مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روغن نارگیل و خواص آن

مصرف روغن نارگیل به صورت خوراکی اثرات مضری برای سیستم قلبی - عروقی نداشته بلکه به واسطه هضم آسان و تبدیل سریع به انرژی اثرات محافظت‌کنندگی نیز دارد و نیز می‌تواند با کاستن از فعالیت کبد، اثرات مفیدی نیز برای این ارگان حیاتی بدن داشته باشد، ولی باید در نظر داشت چنانچه این روغن در هنگام پخت در معرض حرارت بالا قرار بگیرد می‌تواند خواص مفید خود را از دست بدهد.

این روغن گیاهی به سبب ترکیب و خواص متعددی که دارد به عنوان یک لوسیون طبیعی برای محافظت از پوست و مو شناخته می‌شود.

روغن نارگیل به سبب وجود آنتی‌اکسیدان‌ها اثرات مفیدی برای پوست دارند که علاوه بر رفع خشکی پوست، چه به شکل استفاده معمول و چه برای مقابله با مسائلی نظیر اگزما و پسوریازیس، به جوانسازی آن نیز کمک می‌کند و در پیشگیری و رفع چین و چروک پوستی مؤثر است.

اثر ضد میکروبی این روغن که به واسطه وجود اسید لوریک است می‌تواند هم تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن باشد و هم به صورت موضعی از پوست در برابر عفونت‌های جلدی باکتریایی و ویروسی محافظت کند. به علاوه بوی مطبوع آن می‌تواند حس خوشایندی برای مصرف‌کننده ایجاد کند.

این روغن همچنین حالت‌دهنده خوبی برای موهاست و از آنجایی که مقادیری پروتئین نیز در ترکیب خود دارد، مصرف آن بویژه برای ترمیم موهای آسیب‌دیده بسیار مفید است.

تمام این خواص موجب شده تا از روغن نارگیل به عنوان یکی از مواد اصلی در ترکیب انواع کرم‌ها و صابون‌های محافظت‌کننده پوست و مو استفاده شود.

از آنجایی که این روغن می‌تواند موجب افزایش جذب مواد معدنی نظیر کلسیم و منیزیم شود لذا مصرف آن به رشد، استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. هرچند روغن نارگیل به واسطه اسیدهای چرب با زنجیر متوسط و کوتاه هضم آسانی داشته و در رژیم‌های کاهش وزن می‌تواند کاربرد داشته باشد نباید از خاطر برد که هر یک گرم آن مانند سایر روغن‌ها حاوی ۹ کیلوکالری انرژی بوده و مصرف بیش از نیاز آن، می‌تواند منجر به اضافه‌وزن شود. (دکتر محمد هاشمی- دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی/ایران)



لینک منبع :روغن نارگیل و خواص آن

روغن نارگیل | 8 روش استفاده روغن نارگیل برای زیبایی پوست و مو namnak.com/روغن-نارگیل.p22247‎Cachedروغن نارگیل یک روغن طبیعی با صدها خاصیت است که خواص و فواید آن برای پوست و مو ثابت شده است. بهتر است بدانید که روغن نارگیل چگونه می تواند دندان، لبهای ... خواص روغن نارگیل - آفتاب aftabnews.ir/vdcfexdycw6dcja.igiw.html‎Cached Similar8 دسامبر 2012 ... آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: از فواید روغن نارگیل وقتی در آشپزی مورد استفاده قرار بگیرد یا روی پوست مالیده شود می توان بهره گرفت. روغن نارگیل برای ... خواص روغن نارگیل – ۲۱ خاصیت روغن نارگیل برای سلامتی، پوست و مو ... www.noavard.co/خواص-روغن-نارگیل-20-خاصیت‎Cached18 ژوئن 2016 ... در این مقاله به بررسی خواص روغن نارگیل خواهیم پرداخت. روغن نارگیل دارای خواص و فواید فراوانی برای سلامتی و پوست می باشد. از جمله خواص روغن ... فواید روغن نارگیل برای پوست - بیتوته www.beytoote.com/health/cure-herbaceous/coconut4-oil.html‎Cachedروغن نارگیل علاوه بر اینکه خوراکی بوده و برای تهیه غذا مناسب است، در حوزه ی سلامت و زیبایی نیز کاربردهای زیادی دارد. این روغن خواص ضدعفونی کنندگی و ... فواید و خواص روغن نارگیل برای سلامتی - مردمان www.mardoman.net/diet/coconutoil‎Cached Similar3 جولای 2012 ... فواید و خواص روغن نارگیل برای سلامتی . فواید روغن نارگیل شامل مراقبت از مو، پوست، از بین بردن استرس، حفظ سطح کلسترول، کاهش وزن، ارتقاء ... 12 خاصیت روغن نارگیل برای پوست صورت و زیبایی مو - مجله سلامت www.majalesalamat.com/.../12-weird-beauty-uses-for-coconut-oil/‎Cached29 دسامبر 2016 ... روغن نارگیل که کاملاً طبیعی است و تقریباً در هر خواروبار فروشی به شعاع دویست متری جایی که ... با خواندن این ۱۲ کاربرد خارق‌العاده روغن نارگیل در زمینه زیبایی، مطمئن می‌شوید. ... مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ خواص سیاه دانه برای درمان ۱۰ بیماری. 6 فایده روغن نارگیل برای پوست که هرگز نمی دانستید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../6-فایده-روغن-نارگیل-برای-پوست-که-هرگز-نمی-دانستید‎Cached14 فوریه 2017 ... قرن هاست که روغن نارگیل به عنوان یک نرم کننده شناخته شده است، اما آگاهی های اخیر درباره سایر خواص فوق العاده ی آن، موقعیتی عالی از جنبه مراقبت ... 30 ترفند زیبایی با روغن نارگیل - زیبایی - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../30-ترفند-زیبایی-با-روغن-نارگیل-‎Cached Similar24 ژوئن 2014 ... سلامت نیوز: روغن نارگیل ضد باکتری و ضد قارچ است یک مرطوب کننده عالی به شما می رود .این روغن بهتر از بقیه روغن های گیاهی در مو نفوذ می کند و ... خواص روغن نارگیل – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=28841‎Cached Similarروغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها برای ماساژ دادن نوزادان به حساب می آید. علاوه بر آن برای پوست و مو نیز مفید است. این روغن بیماری های زیادی را درمان می کند. لازم به ... روغن نارگیل تمامی مشکلات موی شما را درمان خواهد کرد - نیلگون-تناسب ... nilgoon-mag.com/روغن-نارگیل-تمامی-مشکلات-موی-شما-را-درم/‎Cached Similar11 ا کتبر 2014 ... از روغن نارگیل در بسیاری از محصولات مراقبت از مو استفاده می‌شود. این روغن به خواص ضد عفونی کننده و دارا بودن آنتی اکسیدان معروف است و به ...