مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

توصیه‌های دارویی و درمانی کودکان سرماخورده

باید‌ها

*اطلاعات و عوارض دارو را که روی برچسب‌ها نوشته شده است، مطالعه کنید.
*دارویی را به کودک بدهید که تنها علایم بیماری کودک را درمان می‌کند. به عنوان مثال اگر کودک آب ریزش بینی دارد، دارویی را که سردرد و تب را نیز درمان می‌کند، خریداری نکنید.
*از قاشق یا لیوان مخصوص خود دارو، برای اندازه گیری استفاده کنید.
*با دقت برچسب را بخوانید تا متوجه شوید از مصرف کدام موادغذایی یا فعالیت در زمان مصرف دارو، باید پرهیز شود.
*مطمئن شوید که معلم مدرسه، پرستار کودک و اعضای خانواده و... از میزان دقیق و زمان مصرف دارو اطلاع دارند.
*دارو را در بسته اصلی قرار دهید تا بتوان به راحتی از نوشته‌های برچسب و تاریخ انقضای آن، اطلاع پیدا کرد.
*دارو‌ها را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
*دارو‌ها را در جای خنک و خشک نگه داری کنید تا قبل از تاریخ انقضا اثرگذاری آن کمتر نشود.


نباید‌ها


*داروهای OTC سرفه و سرماخوردگی را بدون تجویز پزشک به کودک زیر ۴ سال ندهید.
*داروهای تجویز شده به فرد بزرگسال را به کودک ندهید زیرا داروهای بزرگسالان می‌تواند به کودکان آسیب برساند. نوجوانان در صورت داشتن جثه مناسب می‌توانند از داروهای بزرگسالان استفاده کنند البته این امر نیز باید با مشورت پزشک انجام شود.
*آسپرین یا داروی حاوی آسپرین، به فرد زیر ۱۸ سال داده نشود. آسپرین می‌تواند یک بیماری جدی به نام «سندروم ری» در کودکان به وجود بیاورد.
*داروهای نسخه‌ای را با داروهای «OTC» با هم و بدون مشورت پزشک مصرف نکنید.
*همزمان بیش از یک نوع داروی سرفه و سرماخوردگی OTC مصرف نشود، مگر اینکه از نظر پزشک منعی نداشته باشد. زیرا امکان دارد که هر دو، ماده فعال از جمله استامینوفن و آنتی هیستامین داشته باشد.
*از داروهای OTC تاریخ مصرف گذشته استفاده نکنید.
*دارو‌ها را در حمام یا کابینت‌های حمام که گرم و مرطوب است نگه ندارید.
*برای بردن کودک به نزد پزشک تعلل نکنید. علایم سرماخوردگی باید سریع از بین برود و داروهای «OTC» تنها برای استفاده کوتاه مدت است.
*برای خواباندن کودک از داروهای سرفه و سرماخوردگی «OTC» استفاده نکنید. به جای آن با پزشک صحبت کنید تا راه‌های دیگر را به شما توصیه کند. (خراسان)



لینک منبع :توصیه‌های دارویی و درمانی کودکان سرماخورده

درمان سرماخوردگی کودکان – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=85793‎Cachedخانه / آموزش سلامت / درمان سرماخوردگی کودکان ... در کودکشان بهبود یابد اما پزشکان داروهای سرماخوردگی و ضدسرفه را برای خردسالان زیر ۴ سال توصیه نمی کنند. توصیه‌های دارویی و درمانی کودکان سرماخورده - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../توصیه‌های-دارویی-و-درمانی-کودکان-سرماخورده‎Cached30 دسامبر 2014 ... تصویر توصیه‌های دارویی و درمانی کودکان سرماخورده. باید‌ها. *اطلاعات و عوارض دارو را که روی برچسب‌ها نوشته شده است، مطالعه کنید. *دارویی را به کودک ... چگونه بدون دارو ،سرماخوردگی کودکان را درمان کنیم؟ hrgo.tehran.ir/default.aspx?tabid=112&ArticleId=331‎Cached Similarمتخصصان این آکادمی توصیه می کنند: - کودک خود را به استراحت زیاد تشویق کنید. - مایعات زیاد به کودک خود بدهید. - برای درمان گرفتگی بینی از قطره های محلول آب ... 6 نکته درباره سرماخوردگی کوچولوها - بیتوته www.beytoote.com/baby/malady-baby/cold-voient.html‎Cached Similar«برای درمان سرماخوردگی کودکان زیر 2سال از دارو استفاده نکنید. ... شیرخواران ایجاد کنند و به همین دلیل مصرفشان در شیرخواران و کودکان زیر 2سال توصیه نمی‌شود. توصیه‌های دارویی و درمانی کودکان سرماخورده - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../توصیه‌های-دارویی-و-درمانی-کودکان-سرماخورده‎Cached30 دسامبر 2014 ... تصویر توصیه‌های دارویی و درمانی کودکان سرماخورده. باید‌ها. *اطلاعات و عوارض دارو را که روی برچسب‌ها نوشته شده است، مطالعه کنید. *دارویی را به کودک ... توصیه های دارویی برای کودکان سرماخورده - دارو - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../توصیه-های-دارویی-برای-کودکان-سرماخورده‎Cachedتوصیه های دارویی برای کودکان سرماخورده. ۱۳۹۳/۱۰/۰۹ - ۱۱:۴۱ - کد خبر: 132979 ... * دارویی را به کودک بدهید که تنها علایم بیماری کودک را درمان می کند. به عنوان مثال اگر ... 14 توصیه برای درمان سرما خوردگی کودکان - آموزش - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../14-توصیه-برای-درمان-سرما-خوردگی-کودکان‎Cached Similar13 فوریه 2013 ... سرماخوردگی شاید یک موضوع ساده برای بزرگسالان باشد اما در کودکان وضعیت متفاوت است.پدران و ماردان میدانند که به کودک هر دارویی نمیشود خوراند و ... درمان سرماخوردگی کودکان | دکتر محمد رضا مدرسی - فوق تخصص ریه و ... www.drmodaresi.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=15496‎Cached Similarدرمان سرفه سازمان غذا و داروی امریکا(FDA) قویا توصیه می کند که از تجویز دارو های ... دارو هائی همانند داروهای فوق و دکسترومتورفان و شربت سرماخوردگی کودکان نه تنها ... درمان سرماخوردگی خردسالان بدون دارو | کودک آنلاین www.koodakonline.com/CareOfChildDiseases/206‎Cached Similarدرمان سرماخوردگی خردسالان بدون دارو : با نزدیک شدن به فصل پاییز به شروع و ... و معمولاً استفاده از دارو برای درمان سرماخوردگی کودکان زیر چهار سال توصیه نمی‌شود. درمان سرماخوردگی کودک و چند راه حل گیاهی(1) - نی نی بان niniban.com/fa/news/.../درمان-سرماخوردگی-کودک-و-چند-راه-حل-گیاهی1‎Cached Similar5 آگوست 2017 ... آیا می‌دانید کارشناسان اعلام کرده‌اند که کودکان زیر 6 سال نباید به مقدار زیادی از داروهای سرماخوردگی و سرفه به علت عوارض خطرناک‌شان استفاه کنند؟