مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نقش دو نوشیدنی فراگیر در ابتلا به یبوست

آرمین مشهور گفت: مصرف زیاد و بی‌رویه چای و قهوه به ویژه در افرادی که زمینه بروز مشکلات گوارشی را دارند، نقش عمده‌ای در بروز یبوست و طولانی شدن این اختلال دارد.
این متخصص بیماری‌های گوارشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: غذاهای فیبر‌دار به ویژه میو‌ها، غلات و نان‌های سبوس‌دار، نقش مهمی در کاهش مشکلات گوارشی نظیر یبوست دارند.

وی با بیان اینکه مصرف ۸ لیوان آب در شبانه روز برای پیشگیری از یبوست ضروری است، تصریح کرد: اگرچه سایر مایعات نیز در کاهش احتمال یبوست تأثیرگذارند، اما مصرف بیش از اندازه برخی از مایعات می‌تواند تأثیری عکس داشته باشد.

مشهور تاکید کرد: مصرف زیادی و بی‌رویه چای و قهوه به ویژه در افرادی که زمینه بروز مشکلات گوارشی را دارند، نقش عمد‌ه‌ای در بروز یبوست و طولانی شدن این اختلال دارد.

وی با اشاره به اینکه باید در رژیم غذایی مقادیر مناسبی میوه و سبزی گنجانده شود، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری یا کاهش احتمال بروز یبوست، باید از غذاهای آب‌دار مثل سوپ و آش، میوه‌های آب دار، سبزی‌های آب‌دار مانند خیار، کاهو و گوجه فرنگی بهره برد. علاوه بر رعایت نکات غذایی، ورزش کردن و داشتن تحرک مناسب بدنی نیز برای کاهش احتمال بروز یبوست بسیار مهم و مؤثر است. (باشگاه خبرنگاران)



لینک منبع :نقش دو نوشیدنی فراگیر در ابتلا به یبوست

نقش دو نوشیدنی فراگیر در ابتلا به یبوست - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../نقش-دو-نوشیدنی-فراگیر-در-ابتلا-به-یبوست‎Cached3 ژانویه 2015 ... جام جم سرا: به گفته یک متخصص بیماری‌های گوارشی، برخی مواد غذایی و نوشیدنی در کاهش یا افزایش مشکلات گوارشی نقش زیادی ایفا می‌کنند که چای ... نقش دو نوشیدنی فراگیر در ابتلا به یبوست - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=954173‎Cached23 آگوست 2016 ... جام جم سرا: به گفته یک متخصص بیماری‌های گوارشی، برخی مواد غذایی و نوشیدنی در کاهش یا افزایش مشکلات گوارشی نقش زیادی ایفا می‌کنند که چای ... دو نوشیدنی فراگیر در ابتلا به یبوست | سلامتیسم www.salamatism.com/news/.../دو-نوشیدنی-فراگیر-در-ابتلا-به-یبوست 28 فوریه 2015 ... به گفته یک متخصص بیماری‌های گوارشی، برخی مواد غذایی و نوشیدنی در کاهش یا افزایش مشکلات گوارشی نقش زیادی ایفا می‌کنند که چای و قهوه در ... درمان یبوست با ماساژ شکم جهت عقربه‌های ساعت - جام جم آنلاین jjm.ir/Sara/Search/keyword/3?q=%20یبوست&allsites=False...‎Cachedاستروژن ها گروهی از هورمون ها هستند که نقش موثری در تولیدمثل و روابط جنسی طبیعی خانم ها دارند. این هورمون ها .... تصویر نقش دو نوشیدنی فراگیر در ابتلا به یبوست ... دردسری سخت برای کیسه صفرا / آرشیو farspage.com/w/23/6ew91‎Cached7 مارس 2017 ... دلایل زیادی برای ابتلا به سنگ کیسه صفرا وجود دارد که می توان از میان آن ها به بارداری اشاره کرد . .... نقش دو نوشیدنی فراگیر در ابتلا به یبوست. مهمترین عوامل ابتلا به یبوست - پارسی طب fa.parsiteb.com/مهمترین-عوامل-ابتلا-به-یبوست/‎Cached Similarافرادی که رژیم غذایی پُرفیبر دارند، کمتر دچار ابتلا به یبوست می گردند. ... می باشد که در زمینه تحقیق و بررسی بیماری های خاص و فراگیر و درمان این گونه بیماری ها با ... فیبرهای غذایی دو نوع هستند: محلول و غیرمحلول، که جزئی از سبزی ها، میوه ها و دانه ها می ... نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه و نوشابه های سیاه خاصیت مدر(ادرار آور) دارند و ... بهترین نوشیدنی علیه یبوست فقط با 2 ماده درمان بیماری یبوست و تغذیه axbazigar.blogsky.com/.../بهترین-نوشیدنی-علیه-یبوست-فقط-با-2-ماده-درمان-بیماری-یبوست-و-تغذیه‎Cached21 فوریه 2015 ... نقش دو نوشیدنی فراگیر در ابتلا به یبوست ..... سلامت - rb3.tabaar.com مدرسه راهنمایی پسرانه امام حسین (علیه السلام) – شماره 3 - rafan-co.com . news – برگه 3378 – یک سایت دیگر با وردپرس فارسی news.adbx.ir/d/page/3378/‎Cachedمطرح کرد و گفت مقتول به خواهرش نظر بدی داشت، به همین دلیل او را به قتل رسانده است . در چنین ..... نقش دو نوشیدنی فراگیر در ابتلا به یبوست · نقش دو نوشیدنی ... یبوست را به روش های خانگی درمان کنید - جام جم آنلاین tnews.ir/news/c11850214833.html‎Cachedبا مصرف میوه های آبدار، نان سنگک، افزودن سبوس به ماست و ... می توان فیبر بیشتری ... 15 شهریور 1393 11:21. تصویر نقش دو نوشیدنی فراگیر در ابتلا به یبوست ... مشاهده مطالب کاربر - صفحه اصلی teblib.net/newindex.aspx/Advertisement/.../newindex.aspx?... 15 آوریل 2017 ... در نان و برخی غلات نوعی پروتئین به نام گلوتن وجود دارد که برخی افراد بدون آن که بدانند به این ماده ..... نقش دو نوشیدنی فراگیر در ابتلا به یبوست.