز سرماخوردگی | استفاده زیاد از - قطره www.ghatreh.com/news/.../رابطه-وسایل-گرمایشی-بروز-سرماخوردگی 29 دسامبر 2016 ... استفاده زیاد از وسایل گرمایشی در بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل سرما نقش بسیار موثری دارد. استفاده بیش از Ø. رابطه وسایل گرمایشی با بروز سرماخوردگی - سایت خبری تحلیلی بولتن tnews.ir/news/6ce136415645.html 24 ژانویه 2015 ... رییس جامعه پزشکان داخلی ایران با اشاره به این که استفاده زیاد از وسایل گرمایشی در بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل سرما نقش بسیار موثری ... سرماخوردگی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سرماخوردگی‎Cached Similarسرماخوردگی معمولاً با خستگی، احساس سرما، عطسه و سردرد آغاز می‌شود و با علائمی ..... دستگاه تنفسی فوقانی به طور کلی بستگی به محلی که علائم بروز می‌کند دارد. آیا سردی هوا دلیل سرما خوردن است؟ - پارسینه | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/421576 25 ژانویه 2015 ... البته جوابی که خیلی ها می دهند این است که سرما خوردگی منشاء ویروسی دارد و سرد بودن هوا نمی تواند، ... رابطه وسایل گرمایشی با بروز سرماخوردگی. هرچه بیشتر خانه را گرم کنیم بیشتر سرما میخوریم home4me.ir/?t=133&e=696540&ref=40khabar.ir&z... استفاده زیاد از وسایل گرمایشی در بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل سرما نقش بسیار ... سرماخوردگی در فصل سرما با ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن منجر به بروز ... پونیلا - رابطه وسایل گرمایشی... ponila.com/post/392713/ استفاده زیاد از وسایل گرمایشی در بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل سرما نقش بسیار موثری دارد. ... رابطه وسایل گرمایشی با بروز سرماخوردگی. ۰ پسند. like. ۰ نظر.