مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

هند، سرزمین گیاهخواران

این گیاهخواران به منظور دور ماندن از خشونت به گیاهخواری روی آوردند تاجایی که گیاهخواران بودایی ازخوردن برخی از گیاهان بودار مانند پیاز، سیر، تره‌فرنگی، پیازچه و موسیر هم امتناع می‌کردند زیرا معتقد بودند این گیاهان موجب بوی بد دهان شده و آزاردهنده است و ممکن است اطرافیان را خشمگین کند.

اولین انجمن رسمی گیاهخواران سال 1847 در انگلستان شکل گرفت و هدف این انجمن آموزش مردم مبنی بر این‌که می‌توان بدون خوردن گوشت نیز سالم مانده بود. در تحقیقی در سال 2006 نیز مشخص شد 6 درصد مردم بریتانیا گیاهخوار هستند که این کشور را در میان کشورهای اروپایی از این نظر در بالاترین رتبه قرار می‌دهد.

سال 2012، انجمن شهر لوس آنجلس به اتفاق آرا قطعنامه‌ای تصویب کرد که مردم شهر فرشتگان، دوشنبه‌های خود را بدون گوشت بگذرانند. این اقدام بخشی از مبارزه آنها با مصرف گوشت به منظور افزایش سلامت بدن و حفظ محیط زیست‌شان بود.

تحقیقات بسیاری نشان داده است که گیاهخواری نسبت به گوشتخواری می‌تواند مردم بیشتری در دنیا را از گرسنگی نجات دهد. به طور مثال در 4000 مترمربع زمین می‌توان حدود هزار کیلوگرم سیب‌زمینی پرورش داد. در حالی که در همین مقدار زمین فقط می‌توان 75 کیلوگرم گوشت گاو تولید کرد. از طرفی با غلاتی که دام مصرف می کند می‌توان تعداد بسیاری از مردم گرسنه را سیر کرد. به طور نمونه در آمریکا حدود 20 درصد ذرت تولیدی‌ به مصرف مردم می‌رسد و 80 درصد بقیه خوراک دام می‌شود.

برای تولید نیم‌‌کیلو گندم چیزی حدود 95 لیتر آب لازم است در حالی که برای تولید نیم کیلو گوشت 9500 لیتر آب مصرف می‌شود.

بنابر اعتقاد تعلیم‌دهندگان یوگا، خوردن گوشت موجب تنبلی، بی‌تفاوتی و بی‌اشتیاقی روح می‌شود، اما گیاهخواری سرزندگی و حالت معنوی فرد را افزایش می‌دهد.

facts.randomhistory / مترجم: نادیا زکالوند



لینک منبع :هند، سرزمین گیاهخواران

هند، سرزمین گیاهخواران - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../هند،-سرزمین-گیاهخواران‎Cached11 ژانویه 2015 ... گیاهخواری ریشه در هند باستان دارد. در واقع اکنون 70 درصد از گیاهخواران دنیا هندی هستند. فلاسفه یونان هم مردم را به گیاهخواری تشویق می‌کردند. مصری‌ها ... Images for هند، سرزمین گیاهخواران گیاه‌خواری در هند - حقوق حیوانات https://www.hoghooghe-heivanat.com/misc/veg-in-india.html‎Cached15 مارس 2017 ... هند، سرزمین گیاه‌خواران. veg in india. جمعیت هند ۱٫۲۵ میلیارد نفر است. برآورد می‌شود که ۴۰ در صد مردم هند گوشت نمی‌خورند. ۹ درصد مردم هند گیاه‌خوار ... گیاه‌خواری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/گیاه‌خواری‎Cached Similarگیاه‌خواری به معنای پرهیز از خوردن گوشت جانوران است که ممکن است شامل پرهیز از غذاهایی ... امروزه در همهٔ کشورهای جهان گیاه‌خواران وجود دارند و در بعضی کشورها همانند هند، ..... S. 2001 Major Uses of Land in the United States, 1997 Statistical Bulletin No. ‎۱ دسته‌بندی گیاه‌خواران - ‎۴ دلایل دیگر برای گیاه‌خواری - ‎۵ دلایل رد گیاه‌خواری - ‎۶ دینهند و ایتالیا؛ بهشت گیاه‌خواران - روزنامه تعادل www.taadolnewspaper.ir/بخش.../50201-هند-ایتالیا-بهشت-گیاه-خواران‎Cached28 آگوست 2016 ... به‌عنوان مثال کالیفرنیا، که به‌ سرزمین میوه و آجیل معروف است یا نیویورک که در تاسیس مدرسه گیاهخواری و رستوران‌های متعدد گیاهی پیشرو است. داستان‌های بهارات(Story of Bharat) - آشپزی هندی(گیاهی) www.hoomanbabak.blogfa.com/cat-8.aspx‎Cachedالبته بیشتر غذاهای هندی بر پایه گیاه‌خواری تهیه می‌شوند، زیرا هندوها گیاهخوارند و ... شما درباره سرزمین و فرهنگ هند، آیا برای ترجمه کتاب‌های آشپزی هندی اقدام کرده‌اید؟ هند، سرزمین گیاهخواران | گیاهخواری ریشه در هند باستان دارد. - قطره www.ghatreh.com/news/nn24323098/هند-سرزمین-گیاهخواران 11 ژانویه 2015 ... گیاهخواری ریشه در هند باستان دارد. در واقع اکنون 70 درصد از گیاهخواران دنیا هندی هستند. فلاسفه یونان هم مردم را Ø. 7 توصیه‌ی غذایی برای گیاه‌خواران - تبیان article.tebyan.net/191203/7-توصیه-ی-غذایی-برای-گیاه-خواران‎Cached19 دسامبر 2011 ... کشور هند بیشترین آمار گیاه‌خواران را دارد. غذاهای آن‌ها می‌تواند ایده‌های خوبی برای تهیه غذاهای گیاهی به شما بدهد. توفو در رستوران‌های ویتنامی سرو می‌شود و ... رستوران مخصوص گیاه خواران - شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ... bapagency.ir/رستوران-مخصوص-گیاه-خواران/‎Cachedگیاه خواران به گروههای مختلفی تقسیم بندی می شود و گیاه خواری از نظر کارشناسان مختلف فواید و ضررهایی ... زادگاه گیاه خواری -جنوب هند- کلان شهر 'چنای' است که با وجود رستوران های مدرن،غذا به سبک خانگی پخته و سِرو می شود. ... هند (سرزمین شگفتی ) ... دانلود مستند شگفتی‌های سرزمین هند (1 و 2) از مجموعه ویژه برنامه با ... ► 1:37https://www.youtube.com/watch?v=fzAR0k9OtbE Sep 4, 2016 - 2 min - Uploaded by TV mostanad دانلود مستند شگفتی‌های سرزمین هند (1 و 2) از مجموعه ویژه برنامه با دوبله ... به یک بودایی واقعی تبدیل شد: اولین پادشاه صلح‌طلب و گیاه‌خوار تاریخ.