مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص معجزه گر یک میوه بهشتی

انجیر منبع غنی از بسیاری املاح و ویتامین‌ها شامل پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین‌های C، B، A است.

انجیر همچنین منبع غنی از فیبر خوراکی است. «لیگنین» نوعی فیبر خوراکی غیرمحلول است که به مقدار زیاد در انجیر موجود است و نقش مهمی در پیشگیری و نیز درمان یبوست دارد.

در این نوشتار به برخی از خواص مهم درمانی این میوه بهشتی اشاره شده است:

- انجیر سدیم و چربی ندارد و مانند سایر میوه‌ها بدون کلسترول است. از انجیر می‌توان در رژیم‌های غذایی خاص مثل رژیم کم‌چرب، کم سدیم، پرفیبر، کاهش وزن، دیابتی و حتی رژیم غذایی مدیترانه‌ای استفاده کرد.

- انجیر تعرق بدن را زیاد می‌کند و همچنین حرارت بدن را کاهش می‌دهد.

- این میوه ادرارآور است و اگر ادرار کم باشد، خوردن انجیر باعث ازدیاد آن می‌شود.

- انجیر تازه یا خشک یبوست را برطرف می‌کند و یکی از بهترین میوه‌ها برای تمیز کردن روده بزرگ و رفع یبوست است.

- این میوه شیرین و مقوی دستگاه گوارش را تقویت می‌کند و برای درمان سوء‌هاضمه مفید است.

- برخی مطالعات نشان داده که انجیر خاصیت ضدسرطانی دارد.

- سرشار بودن انجیر از پتاسیم، تامین‌کننده سلامتِ کودکان ضعیف، کم‌خون و بی‌اشت‌ها است.

- شربت انجیر، تسکین‌دهنده دردهای گلو و سرفه است.

علاوه بر این‌ها انجیر به علت دارا بودن دانه‌های ریز باعث تقویت معده و روده می‌شود اما البته برای کبدهای ضعیف زیان‌آور است.(ایسنا)



لینک منبع :خواص معجزه گر یک میوه بهشتی

خواص معجزه گر یک میوه بهشتی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../خواص-معجزه-گر-یک-میوه-بهشتی‎Cached31 دسامبر 2014 ... جام جم سرا: اگر می خواهید در برابر بیماری ها مصون شوید، کلسترول بدن تنظیم و دستگاه گوارشتان تقویت شود، توصیه می کنیم خواص درمانی یک میوه ... خواص معجزه گر یک میوه بهشتی - لادین ladin.ir/other/خواص-معجزه-گر-یک-میوه-بهشتی/‎Cachedخواص معجزه گر یک میوه بهشتی. اگر می خواهید در برابر بیماری ها مصون شوید، کلسترول بدن تنظیم و دستگاه گوارشتان تقویت شود، توصیه می کنیم خواص درمانی یک ... میوه های معجزه گر - گیاه خواری | خام خواری | تغذیه طبیعی - انجمن وگان vegans.ir/2944-2/‎Cached26 آوریل 2017 ... معجزات میوه ها در درمان بیماری ها :برخی دیگر از میوه های درمانی پرتقال پرتقال ... میوه های معجزه گر .... انگور یک میوه بهشتی است و خواص فراوانی دارد. خواص معجزه گر یک میوه بهشتی - رهتا www.rahta.com/id/71421/خواص_معجزه_گر_یک_میوه_بهشتی‎Cachedگردآوری پورتال رهتا : جام جم سرا: اگر می خواهید در برابر بیماری ها مصون شوید، کلسترول بدن تنظیم و دستگاه گوارشتان تقویت شود، توصیه می کنیم خواص درمانی یک ... پاییز و میوه های معجزه گر آن...! :: مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی ... mamaei-javaane.ir/1393/09/09/پاییز-و%20میوه-های-معجزه-گر-آن‎Cachedمحققان طب قرآنی بر این عقیده اند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل ... یکی از میوه هایی که از خواص آنتی اکسیدانی بسیار خوبی برخوردار است و ... خواص میوه بهشتی انجیر - آپارات ► 3:05www.aparat.com/v/0KNhy/خواص_میوه_بهشتی_انجیر Nov 26, 2016 - 3 min آرین اول ۩۩۩۩ خواص میوه بهشتی انجیر خواص,میوه بهشتی,انجیر , ۩۩۩۩ آرین اول. ... داغ‌ترین‌ها: 10.5 میلیون نمایش موفق ویدیو در یک روز ... همه فوایدی که سبب می شود انجیر یک میوه بهشتی باشد www.yjc.ir/.../همه-فوایدی-که-سبب-می-شود-انجیر-یک-میوه-بهشتی-باشد‎Cached5/1 عد انجیر خشک معادل یک واحد میوه یا 15 گرم کربوهیدرات است که کربوهیدرات آن از ... رسول گرامی اسلام (ص) خواص ذیل را برای انجیر بر شمرده اند و مسلمانان را به خوردن آن ... اگر به کم خونی، باد قلنج و یبوست دچار هستید از این میوه معجزه گر غافل نشوید. انجیر میوه معجزه گر - اطلاعات عمومی و تخصصی مامایی و پزشکی https://alborz-midwifery.ir/5190/انجیر.html خانه » اخبار » خواص خوراکیها » انجیر میوه معجزه گر ... ۴- ۵/۱عد انجیر خشک معادل یک واحد میوه یا ۱۵ گرم کربوهیدرات است که کربوهیدرات آن از گلوکز و فروکتوز ... مواد غذایی معجزه‌گر قرآنی - تبیان article.tebyan.net/237640/مواد-غذایی-معجزه-گر-قرآنی‎Cachedخرما میوه بهشتی و بسیار مقوی است که مواد معدنی بسیاری چون آهن، پتاسیم، روی و منگنز ... یکی از خواص خرما ملین بودن آن است، به شرطی که 6 تا 7 عدد خرما را در 2 لیوان آب ... انجیر میوه بهشتی درمان درد ها و ضد افسردگی - ملی کالا www.melikala.com/food/82-گیاهان-دارویی/284-انجیر‎Cached... دارویی به لیمو معجزه گر درمان افسردگی · گیاه دارویی رزماری معجزه طب گیاهی در ... شما اینجا هستید: خانه مواد غذایی و دارویی گیاهان دارویی انجیر میوه بهشتی درمان درد ها و ... اگر میوه انجیر را باز نمایید و به شکل یک سطح درآوریم گلهای نر که حامل دانه گرده .... رسول گرامی اسلام (ص) خواص ذیل را برای انجیر بر شمرده اند و مسلمانان را به خوردن آن ...