مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راه‌هایی برای درمان آکنه دوران بارداری

مطالعات نشان می‌دهد این احتمال وجود دارد که از هر دو زن باردار یک نفر به آکنه مبتلا شود و دلیل آن افزایش سطح هورمون در سه ماهه نخست بارداری است. وجود سطح بالای هورمون موجب می‌شود پوست میزان چربی طبیعی بیشتری تولید کند که عامل بروز آکنه است.

پزشکان معتقدند زنان بارداری که در طول سه ماهه نخست حاملگی به آکنه مبتلا نمی‌شوند کمتر احتمال دارد دچار این عارضه شوند زیرا شروع این عارضه در سه ماهه دوم و سوم بارداری غیرمعمول است.

همچنین در صورتی که قبلا به آکنه مبتلا نشده‌اید این احتمال وجود دارد در دوران بارداری آن تجربه را داشته باشید. علاوه بر این، شیوه‌ای برای جلوگیری از بروز آن وجود ندارد هرچند می‌توان با رعایت نکاتی از گسترش این عارضه پیشگیری کرد و می‌توان در ابتدا با محلول‌های ساده، شست‌وشوی صورت را انجام داد و در صورت نیاز روش‌های دیگر را امتحان کرد.

پزشکان همچنین اظهار داشتند کرم‌هایی که زنان باردار مبتلا به آکنه در این دوران مصرف می‌کنند جذب بدن می‌شود اما به این مفهوم نیست که خطری را متوجه نوزاد می‌کنند. هرچند لازم است پیش از کاربرد آنها با پزشک معالج خود مشورت شود.

به نقل از عرب‌نیوز، با رعایت نکات ساده زیر می‌توان این عارضه پوستی را کاهش داد یا حتی برطرف کرد:

۱- شست‌وشوی صورت را به دو بار در روز کاهش دهید.
۲- هنگام شست و شوی صورت از شست و شودهنده‌های فاقد چربی و الکل استفاده شود.
۳- برای هر بار خشک کردن صورت از دستمال حوله‌ای تمیز استفاده کنید.
۴- پس از شست‌وشوی صورت از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید.
۵- در صورت استفاده از لوازم آرایشی از محصولات فاقد چربی استفاده کنید. (ایسنا)



لینک منبع :راه‌هایی برای درمان آکنه دوران بارداری

آکنه در دوران بارداری و راه های درمان – مجله تخصصی آرایشی,زیبایی ... lifemag.ir/آکنه-در-دوران-بارداری-و-راه-های-درمان/‎Cached Similar18 آوریل 2012 ... دوران بارداری یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دوران‌های زندگی هر زن است که صد البته با تغییرات گوناگونی در جسم و روان او همراه می‌باشد. این تغییرات ... راه‌هایی برای درمان آکنه دوران بارداری - سلامتی salamati.ir/2016/12/29/راه‌هایی-برای-درمان-آکنه-دوران-باردار/‎Cached29 دسامبر 2016 ... آکنه یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی در دوران بارداری است که در برخی موارد در این دوره تشدید می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد این احتمال وجود دارد که از هر ... جوش‌ های دوران بارداری و درمان آن (1) - نی نی بان niniban.com/fa/news/59401/جوش‌-های-دوران-بارداری-و-درمان-آن-1‎Cached25 جولای 2017 ... مشکل شماره یک بیشتر خانم‌ها در دوران بارداری، آکنه است که در افراد مختلف ... دوران بارداری از آکنه گرفته تا ترک‌های پوستی و راه حل کم‌کردن آن‌ها آشنا ... در زمان بارداری آکنه را چگونه درمان کنیم - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/10834_در-زمان-بارداری-آکنه-را-چگونه-درمان-کنی.html/‎Cached Similarدلیل اینکه چرا دکترها هیچ نوع دارویی را در طول دوران بارداری توصیه نمی‌کنند، این است که درمان آکنه می‌تواند به جنین در حال رشد صدمه بزند. بنابراین بهتر است بجای ... درمان سریع “جوش صورت” و آکنه - نمناک namnak.com/درمان-سریع-جوش-صورت-آکنه.p522‎Cachedدرمان جوش صورت و راه حل درمان جوش صورت و ماسک های مفید جهت جوش صورت را درنمناک ... برخی جوش ها در دوران نوجوانی که معروف به جوش غرور جوانی هستند نمایان می شوند. ...... وجود میان ک نود درصدشون با مصرف قرص های ضد بارداری بعد از دو سه ماه از بین میرن. مبارزه با جوش صورت در دوران بارداری - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../مبارزه-با-جوش-صورت-در-دوران-بارداری‎Cached Similar15 ا کتبر 2012 ... تغییرات هورمونی دوران بارداری و وراثت، قطع مصرف قرص‌های ... مگر آن‌که مادر قبل از بارداری درمانی برای آکنه دریافت می‌کرده که در این شرایط بعد از ... راه‌هایی برای درمان آکنه دوران بارداری - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../راه‌هایی-برای-درمان-آکنه-دوران-بارداری‎Cached16 ژانویه 2015 ... جام جم سرا:‌آکنه یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی در دوران بارداری است که در برخی موارد در این دوره تشدید می‌شود. لکه‌های صورت دردوران بارداری را چطور از بین ببریم؟ - زنجفیل www.zanjefil.com/لکه‌های-صورت-دردوران-بارداری-را-چطور/‎Cached Similar27 مه 2015 ... دوران حاملگی دوران تغییرات زیادی است. با همه لذت حس مادر شدن مشکلات زیادی برای پوست به وجود می‌آید. مثل خشکی و ترک پوست شکم و آزاردهنده‌تر از ... راه‌های درمان آکنه در دوران بارداری - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=915957 22 سپتامبر 2014 ... سمیه علیزاده: بسیاری از خانم‌ها مخصوصا آن دسته که در نوجوانی و جوانی مبتلا به آکنه بوده‌اند، در دوران بارداری به دلیل بهبود آکنه و صاف شدن پوست ... مبارزه با جوش صورت در دوران بارداری - دانشگاه هنر شیراز shirazartu.ac.ir/?part=article&inc=article&id=22‎Cached Similar17 ا کتبر 2012 ... تغییرات هورمونی دوران بارداری و وراثت، قطع مصرف قرص های ... که درمان های معمول آکنه به خصوص داروهای آنتی آندروژن در دوران بارداری نباید مصرف شود.