مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ارتباط بین قد و خطر ابتلا به سرطان مری

جام جم سرا: اگر ارتباط بین قد و خطر ابتلا به سرطان مری را بدانیم شاید بتوانیم در مقابل این بیماری بهتر از خودمان محافظت کنیم.
این یک ارتباط آماری است که ارائه شده است. مری لوله عضلانی است که غذا را از دهان به معده می‌برد و مری بارت یک بیماری است. معمولاً به دلیل قرار گرفتن در معرض اسید معده، سلول‌ها در لایه خارجی مری آسیب می‌بینند و این می‌تواند در اثر عارضه قبلی ریفلاکس معده به مری اتفاق افتد و سلول‌های غیر طبیعی ناشی از مری بارت می‌تواند در برخی از موارد سرطانی شود.

محققان مرکز تحقیقات سرطان «فِرِد هاچینسون» در آمریکا مجموعه‌ای از داده‌ها در ارتباط با ۱۰۰۰ بیمار مبتلا به سرطان مری، ۲۰۰۰ مبتلا به بیماری مری بارت (عوارض ریفلاکس معده و عامل اصلی خطر ابتلا به سرطان) و ۲۰۰۰ فرد سالم را مورد بررسی قرار دادند و نتایجی نتایجی به دست آوردند که نشان می‌داد خطر ابتلا به سرطان مری یا مری بارت در مردانی با قد کمتر از یک متر و ۷۰ و در زنانی با قد کمتر از یک متر و ۵۷ در مقایسه با مردانی که قد آنان بیش از یک متر و ۸۳ و زنانی که قد آنان بیش از یک متر و ۶۷ است، بیشتر است.

البته این آمار با توجه به پارامترهایی مانند سن، شاخص توده بدن، دور کمر (چاقی شکمی)، سیگار کشیدن یا وضعیت اجتماعی و اقتصادی است و به گفته محققان در ارتباط تعجب آوری که بین قد و بیماری وجود دارد باید مطالعات بیشتری انجام شود تا بتوانند برخی توضیحات را پاسخگو باشند؛ اما باید بدانید به غیر از این عوامل، عوامل دیگری مانند چاقی، تنباکو (از هر نوع)، جنسیت (احتمال ابتلای مردان به این سرطان ۳ برابر زنان است)، مواد شیمیایی شوینده، الکل، رژیم غذایی (مصرف کم میوه و سبزیجات) و مایعات بسیار داغ باعث مبتلا شدن به سرطان مری می‌شوند. (فارس)



لینک منبع :ارتباط بین قد و خطر ابتلا به سرطان مری

ارتباط بین قد و خطر ابتلا به سرطان مری - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930926001672‎Cached24 دسامبر 2014 ... به گزارش گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، اگر ارتباط بین قد و خطر ابتلا به سرطان مری را بدانیم شاید بتوانیم در مقابل این بیماری بهتر از خودمان ... ارتباط بین قد و خطر ابتلا به سرطان مری www.zahedan-tebyan.ir/cms/printit.asp?id=30220‎Cachedمحققان آمریکایی طی مطالعاتی دریافتند، قد انسان با خطر ابتلا به سرطان مری در ارتباط است. به گزارش گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس اگر ارتباط بین قد و خطر ... سرطان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سرطان‎Cached Similarدر یک جاندار سالم، همیشه بین میزان تقسیم سلول، مرگ طبیعی سلولی و تمایز، یک تعادل وجود دارد. محققان انگلیسی در ... برای مثال میزان مرگ ناشی از سرطان معده در ژاپن ۷ تا ۸ برابر آمریکا ست. درمقابل میزان مرگ و میر ناشی ... به تازگی نتایج یک مطالعه نشان داد که بلندی قد با افزایش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارد. براساس این تحقیق، ... آخرین خبر | ارتباط بین قد و خطر ابتلا به سرطان مری akharinkhabar.com/.../ارتباط-بین-قد-و-خطر-ابتلا-به-سرطان-مری‎Cachedسلامتی/ محققان آمریکایی طی مطالعاتی دریافتند قد انسان با خطر ابتلا به سرطان مری در ارتباط است. مری لوله عضلانی است که غذا را از دهان به معده می‌برد. ارتباط قد با سرطان مری - ایسنا www.isna.ir/news/93070402228/ارتباط-قد-با-سرطان-مری‎Cached26 سپتامبر 2014 ... در این بررسی اطلاعات مربوط به تعدادی بیمار مبتلا به سرطان مری مورد مطالعه قرار گرفت که بر اساس آن رابطه معکوسی بین فاکتور قد و این سرطان ... ارتباط بین قد و خطر ابتلا به سرطان مری - پایگاه خبری تحلیلی نجوا ... www.najvanews.ir/علم.../588-ارتباط-بین-قد-و-خطر-ابتلا-به-سرطان-مری محققان آمریکایی طی مطالعاتی دریافتند، قد انسان با خطر ابتلا به سرطان مری در ارتباط است. ارتباط قد با سرطان مری www.3neshaneh.com/news/single/135831 یافته‌های جدید حاکی از آن است افراد بلند قد کمتر در معرض ابتلا به سرطان مری هستند . ... پستان و روده در سرطان مری فاکتور قد با افزایش خطر ابتلا به آن مرتبط است. ... به سرطان مری مورد مطالعه قرار گرفت که بر اساس آن رابطه معکوسی بین فاکتور قد و ... قد بلندها کمتر به سرطان مری دچار می‌شوند ! - وب سایت خبری یادگار افغان www.yadgarafghan.com/.../قد-بلندها-کمتر-به-سرطان-مری-دچار-می‌شوند.html‎Cachedروزنامه یادگار افغان:صحت/ قد بلندها کمتر به سرطان مری دچار می‌شوند! ... سرطان فرد هاچینسون نشان می‌دهد که افراد بلند قد در خطر کمتری برای ابتلا به سرطان مری قرار دارند. ... جالب اینجاست که رابطه بین بلندی قد و سرطان مری متضاد با بسیاری از ... قد بلندها کمتر به سرطان مری دچار می‌شوند ! - شفقنا افغانستان www.afghanistan.shafaqna.com/.../39328-قد-بلندها-کمتر-به-سرطان-مری-دچار-می‌شوند.html?...‎Cached... هاچینسون نشان می‌دهد که افراد بلند قد در خطر کمتری برای ابتلا به سرطان مری قرار دارند. ... جالب اینجاست که رابطه بین بلندی قد و سرطان مری متضاد با بسیاری از ... ارتباط بین قد و خطر ابتلا به سرطان مری - Nobat.ir nobat.ir/mag/a/V9keG/ به گزارش فارس، اگر ارتباط بین قد و خطر ابتلا به سرطان مری را بدانیم شاید بتوانیم در مقابل این بیماری بهتر از خودمان محافظت کنیم. این یک ارتباط آماری است که ...