مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شوهر پرمشغله‌ام، حضوری در کنار من ندارد

اینکه چندین سال پیش ازدواج کرده‌اید و اکنون ۳ فرزند دارید و با تمام فراز و نشیب‌های زندگی، نقش همسرداری و نقش مادری را که دو نقش اساسی و مهم است سال‌ها ایفا کرده‌اید، نشاندهنده این است که جزو مادران موفق جامعه هستید. با این حال و درباره سوال شما نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود، تامل برانگیز است:


حل مشکل با ۳ مهارت

گفته‌اید هر وقت به شوهرم اعتراض می‌کنم، نظری مخالف سلیقه‌تان به شما می‌دهد. فراموش نکنید که در زندگی مشترک اصطکاک و تنش امری طبیعی است.
نکته بسیار مهم در زندگی زناشویی این است که دو انسان دارای عقاید، باور‌ها، ارزش‌ها، تفکرات و فرهنگ متفاوت در کنار هم قرار می‌گیرند تا باعث آرامش همدیگر باشند. این تفاوت‌ها به این معناست که اصطکاک و تنش و همفکر نبودن، امری کاملا طبیعی است. البته در صورت بروز برخی مسائل با بهره گیری از ۳ مهارت بلوغ عقلانی، مهارت حل مسئله و مهارت ارتباطی برای بیان اصولی احساسات و نیاز‌ها به طرف مقابل، باید برای حل اختلاف نظر‌ها تلاش کرد.


همدلی و همراهی با شوهر

گفته‌اید که همسرتان بعدازظهر‌ها هم کار می‌کند. برای موفقیت در زندگی مشترک، شما باید همدلی و همراهی با شوهرتان را بیشتر کنید. در دین مبین اسلام، نفقه همسر و فرزندان و ایجاد شرایط مناسب عاطفی، روانی، اجتماعی و اقتصادی به عهده مرد است و با توجه به شرایط سخت زندگی، همسر شما با تلاش و کوشش بیشتر به دنبال ایفای این نقش بوده که این کار، خود یک نکته بسیار مثبت برای داشتن یک زندگی سالم و نشان از تلاش شوهرتان برای حل مشکلات مالی و بیشتر شدن احساس خوشبختی در شما و فرزندانتان است.
هرچند توجه به نیازهای اقتصادی مهم است اما نیاز به تفریح و نیاز به درکنار هم بودن هم یکی از نیازهای مهم روانی است. اگر شوهرتان برای بیرون رفتن در کنار شما و فرزندانش وقت نمی‌گذارد، شما می‌توانید این نیازتان را در قالب بیانی ساده به شوهرتان منتقل کنید و خود نیز زمینه بیرون رفتن را آماده کنید. به طور مثال در یک روز تعطیل، برای ناهار غذایی درست کنید و سبد وسایلی را که برای رفتن به پارک خریده‌اید، آماده کنید.
همچنین برای شروع از شرایط ساده و زمان‌های کوتاه برای رفتن به تفریح در کنار خانواده استفاده کنید. درصورت همراهی شوهرتان از این شرایط با تشویق‌های کلامی و غیر کلامی این وضعیت را تقویت و از او تشکر کنید.


به کارگیری مهارت تفکر انتقادی

مهارت تفکر انتقادی را در خودتان تقویت کنید. معنای این مهارت این است که با غرولند کردن، سرزنش، تحقیر و تهدید نه تنها به خواسته‌هایتان نمی‌رسید بلکه این رفتار خود شما را هم خسته و ناراحت می‌کند. بنابراین سعی کنید بیشتر به شوهرتان عشق بورزید و رفتارهای مثبت را افزایش دهید.
همچنین بعد از مدتی در شرایط مناسب و با بیانی ساده، خواسته‌های خود را مطرح کنید. به طور مثال به شوهرتان بگویید: «من دوست دارم در کنار تلاش‌هایی که برای من و فرزندانم می‌کنی، گاهی برای بیرون رفتن چه دو نفری و چه همراه با بچه‌ها وقت بگذاری چراکه من با این رفتار، احساس بهتری دارم و احساس آرامش بیشتری می‌کنم و احساس می‌کنم که برای من و خواسته‌های من اهمیت قائل شدی و مرا دوست داری و من برایت مهم هستم و...»

اگر در یک مدت کوتاه با تلاش و کوشش به خواسته خود که تغییر رفتارهای شوهرتان است، دست نیافتید کمی صبر داشته باشید و سعی کنید با قدرت برنامه ریزی از روش‌های مختلف دیگر برای رسیدن به راه حل بهره بگیرید. همچنین مراجعه حضوری به یک مشاور متخصص و روان‌شناس در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. (محمدباقر ذبیحی - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی/خراسان)



لینک منبع :شوهر پرمشغله‌ام، حضوری در کنار من ندارد

شوهر پرمشغله‌ام، حضوری در کنار من ندارد - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../شوهر-پرمشغله‌ام،-حضوری-در-کنار-من-ندارد شوهر پرمشغله‌ام، حضوری در کنار من ندارد. شنبه 20 دی 1393 ساعت 10:14. جام جم سرا: خانمی ۳۷ ساله و دارای ۳ فرزند هستم. همسرم به خاطر شرایط شغلی، بعدازظهر‌ها هم سرکار ... شوهر پرمشغله‌ام، حضوری در کنار من ندارد - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../شوهر-پرمشغله‌ام،-حضوری-در-کنار-من-ندارد‎Cached10 ژانویه 2015 ... تصویر شوهر پرمشغله‌ام، حضوری در کنار من ندارد. اینکه چندین سال پیش ازدواج کرده‌اید و اکنون ۳ فرزند دارید و با تمام فراز و نشیب‌های زندگی، نقش ... شوهر پرمشغله‌ام، حضوری در کنار من ندارد > خبرخوان مدیکال نت medicalnet.ir/news/feeds/ID/.../شوهر-پرمشغلهام-حضوری-در-کنار-من-ندارد شوهر پرمشغله‌ام، حضوری در کنار من ندارد. جام جم سرا: خانمی ۳۷ ساله و دارای ۳ فرزند هستم. همسرم به خاطر شرایط شغلی، بعدازظهر‌ها هم سرکار می‌رود و بیشتر اوقات تنها هستم. همسر پرمشغله من - جام جم آنلاین - تی نیوز tnews.ir/news/2fd429245569.html‎Cachedجام جم سرا: من به نبودن‌هایش​ عادت کرده بودم. فرزندانمان هم ... او مرد خوبی است ولی هیچ وقتی برای با ما بودن ندارد. دلم می‌خواهد ... شوهر پرمشغله‌ام، حضوری در کنار من ندارد. از این بی برنامگی، از این دور باطل زندگیمان، خسته شده ام - جام جم آنلاین tnews.ir/news/DF0C39874388.html‎Cachedگاهی دوست دارم درباره موضوعات مهم با او حرف بزنم، اما دنیایش به من اجازه نمی‌دهد. ما یک سال است ازدواج ... اخبار مرتبط. تصویر شوهر پرمشغله‌ام، حضوری در کنار من ندارد ... مشاوره - جام جم آنلاین 188.75.89.4/Sara/service/07-386-392/15/مشاوره‎Cachedهمه‌اش فکر می‌کنم علاقه‌اش به من کم شده یا برایش عادی شده ام حتی فکر می‌کنم پای نفر دیگری در میان است. ... شوهر پرمشغله‌ام، حضوری در کنار من ندارد. شنبه 20 دی 1393 ... تاثیر شاد بودن بر سلامت قلب - پرتال جامع تایا | taya.ir/Sara/Search/keyword/1?q=تفکر__s-0-142.aspx‎Cachedمطالعات نشان می دهد که شاد بودن و خوشحالی بر سلامت قلب تاثیر دارد. سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 ... شوهر پرمشغله‌ام، حضوری در کنار من ندارد. جام جم سرا: خانمی ۳۷ ساله و ... جیره‌کتاب - فانتزی بخوانیم! www.jireyeketab.com/booklogs/jire-for...for.../some-fantasy-books‎Cached20 ژانویه 2017 ... اما این راه‌حل برای طرفداران علمی-تخیلی‌ها، که من هم جزوشان هستم، کمی جفا به ساحت کتابها و ... است و آن "علمی-تخیلی" خالص و ناب سال‌های دور دیگر چندان طرفداری ندارد. ..... جایی که می‌توانید کنار اسطوره‌ها قدم بزنید و با هیولاها دم‌خور شوید. .... (خدمتکارها ایوی، مارگارت و بتی نام داشتند؛ اما در این داستان چندان حضوری ندارد). سینما سینما cinema-khatere.blogfa.com/‎Cachedدر ابتدا تئاتر در کنار روزنامه و مدرسه از ارکان اصلی جامعه باز و با فرهنگ کشورمان می‌شود. ... به تحولات اجتماعی دنیا بروز پیدا می‌کند، در زیرساخت تئاتر نیز این مکتب‌های ادبی هنری حضوری پررنگ دارند. ... البته این نجات یافتگی نیز چندان تفاوتی با آن آمیزش ندارد. .... نکته‌ای که در چشم باد برای من جذاب بود، قومیت شخصیت‌هاست. اخبار بازیگران و هنرمندان bafghsofla.ir/page/3/‎Cachedاگر چه او در جواب مردم گفت: «وید کشیدن من تنها به خودم ربط دارد» اما از آن پس بود که او ... اگر چه مایلی سایرس در مصاحبه های اخیرش اعلام کرده که مصرف مواد مخدر را کنار گذاشته اما این واقعیت گذشته او را پاک نمی کند. ... ۳- وی در چندین موزیک کلیپ حضوری غوغایی داشت .... بعد از آن به دلیل برنامه‌ی پرمشغله‌اش پایه‌های ۹-۱۲ را در منزل خواند.