مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علاقه به پسرعمه و ازدواج با پسردایی

پاسخ مشاور : در سؤال شما خواهر گرامی ابهامی وجود دارد که مشخص نیست عذاب وجدان شما ناشی از چیست. اگر ناراحتی شما از این است که چرا چنین رابطه‌ای قبل از ازدواج داشته‌اید و عذاب وجدان شخصی دارید و شرمنده عقاید و ارزش‌های خودتان هستید؛ بدانید که طبق عقاید ما مسلمانان همیشه راه توبه و بازگشت به سمت خدا و جبران گذشته وجود دارد.


آنچه همسرتان صلاح نیست بداند

اگر عذاب وجدان شما به خاطر این است که فکر می‌کنید چرا همسرتان از گذشته شما بی‌اطلاع است توجه داشته باشید حالا که چنین ازدواجی رقم خورده و رسما وارد زندگی مشترک شده‌اید، دلیلی ندارد به گذشته فکر کنید که به چه کسی علاقه‌داشته‌اید. در این گونه موارد گاهی بی‌احتیاطی‌هایی از طرف خانم‌ها دیده می‌شود و ممکن است به این نتیجه برسند که باید همسر خود را از رابطه گذشته خود مطلع کنند؛ چنین چیزی اصلا به صلاح نیست.

در واقع عقل این‌طور حکم می‌کند که من به زندگی آینده‌ام فکر و تلاش کنم همین زندگی شکل گرفته را به بهترین شکل سامان بدهم و اگر علاقه‌ام نسبت به همسرم کم است تلاش کنم روی نکات مثبت او تمرکز کنم و به لذت‌های زندگی و دستاوردهایی که می‌تواند این زندگی جدید برایم داشته باشد فکر کنم.


گرفتار نشخوارهای فکری نشوید

نکته دیگری که شما مخاطب گرامی باید به آن توجه کنید این است که دچار نشخوارهای فکری نشوید. یعنی مرتب خودخوری نداشته باشید و مدام فکری را در ذهنتان مرور نکنید؛ چرا که در غیر این صورت، ادامه این روند می‌تواند شما را به سمت افسردگی ببرد که باید دقت کنید دچار چنین مشکلی نشوید، لذا برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید؛ اگر فعالیت خاصی ندارید، برای خود مشغولیت منظمی را ایجاد کنید؛ مثل ادامه تحصیل، کار بیرون از خانه، شرکت در کلاس‌های ورزشی و هنری. در واقع شما باید خودتان را درگیر کارهای عملی و بیرونی کنید و نه درگیر دنیای ذهنی و درونی.

هر قدر بتوانید از دنیای فکری و درونی دربیایید بیشتر به خودتان کمک کرده‌اید. در ضمن سعی کنید در مهمانی‌هایی که پسر عمه‌تان حضور دارد کمتر شرکت کنید. (حجت الاسلام حمید رفیعی هنر- دانشجوی دکترای روان‌شناسی/روزنامه خراسان)

350



لینک منبع :علاقه به پسرعمه و ازدواج با پسردایی

علاقه به پسرعمه و ازدواج با پسردایی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../علاقه-به-پسرعمه-و-ازدواج-با-پسردایی‎Cached21 ژانویه 2015 ... جام جم سرا:‌دختری ۱۸ ساله‌ام. به پسر عمه‌ام علاقه داشتم، اما به ازدواج تحمیلی با پسر دایی‌ام رضایت دادم. الان دارم سعی می‌کنم فراموشش کنم ولی در مهمانی‌ها ... دختردایی پسر عمه| مشاوره رایگان sppm.ir/دختردایی-پسر-عمه/‎Cached Similarمن و عشقم دختر دایی و پسر عمه هستیم منو عشقم بسیار زیاد به هم علاقه مندیم میخواستم ... توجه به پسر عمه میکنندیاپسرعمویاپسرای، دیگه فامیل نظرتون راجب پسرعمه چیه ... ذهنیت منفی؛ اگر قرار باشد معایب و مزایای ازدواج فامیلی را با یافته های علم روان ... علاقه به پسرعمه و ازدواج با پسردایی - بازگشت به صفحه اصلی portal.jafamhis.com/.../علاقه+به+پسرعمه+و+ازدواج+با+پسردایی.html‎Cached21 ژانویه 2015 ... علاقه به پسرعمه و ازدواج با پسردایی. دختری ۱۸ ساله‌ام. به پسر عمه‌ام علاقه داشتم، اما به ازدواج تحمیلی با پسر دایی‌ام رضایت دادم. الان دارم سعی می‌کنم ... (با دختر دایی) را بپرسم و ببینم که آیا خوب هست یا بد ... - مشاوره تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=78685&consultationid...‎Cached Similarاتفاقا اکثر مشکلات هم از این طرز فکر ناشی می‌شود که دو خانواده بی‌گدار به آب می‌زنند . پس اجازه بدهید بدون آنکه بگوییم ازدواج فامیلی خوب است یا بد، با هم بدی‌ها و ... همه چیز درباره ازدواجهای فامیلی - یک قدم تا مهدویت boyeseb.ir/index.php/.../153-همه-چیز-درباره-ازدواجهای-فامیلی‎Cached Similar12 جولای 2013 ... بعضی ها هم که با فامیل مادری ازدواج کرده اند آن را عقد دختر خاله پسر خاله می خوانند. ... او نیز به ازدواج با دختر عمه اش اشاره کرده و می گوید: "من در دانشگاه دختران ... مائده درباره ازدواجش چنین می گوید: "من و محسن علاقه ی زیادی به هم داشتیم. علاقه به پسرعمه و ازدواج با پسردایی | دختری 18 ساله ام. به - قطره www.ghatreh.com/news/nn24528335/علاقه-پسرعمه-ازدواج-پسردایی 21 ژانویه 2015 ... دختری 18 ساله ام. به پسر عمه ام علاقه داشتم، اما به ازدواج تحمیلی با پسر دایی ام رضایت دادم. الان دارم سعی می کنم Ù. علاقه به پسر عمه | مشاوره جنسی| مشاوره آنلاین | مشاوره رایگان moshavere.tribuneazad.ir/سلام-من-عاشق-پسرعمه-خودم-هستم-اونم-منو-د/‎Cached Similarامروز ه خیلی از طلاق ها به خاطر این است که افراد دارای بی اطلاعی از برخورد صحیح با همسر و…می باشد .که افرادی که می خواهند ازدواج کنند باید سعی کنند با مطالعه کتاب ... مقام اول ازدواج‌های فامیلی در دنیا - فردا www.fardanews.com/fa/news/.../مقام-اول-ازدواج‌های-فامیلی-در-دنیا‎Cached Similar14 ژوئن 2012 ... در ازدواج‌های فامیلی بیش از ۶۰ درصد دختران و پسران از همدیگر شناخت ... موفق است که بر اساس عشق، علاقه، شناخت صحیح و عقلانیت صورت بگیرد. ... در واقع ازدواج دخترعمو با پسرعمو، دخترخاله با پسرخاله و در نهایت دخترعمه با پسردایی و بعکس در ... با توجه به ریشه اجتماعی و فرهنگی ازدواج در کشور، این نوع ازدواج‌ها در ... ازدواج‌های ممنوع | پایگاه اطلاع رسانی آیت الله ابراهیم امینی زید عزّه www.ibrahimamini.com/fa/node/667‎Cachedازدواج‌های ممنوع در شرع مقدس اسلام ازدواج با بعضی زن‌ها ممنوع و حرام است و به چند دسته ... با خویشان غیر محرم، مانند دخترعمو و پسر عمو، دختر خاله و پسر خاله، دختر عمه و ... ازدواج با دختر دایی - انجمن تخصصی مشاور forum.moshaver.co/f169/ازدواج-با-دختر-دایی-15804/‎Cached Similarرابطم با دختر داییم رو هم در سطح دختر دایی حفظ کردم و سعی کردم به اونم بفهمونم که به این حرفا توجه نکنه و خدا می دونه که آینده چی پیش بیاد.