مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عاشق شده‌ام؛ اما خانم ۴ سال بزرگ‌تر از من است

جام جم سرا: پیش از هر چیز باید موضوع بلوغ را در نظر گرفت.‌‌ همان طور که می‌دانید برای موفقیت در ازدواج لازم است که دختر و پسر به بلوغ عاطفی، اجتماعی و‌شناختی رسیده باشند. بنابراین اولین گام بررسی این مسئله در هر دو طرف است؛ آنچه برای داشتن زندگی مشترک مناسب مطرح است، ازدواج دختر و پسر بعد از رسیدن به بلوغ عاطفی و اجتماعی است.


بررسی دغدغه‌هایی که در آینده به وجود می‌آید

باتوجه به اینکه شما ۲۶ ساله هستید و دختر مورد علاقه‌تان ۳۰ ساله است، در نظر داشته باشید که ازدواج با لحاظ کردن اختلاف سنی شما ممکن است در آینده، دغدغه‌های‌ خاصی را برای شما و همسرتان به وجود بیاورد. به طور مثال در چنین ازدواج‌هایی ممکن است زن نگران خیانت شوهرش باشد یا در زمینه زمان فرزندآوری با هم توافق نظر نداشته باشند؛ بنابراین در نظر گرفتن تفاوت‌های‌ زیستی و جنسیتی زن و مرد و احساس امنیت در آینده چنین رابطه‌هایی بسیار مهم است که قبل از تصمیم نهایی برای ازدواج توصیه می‌شود، یک بار دیگر به آن‌ها فکر کنید.


نگاه متفاوت دیگران را بپذیرید

فراموش نکنید که متفاوت بودن میزان پذیرش خانواده‌های‌ طرفین و وجود افکار و نگاه‌های‌ متفاوت دیگران به این نوع ازدواج نیز غیر قابل انکار است و همچنین می‌تواند تاثیرات منفی را در روند و ادامه ارتباط زناشویی داشته باشد؛ پس به این موضوع هم از همین الان فکر کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.


ریشه‌های‌ این انتخاب را بررسی کنید

موضوع دیگری که باید در خودتان بررسی کنید، ریشه‌ها و دلایل این انتخاب است. شما می‌توانید با کمک یک روان‌شناس ارتباط خود را با مادرتان بررسی کنید چراکه با توجه به علم روان‌شناسی، نوع ارتباط شما با والدینتان می‌تواند بر شما برای انتخاب دوستان و حتی همسرتان تاثیرگذار باشد.


خود‌شناسی از اهمیت ویژه‌ای‌ برخوردار است

برای چنین ازدواج‌هایی، بررسی زندگی گذشته و تجاربتان در طول زندگی یا اصطلاحا خودکاوی و خود‌شناسی، اهمیت بسیار ویژه‌ای‌ دارد. نمی‌توان گفت این نوع ازدواج که در آن زن از شوهرش بزرگ‌تر است، موفق است یا ناموفق چراکه نگرش افراد به زندگی بسیار متفاوت است و نمی‌توان بُعد منحصر به فرد بودن افراد را نادیده گرفت.
علاوه بر این به غیر از اختلاف سنی بحث هم‌کفو بودن از نظر اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی و... نیز بسیار مهم است و شما باید در این زمینه‌ها نیز از کفویت خود و همسر آینده‌تان مطمئن شوید. (سیمین قربانی - کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده/خراسان)



لینک منبع :عاشق شده‌ام؛ اما خانم ۴ سال بزرگ‌تر از من است

عاشق شده‌ام؛ اما خانم ۴ سال بزرگ‌تر از من است - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../عاشق-شده‌ام؛-اما-خانم-۴-سال-بزرگ‌تر-از-من-است‎Cached15 دسامبر 2014 ... در جامعه ما رسم است که دختر از لحاظ مالی و سن از پسر پایین‌تر باشد، اما من پسری ۲۶ ساله و مهندس هستم. با دختری ۳۰ ساله که پزشک است و از من درآمد ... Images for عاشق شده‌ام؛ اما خانم ۴ سال بزرگ‌تر از من است چه پسرهایی با دختران بزرگ‌تر از خود ازدواج می‌کنند؟/ راهکارهای تداوم این ... mehrkhane.com/.../چه-پسرهایی-با-دختران-بزرگ‌تر-از-خود-ازدواج-می‌کنند-راهکارهای-تداوم-این-خانواده‌ها‎Cached Similar13 ژانویه 2014 ... اما در کنار دلایل روان‌شناختی ازدواج پسران با دختران بزرگ‌تر از خود، باید ... سن مناسب برای این نوع ازدواج برای پسران در بالای 25 سالگی است. .... مثلا من عاشق دختری از فامیل (نه فامیل نزدیک) شده ام که از من ۲ و نیم سال بزرگتر هست. ...... من پسری هستم 21 ساله عاشق خانومی شدم 26 ساله و این خانوم یه پسر 5 ساله هم دارد. عاشق شده‌ام ؛ اما خانم ۴ سال بزرگ‌تر از من است - باشگاه خبرنگاران نوجوان yjcnews.ir/search/?q=عاشق+شده‌ام...اما+خانم+۴+سال+بزرگ‌تر...من+است‎Cachedعکس های عاشقانه و رمانتیک زوج های دونفره که میتواند حس عشق وشادی و در کنار یار بودن را در شما اکثر از گذشته زنده کند. عکس های عاشقانه دونفره جذاب تصویر عاشقانه ... عاشق زن مطلقه و یازده سال بزرگتر از خود شده ام | خانواده برتر www.topfamily.ir/content/176‎Cached27 نوامبر 2015 ... خانه عاشق زن مطلقه و یازده سال بزرگتر از خود شده ام ... طلاق گرفته میخوام ازدواج کنم و واقعا با تمام وجود دوستش دارم یازده سال از من بزرگتر است ... شما که گفتید پدر و مادرتون به شما راهنمائی لازمه رو داشتند اما چند نکته ای رو هم من میگم که عاشق شده‌ام؛ اما خانم ۴ سال بزرگ‌تر از من است! - نیک صالحی پرتال ... www.niksalehi.com/hamechiz/224349.html 22 دسامبر 2014 ... در جامعه ما رسم است که دختر از لحاظ مالی و سن از پسر پایین‌تر باشد، اما من پسری ۲۶ ساله و مهندس هستم. با دختری ۳۰ ساله که پزشک است و از من درآمد ... پسرانی که با دختران بزرگتر از خودشان ازدواج می کنند بخوانند - قم فردا www.qomefarda.ir/news/1507‎Cached Similar15 ا کتبر 2013 ... اما بررسی هایی که من در 35 سال گذشته در خصوص تاثیر این ازدواج بر ... زمانی که یک پسر با دختری بزرگتر از خودش ازدواج می کند کافی است .... ۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۱ ..... سلام منم عاشق یه دختر خانم شدم هشت سال از خودم بزرگتره و واقعا به این ..... هیچ اشکالی نداره خیلی هم بهتره من الان عاشق دختر بزرگ تر از خودم شده ام. بزرگتر بودن دختر در ازدواج؛ آری یا خیر؟ - ایسنا www.isna.ir/news/.../بزرگتر-بودن-دختر-در-ازدواج-آری-یا-خیر‎Cached24 ژوئن 2012 ... بهترین و معمولی ترین وضعیت ازدواج این است که سن پسر کمی از سن دختر ... وجود داشته باشد که بتواند بالاتر بودن سن دختر را بپوشاند، تا دو سال بزرگتر بودن دختر نسبت به ... می شود سن آقا از خانم بیشتر باشد اما اگر نهایتا سایر شاخصه‌ها خوب باشد همسان .... من 25 سالمه و عاشق استادم شده‌ام که 6 سال از خودم بزرگتره. کسانی که خواهان ازدواج با دختران بزرگتر از خودشان هستند بخوانند ... مشاوره-ازدواج.com/کسانی-که-خواهان-ازدواج-با-دختران-بزرگت/‎‎Cached Similar7 سپتامبر 2013 ... بنده به یک دختر خانمی علاقه مند شده ام که جدیدا فهمیده ام ۱۱ روز از من بزرگتر است. ... و اینکه اون خانم ۴ سال از شما بزرگترند ولی با صحبت جدایی شما دست به خودکشی .... از نظر روانی، مرد به دنبال طراوت و زیبایی زن است اما برای خانم‌ها موقعیت ..... سلام من عاشق دختری شدم که دو سال از من بزرگتر یا به عبارتی وابسته شدم ... تحلیلی بر بزرگتر بودن زن از شوهر - تبیان article.tebyan.net/183654/تحلیلی-بر-بزرگتر-بودن-زن-از-شوهر‎Cached18 ا کتبر 2011 ... به هر حال خانمی که از همسر خود بزرگتر است باید دغدغه بیشتری برای حفظ ... اما اگر همین تفاوت سنی 3 تا 4 سال در سال های بعد اتفاق بیفتد، مثلا دختر 29 ساله .... من ۲۷ سالمه عاشق دختری شدم که سه سال ازم بزرگتره ولی به قیافه دختره ...