مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مسمومیت ۳۰ معلول در آسایشگاه پاکدشت

جام جم سرا: مجتبی خالدی در مورد مسمومیت ۳۰ نفر از معلولین آسایشگاهی در پاکدشت گفت: این اتفاق روز یکشنبه ساعت ۲۰: ۱۰ رخ داد. با اورژانس پاکدشت تماس گرفته شد و خبر دادند که یکسری از معلولین آسایشگاه دچار مشکلات گوارشی اعم از تهوع، استفراغ و اسهال شده‌اند. تعداد آن‌ها ۳۰ نفر بوده که متاسفانه سه نفر از آن‌ها قبل از رسیدن اورژانس فوت می‌کنند.

به گزارش ایسنا خالدی با تاکید بر اینکه فوت‌شدگان متولد سال‌های ۱۳۳۶، ۳۷ و ۴۵ بودند، اظهار کرد: ۲۷ نفر دیگر به بیمارستان «زعیم» پاکدشت منتقل شدند و اقدامات درمانی و دارویی آن‌ها انجام شد و مجددا به آسایشگاه بازگشتند. البته هنوز هم تعدادی از این ۲۷ نفر در حال مصرف دارو جهت بهبودی کامل هستند.

وی تاکید کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که حال یک نفر از این ۲۷ نفر مجددا بد شده که برای انجام درمان‌های تخصصی به بیمارستان لقمان تهران منتقل شده است.

خالدی درباره علت این مسمومیت گفت: نمونه غذا‌ها و موادی که این افراد مصرف کرده‌اند توسط تیم بهداشتی جمع‌آوری و به آزمایشگاه فرستاده شده است و اگر فردا جواب آزمایش‌ها آماده شود دقیقا می‌توانیم بگوییم که مسمومیت به چه علت بوده است. البته نظارت بهداشتی ما روی آسایشگاه همچنان ادامه دارد. علاوه بر آن اورژانس نیز این آمادگی این را دارد که اگر دوباره برای افرادی که دچار مسمومیت شده بودند مشکل گوارشی ایجاد شد سریعا وارد عمل شود.

سخنگوی اورژانس کشور در پاسخ به این پرسش که آیا قبلا چنین مواردی در این آسایشگاه دیده شده یا خیر؟ با بیان اینکه در جاهایی که غذاهای دسته‌جمعی طبخ و توزیع می‌شود اگر موازین بهداشتی رعایت نشود امکان رخداد چنین اتفاقاتی وجود دارد، گفت: در گذشته در این آسایشگاه چنین امری مشاهده نشده بود و این اولین بار است که چنین اتفاقی افتاده است.



لینک منبع :مسمومیت ۳۰ معلول در آسایشگاه پاکدشت

مسمومیت 30 معلول در آسایشگاه پاکدشت/فوت سه تن از معلولان - ایسنا www.isna.ir/.../مسمومیت-30-معلول-در-آسایشگاه-پاکدشت-فوت-سه-تن-از-معلولان 23 دسامبر 2014 ... سخنگوی اورژانس کشور از مسمومیت 30 نفر از معلولین در آسایشگاهی در پاکدشت خبر داد و گفت که یک نفر از آن‌ها به بیمارستان لقمان تهران منتقل شده ... مسمومیت 30 معلول در آسایشگاه پاکدشت/فوت سه تن از معلولان | جامعه ... www.reysdp.com/?p=12523‎Cached23 دسامبر 2014 ... گرد آورنده: مهندس افشین پرفکرمقدم ، arash khamooshi (22 of 28)-2. سخنگوی اورژانس کشور از مسمومیت ۳۰ نفر از معلولین در آسایشگاهی در پاکدشت ... مسمومیت ۳۰ معلول در آسایشگاه پاکدشت/فوت سه تن از معلولان - kodoom ... news.kodoom.com/.../مسمومیت-۳۰-معلول-در-آسایشگاه-پاکدشت/.../4687267/‎Cachedسخنگوی اورژانس کشور از مسمومیت ۳۰ نفر از معلولین در آسایشگاهی در پاکدشت خبر داد و گفت که یک نفر از آن ها به بیمارستان لقمان تهران منتقل شده است. مجتبی ... مسمومیت غذایی ۳۰ معلول آسایشگاهی در پاکدشت خبرنامه ملّی ایرانیان www.melli.org/مسمومیت-غذایی-۳۰-معلول-آسایشگاهی-در-پا/‎Cached24 دسامبر 2014 ... سخنگوی اورژانس کشور از نمونه برداری غذاهایی که ۳۰ نفر از معلولان آسایشگاهی در پاکدشت را مسموم کرده خبر داد و گفت: مرگ ۳ نفر از معلولان تائید ... مرگ ۳ معلول ذهنی در آسایشگاه پاکدشت، پیچیده است | خبرگزاری ایلنا www.ilna.ir/.../235850-مرگ-معلول-ذهنی-در-آسایشگاه-پاکدشت-پیچیده-است‎Cached27 دسامبر 2014 ... همایون هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حادثه مسمومیت ۳۰ معلول ذهنی در مرکز نگهداری معلولان ذهنی پاکدشت که منجر به مرگ ۳ تن از این معلولان ... مرگ سه معلول به خاطر مسمومیت غذایی؛ دادگستری پرونده تشکیل داد - BBC www.bbc.com/persian/iran/2014/12/141224_poisonings_pakdasht‎Cached24 دسامبر 2014 ... در پی مسمومیت ۳۰ نفر از معلولان آسایشگاه پاکدشت و مرگ سه نفر از آنها، پرونده ای در دادگستری تهران تشکیل شده و دادگستری تهران اعلام کرده که این ... تشکیل پرونده قضایی برای مسمومیت مرگبار در آسایشگاه پاکدشت https://ir.voanews.com/a/iran-health-poisoning.../2573058.html‎Cached25 دسامبر 2014 ... برای مسمومیت ۳۰ نفر از معلولان آسایشگاه پاکدشت که منجر به مرگ ۳ نفر از آنان شد، پرونده قضایی تشکیل شده است. غلامحسین اسماعیلی رئیس کل ... مسمومیت مرگبار در آسایشگاه معلولان پاکدشت - باشگاه مادران www.madarclub.com/.../مسمومیت-مرگبار-در-آسایشگاه-معلولان-پاکدشت‎Cachedمسمومیت غذایی در آسایشگاه نگهداری معلولان در شهرستان پاکدشت سبب مرگ 3 نفر و مسمومیت 27 نفر دیگر شد. پرونده مسمومیت معلولان آسایشگاه پاکدشت - جوان ایرانی https://www.irjavan.com/پرونده-مسمومیت-معلولان-آسایشگاه-پاکد/ 24 دسامبر 2014 ... به گزارش ایسنا، یکشنبه – ۳۰ آذر ماه- ۳۰ نفر از معلولان آسایشگاه پاکدشت دچار مسمومیت شدند که بر اثر این حادثه، ۳ نفر جان خود را از دست داده و ۲۷ ... مرگ ۳ معلول ذهنی در آسایشگاه پاکدشت، پیچیده است - حوادث - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../-مرگ-۳-معلول-ذهنی-در-آسایشگاه-پاکدشت-پیچیده-است‎Cached27 دسامبر 2014 ... همایون هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا درباره حادثه مسمومیت ۳۰ معلول ذهنی در مرکز نگهداری معلولان ذهنی پاکدشت که منجر به مرگ ۳ تن از این معلولان شد، ...