مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مرطوب‌کننده‌هایی برای رفع خشکی پوست

محمد علی زارعیان درباره تدابیر شست و شوی بدن در فصول سرد سال اظهار داشت: برای حفظ سلامت پوست باید به ابعاد فعالیت‌های روزمره توجه داشت.

به گفته وی به طور کلی استحمام زیاد در این فصول و بخصوص صبح زود زیان آور است. حداکثر استحمام می‌تواند یک روز در میان باشد، به خصوص اگر بتوان به مدت نیم ساعت در یک وان آب ولرم قرار گرفت. قرار گرفتن در وان خود عاملی برای مرطوب شدن پوست است.

دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران افزود: افرادی که از خارش و خشکی پوست شکایت دارند، می‌توانند بعد از شستشوی بدن با یک شوینده مناسب پوست یا به جای آن، از لعاب خطمی و بابونه برای شستشوی بدن استفاده کنند. با توجه به مزاج فرد شستشو با بنفشه یا سدر نیز می‌تواند کمک کننده باشد.


اثرات روغنمالی با روغن بادام شیرین بعد از حمام

زارعیان اضافه کرد: بلافاصله بعد از حمام نیز بهتر است بدن با روغن‌های مناسب چرب شود. روغن توصیه شده برای اکثر افراد، روغن بادام شیرین و یا مخلوط آن با روغن بنفشه است. سایر روغن‌ها مانند بابونه و کدو با توجه به مزاج و مشکلات پوستی شخص توصیه می‌شود. در مورد کسانی که درماتیت دارند یا دچار خشکی پوست هستند، بسیار مهم است که روغن مالی قبل از خشک شدن پوست انجام گیرد تا رطوبت مورد نظر نیز حفظ شود.

وی بیان داشت: به غیر از بدن، شستشوی مکرر دست‌ها به خصوص با شوینده‌های موجود، سبب خشکی و افزایش مشکل پوستی می‌شود. برای رفع خشکی پوست دست‌ها علاوه بر روغن مالی، استفاده از مخلوط گلیسرین و لیمو نیز بسیار مفید است. (تسنیم)



لینک منبع :مرطوب‌کننده‌هایی برای رفع خشکی پوست

مرطوب‌کننده‌هایی برای رفع خشکی پوست - سلامتی salamati.ir/2016/12/29/مرطوب‌کننده‌هایی-برای-رفع-خشکی-پوست/‎Cached29 دسامبر 2016 ... شستشوی مکرر دست‌ها بخصوص با شوینده‌های موجود، سبب خشکی و افزایش مشکل پوستی می‌شود. با این حال، می‌توان از مخلوط گلیسرین و لیمو برای ... مرطوب‌کننده‌هایی برای رفع خشکی پوست | مجله اینترنتی زندگی سالم www.zendegisalem.com/مرطوب‌کننده‌هایی-برای-رفع-خشکی-پوست/‎Cached10 ژانویه 2015 ... جام جم سرا: به گفته دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران، شستشوی مکرر دست‌ها بخصوص با شوینده‌های موجود، سبب خشکی و افزایش مشکل پوستی ... مرطوب‌کننده‌هایی برای رفع خشکی پوست - تصویر حمید tacvirhamid19.persianblog.ir/post/3 1 ژانویه 2017 ... شستشوی مکرر دست‌ها بخصوص با شوینده‌های موجود، سبب خشکی و افزایش مشکل پوستی می‌شود. با این حال، می‌توان از مخلوط گلیسرین و لیمو برای ... مرطوب‌کننده‌هایی برای رفع خشکی پوست | سلامتی vista.ir/news/32290272/مرطوب‌کننده‌هایی-برای-رفع-خشکی-پوست‎Cachedبا این حال، می‌توان از مخلوط گلیسرین و لیمو برای رفع خشکی پوست دست‌ها بهره برد. برای حفظ سلامت پوست باید به ابعاد فعالیت‌های روزمره توجه داشت. به طور کلی ... درمان خانگی خشکی پوست | زیبامون https://www.zibamoon.com/Detail/11649/درمان-خانگی-خشکی-پوست‎Cached28 فوریه 2017 ... خشکی پوست یکی از مشکلات شایعی است که بیشتر افراد با آن مواجه ... با تعدادی از مرطوب‌کنند‌ه‌های طبیعی برای درمان خشکی پوست آشنا می‌شوید. راهکار معجزه آسا در درمان خشکی پوست - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../راهکار-معجزه-آسا-در-درمان-خشکی-پوست‎Cached14 نوامبر 2016 ... مرطوب کننده هایی مانند وازلین یا گلیسیرین ساده بهترین نرم کننده و درمانگر موثر برای درمان خشکی پوست هستند. رفع خشکی پوست - وب سایت رسمی دکتر تهمینه رحیمی - پوست، مو و ... drtahminehrahimi.ir/دانستنی-های.../101-رفع-خشکی-پوست.html‎Cachedافراد برای جلوگیری از خشکی پوست بعد از هربار استحمام، باید از مرطوب کننده‌های پوست استفاده کنند تصریح کرد: مرطوب‌کننده‌ها، چربی طبیعی پوست را که بر اثر ... درمان و رفع خشکی پوست صورت و بدن - کلینیک زیبایی ایران dralo.ir/درمان-و-رفع-خشکی-پوست-صورت-و-بدن/‎Cachedرفع قطعی خشکی پوست صورت و بدن در زمستان و سرماو استعمال مواد شیمیایی. ... اگر پوست شما خشک و حساس است بهتر است از مرطوب‌کننده‌هایی که حاوی یک نرم‌کننده ... خشکی پوست: علت و درمان - مرکز مشاوره کاشت مو، پوست و زیبایی آذین azinclinic.ir/خشکی-پوست-علت-درمان/‎Cachedیکی از روش های درمان خشکی پوست، درمان های موضعی است. امروزه چهار گروه اصلی مرطوب‌کننده‌ها برای پوست وجود دارند که عبارت از پمادها، روغن‌ها، کرم‌ها و لوسیون‌ها است ( این ... آشنایی با روش‌های درمان خشکی پوست | چطور chetor.com/23111-آشنایی-با-روش‌های-درمان-خشکی-پوست/‎Cached Rating: 97% - 98 votes توصیه‌های زیر به شما کمک می‌کند تا راهی برای درمان خشکی پوست تان بیابید. ... نرم و مرطوب کردن پوست تنها به معنای استفاده از مرطوب‌کننده‌ها نیست بلکه به عوامل ...