مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بچه‌ام نمی‌خوابد، چه‌کار کنم؟

نتیجه مطالعه جدیدی که محققان آمریکایی انجام داده‌ و در نشریه ، ‌Mind ،Brain and Education‌ منتشر کرده‌اند، این اندیشه را به ذهن متبادر می‌سازد که انتخاب ساعت خواب کودکان موضوع کم‌اهمیتی نیست؛ بنابراین والدین باید به ساعت بیولوژیک بدن فرزندشان دقت داشته باشند و او را پیش از آن ساعت به رختخواب نبرند. محققان دانشگاه بولدر کلرادو در این باره می‌گویند: «در بیشتر موارد ساعت خواب موضوع کشمکش میان والدین و فرزندانشان است. کودکان به هر بهانه‌ای سعی می‌کنند ‌نخوابند. والدین در واکنش به رفتارهای آنها عصبی می‌شوند، کودکان گریه می‌کنند یا فریاد می‌کشند... و این چرخه معیوب ادامه می‌یابد. بااین‌حال، تمام این معضلات علتی به‌غیر از ساعت بیولوژیک بدن ندارد.» در این مطالعه، کودکان سی تا سی‌وشش‌ماهه‌ مدت شش شب متوالی بررسی شدند و میزان ملاتونین آنها را (که هورمون خواب نیز نامیده می‌شود) در ساعات مختلف شب اندازه گرفته شد.

پروفسور مونیک، سرپرست گروه این پژوهش می‌گوید: «اگر کودک پیش از رسیدن ملاتونین به اوجِ خود به رختخواب فرستاده شود، عصبی می‌شود و در مقابل به خواب رفتن از خود مقاومت نشان می‌دهد. به این ترتیب، روند خواب وی مختل خواهد شد؛ اما به مرور زمان، خواب برای کودک به زمانی پر از هیجان تبدیل می‌شود و در درازمدت، مشکلات جدی برای خواب کودک به وجود می‌آید. تصور می‌شود که این کودکان در بزرگسالی به بی‌خوابی مبتلا خواهند شد.»

خواب کودکان از ابتدا موضوع چالش‌برانگیزی بوده، ‌اما پژوهشی که طی ماه‌های اخیر در ایالات متحده انجام شده، نشان می‌دهد که ممکن است برخی مشکلات خواب کودکان به دلیل وجود برخی از ژن‌ها باشد. علاوه بر این‌ تغییرات مداوم در ساعت خواب نیز ممکن است موجب اختلال در خواب کودک شود.

ترجمه: ندا فراهانی / سیب (ضمیمه سه شنبه روزنامه جام جم)



لینک منبع :بچه‌ام نمی‌خوابد، چه‌کار کنم؟

بچه‌ام نمی‌خوابد، چه‌کار کنم؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../بچه‌ام-نمی‌خوابد،-چه‌کار-کنم؟‎Cached18 ژانویه 2015 ... جام جم سرا: «بچه‌ام نمی‌خوابد، از شب تا صبح گریه می‌کند و در طول روز نیز به دلیل بدخوابی شب گذشته، دائم بی‌قرار است.» جملاتی که خواندید، سخنان ... بچه‌ام نمی‌خوابد، چه‌کار کنم؟ - jafam his portal.jafamhis.com/fa/page/5262/بچه‌ام+نمی‌خوابد،+چه‌کار+کنم؟.html بچه‌ام نمی‌خوابد، از شب تا صبح گریه می‌کند و در طول روز نیز به دلیل بدخوابی شب گذشته، دائم بی‌قرار است.» جملاتی که خواندید، سخنان مادرانی است که با چنین مشکلی ... با کودکان بدخواب چه کار کنیم؟ - ویستا vista.ir/article/344262/با-کودکان-بدخواب-چه-کار-کنیم؟‎Cached Similar12 ا کتبر 2008 ... با کودکان بدخواب چه کار کنیم؟ چگونگی خواباندن کودک و شکل‌دهی عادت خواب در فرهنگ‌ها، قبایل و حتی خانواده‌های مختلف، متفاوت است. بعضی‌ها بچه را ... بچم نمیخوابه دیگه دارم روانی میشم! | تبادل نظر نی نی سایت www.ninisite.com/.../topic/.../بچم-نمیخوابه-دیگه-دارم-روانی-میشم‎Cachedنمیخوابه...شیر هم خورده ولی نمیخواد بخوابه حتی 5 دقیقه هم نذاشت بخوابیممممممممم چیکار کنم بخوابه؟ من میتونم! میتونم! میتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوووووووووووووووونم! چگونه خواب نوزاد را تنظیم کنیم؟ - تبیان article.tebyan.net/165433/چگونه-خواب-نوزاد-را-تنظیم-کنیم-‎Cached17 مه 2011 ... چگونه خواب نوزاد را تنظیم کنیم؟ .... میخوابه ولی روز بخاطر این شکم ش خوب کار نمیکنه یعنی وقتی میخواد کارکنه گریه میکنه نمیخوابه چیکار کنم. بچه‌ام نمی‌خوابد، چه‌کار کنم؟ - دایرکتوری سلامت www.hdir.ir/پزشک-خانه-شما/10146-بچه‌ام-نمی‌خوابد،-چه‌کار-کنم؟ 10 مارس 2015 ... بچه‌ام نمی‌خوابد، از شب تا صبح گریه می‌کند و در طول روز نیز به دلیل بدخوابی شب گذشته، دائم بی‌قرار است.» جملاتی که خواندید، سخنان مادرانی است ... تنظیم خواب نوزاد یک ماهه تا سه ماهه - سایت نی نی کده www.ninikadeh.ir/newborn/452‎Cached Similarسلام 2 ماهه بچه دار شدم و دارم به بچه ام شیر میدم. امروز شوهرم باهام ... هر 1 ساعت بیدار می شه و گریه شدید می کنه تا سینه بخوره و دوباره بخوابه – چه کار کنیم! لطفا لطفا لطفا ... آموزش خوابیدن به کودک، روش بدون گریه - سایت نی نی کده www.ninikadeh.ir/newborn/494‎Cached Similarعادت کرده هر نیم ساعت بیدار میشه و شیر می خوره نمی دونم چکار کنم. ... ولی من بچه ام رو پیش متخصص کودکان بردم و گفته هیچ مشکلی نداره و مدتی کولیکیت و پی دی ... سوال و جواب - ورد مگر آنکه توان برآوردنش نیز به تو ارزانی شده باشد ... babykids.blogfa.com/cat-9.aspx?p=2‎Cached Similarدوست عزیز پیشنهاد می کنم با استفاده از بالشت در ااطراف او کاری کنید که به سمت مورد ... دستش تو دهنشه نمیدونم چیکار کنم تا این احساس نیازش رو متعادل کنم نگرانم. .... سلام بچه ام 4ماهه هستش اصلا میل به شیر خوردن ندارد گرسنه است و دستاش رو میمکه اما ..... در حالت بیداری که اصلا یکطرف نمی خوابد بلکه باید دقیقا بین خودمان باشد تا ... با کودکان خود چه می کنیم؟! - کلینیک بعد سومکلینیک بعد سوم drsekhavati.com/1390/12/با-کودکان-خود-چه-می-کنیم؟/‎Cached Similar28 فوریه 2012 ... ازش سوال کنم ایا خودارضایی امری آگاهانه است یا ناآگاهانه؟ ..... و نیز شبها اصلا دراتاق دیگری نمیخوابد حتی تو اتاق برادرش نیز نمیخوابد و باید حتما بغل ..... شما می گویید چه کار کنم تا آرام شود چون می ترسم در بزرگی مشکل ساز شود. ... هرگز حتا لباس باز جلوی دخترم نپوشیدم ، و از ۲ سالگی بچه هام حتا ماهواره هم جمع کردیم.