مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نمی‌دانم چرا از دختر‌ها خجالت می‌کشم

همان گونه که افراط در ابراز وجود و برقراری ارتباط با دیگران همراه با جسارت، آسیب‌هایی را متوجه شما خواهد کرد، تفریط و آشنا نبودن با مهارت‌های برقراری ارتباط صحیح نیز می‌تواند برای شما آسیب‌زا باشد. با این حال، امیدوارم این توصیه‌ها به شما برای حل مشکلتان کمک کند:


توجه به شخصیت طرف مقابل

در قدم اول بررسی کنید که آیا فقط از صحبت کردن با خانم‌ها خجالت می‌کشید یا اساسا روابط عمومیتان ضعیف است و حتی برای ارتباط با دوستان و همکاران هم جنستان هم مشکل دارید. توجه داشته باشید که برای ارتباط با هر فردی با توجه به جنس، سن و سطح فرهنگی و اجتماعی او، باید متفاوت عمل کنید تا طرف مقابلتان به راحتی منظور شما را متوجه شود و توقع نداشته باشید که بتوانید با همه به یک شکل رفتار کنید.


گفت‌و‌گو با خانم‌هایی که محرمتان هستند

برقراری ارتباط کلامی ضروری و مناسب با جنس مخالف، باید همراه با متانت و وقار باشد اما در صورت خجالت و گوشه گیری، افت روحی و انزوای اجتماعی را در پی خواهد داشت. بنابراین برای اینکه کمروییتان در جلسات خواستگاری مانع بیان صحبت‌ها و نظراتتان نشود، توصیه می‌شود که در ابتدا برقراری ارتباط کلامی صحیح را در منزل با مادر و خواهر خود تمرین کنید چراکه در چنین ارتباط‌هایی با نقطه نظرات خانم‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.
همچنین شما می‌توانید در مهمانی‌های خانوادگی و فامیلی با خانم‌هایی که محرمتان هستند مانند خاله و عمه‌هایتان درباره موضوعات مختلف بیشتر صحبت کنید تا کمرویی‌های بی‌دلیلتان کاهش یابد.


آمادگی پیش از جلسه خواستگاری

شما ۲۶ ساله هستید و نباید زمان ازدواج بموقع را از دست بدهید بنابراین فهرستی از همه ویژگی‌های خوب خود تهیه کنید چراکه این کار به شما کمک می‌کند تا با عوامل تضعیف کننده روحیه‌تان مبارزه کنید. همچنین قبل از جلسات خواستگاری از قبل برنامه ریزی کنید که درباره چه موضوعاتی قرار است صحبت کنید. حتی پیش‌بینی خودتان از متن گفت‌و‌گو‌هایتان را بنویسید و تا قبل از شروع جلسه خواستگاری، آن‌ها را مرور کنید.


خودپندارۀ مثبت

توجه داشته باشید که نکات یاد شده، تنها در صورتی اثربخش خواهد بود که شما در بحث خود‌شناسی به متغیرهایی مثل خودپنداره مثبت، یعنی برداشت مثبت داشتن از خود، اعتماد به نفس یا باور کردن توانایی‌های خود و نیز عزت نفس یعنی ارزش و احترام قائل شدن برای خود اهتمام داشته باشید و با جرأتی متعادل در جمع‌های دیگران حضور یابید. فراموش نکنید که هیچ‌گاه نباید خودتان و توانمندی‌هایتان را دست کم بگیرید. (عباسعلی براتی - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی/خراسان)



لینک منبع :نمی‌دانم چرا از دختر‌ها خجالت می‌کشم

Images for نمی‌دانم چرا از دختر‌ها خجالت می‌کشم نمی‌دانم چرا از دختر‌ها خجالت می‌کشم - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../نمی‌دانم-چرا-از-دختر‌ها-خجالت-می‌کشم‎Cached29 دسامبر 2014 ... جام جم سرا: جوانی ۲۶ ساله‌ام، با تحصیلات بالا. مدتی است می‌خواهم ازدواج کنم اما نمی‌دانم چرا از رفتن به خواستگاری و صحبت با دختر خانم‌ها خجالت می‌کشم. نمی‌دانم چرا از دختر‌ها خجالت می‌کشم - jafam his portal.jafamhis.com/fa/page/.../نمی‌دانم+چرا+از+دختر‌ها+خجالت+می‌کشم.html مدتی است می‌خواهم ازدواج کنم اما نمی‌دانم چرا از رفتن به خواستگاری و صحبت با دختر خانم‌ها خجالت می‌کشم. تا حالا هر وقت صحبت از خواستگاری شده به بهانه‌های مختلف از ... نمی دانم چرا از "دخترها" خجالت میکشم - باشگاه خبرنگاران - تی نیوز tnews.ir/news/944635163161.html‎Cachedمدتی است می خواهم ازدواج کنم اما نمی دانم چرا از رفتن به خواستگاری و صحبت با دختر خانم ها خجالت می کشم. تا حالا هر وقت صحبت از خواستگاری شده به بهانه های مختلف از ... جنایت پل مدیریت تهران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/جنایت_پل_مدیریت_تهران‎Cached Similarظاهراً دختر دانشجوی دیگری که در رشته مترجمی زبان انگلیسی تحصیل می‌کرد، نیز در روز ... هنوز هم نمی‌دانم چرا چنین کاری کردم و از خانواده او خجالت می‌کشم که تا آخر عمر ... سکوتمان را درباره پریود بشکنیم | فمینیسم روزمره https://feminismeveryday.wordpress.com/.../سکوتمان-را-درباره-پریود-بشکنیم/‎Cached28 مه 2015 ... مواجه شدن با این قضیه با گریه همراه بود نمی دانم چرا شاید از بلوغ، از اینکه بزرگتر بشم می ترسیدم! ... می شد که گاها با خنده ریز بعضی پسرها و سرخ شدن بعضی دخترها همراه بود! ... خوشبختانه من زمانی که خجالت می کشم سرخ نمی شوم. عاشقم ولی خجالت میکشم بهش بگم چی کار کنم؟ - تالار گفتگوی هم میهن ... https://forum.hammihan.com/thread158566.html‎Cachedمن تو دانشگاه عاشق دختری شدم ولی نمیدونم بهش بگم یا نه؟اخه من65اون74من فکر میکنم جواب نه بده بعدشم روم نمیشه خجالت میکشم بهش بگم چی کار کنم؟ .... نمی‌دانم چرا هرکاری می‌توانم انجام دهم جز مطرح کردن خواسته‌ام. کم​رویی با شما چه ... احساس ترس و خجالت از شب زفاف :: خانواده برتر khbartar.blog.ir/post/1455/احساس-ترس-و-خجالت-از-شب-زفاف‎Cached Similarچکار کنم شب زفاف تکرای نباشه در حالی که دختر نیستم ؟ ... حتی از تصور این که شب عروسی شوهرم منو برهنه ببینه خجالت می کشم .... خیلی ام درد داشت دروغ چرا. متفرقه من و مشکل خجالتی بودنم در جمع!!!! [آرشیو] - P30World Forums ... forum.p30world.com/archive/index.php/t-450957.html‎Cached Similarبابا تنها راه فرار از خجالت به قول بچه ها دل به دریا زدنه...من تا دوران ... چرا؟ چون اعتماد به نفس ندارم چون خوشم نمی یاد یه دفعه همزمان چند نفر بهم نگاه کنند.یا مثلا برام مهمه که ...... حالا من خجالت میکشم با دخترا حرف بزنم یک طرف...... وقتی هم ... خجالت می‌کشم...! - محمود معظمی moazami.ca/pe/media/mkmag/56-life/1287-خجات-می-کشم.html‎Cachedولی نمی‌دانم چرا فکرمی‌کنیم با همان معلومات و تجربه و دانشی که داریم باید به تمام مسائل زندگی ... دختر از خجالت عرق کرده و ناراحت است و احساس بدی دارد اما هیچ نمی‌گوید!