مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

حالا «شوخان» میزبان وزیر می‌شود

جام جم سرا: داستان طبابت وزیر بهداشت برای شوخان را حالا خیلی‌ها باید شنیده باشند، دختری که یک سال قبل به بیمارستان نور ـ مجهزترین مرکز چشم پزشکی ایران ـ دعوت و به عنوان بیمار ویژه وزیر در آنجا مداوا شد.

شوخان پیوند قرنیه شده است و سلول‌های بنیادی در چشم او کاشته شده، حالا هم نه مثل آدم‌های عادی که به اندازه‌ای که برای زندگی به کسی نیاز نداشته باشد، می‌بیند. مادر و پدر شوخان می‌گویند دخترک از خوشحالی در پوست خودش نمی‌گنجد و ذوق دارد زودتر چشم دیگرش هم جراحی شود و دنیا را با هر دو چشم ببیند.

حس این روزهای شوخان را فقط خودش می‌فهمد و بس و البته خانواده امیدوار او که این روزها آماده میزبانی از وزیر بهداشت در خانه کوچکشان در روستای کلکان دیواندره هستند.

پدر شوخان می‌گوید دو ماه قبل در بیمارستان، وزیر به شوخان گفت که بزودی به‌خانه‌تان می‌آیم و حالا زودتر از آنچه که فکر می‌کردیم قرار است به کلکان در استان کردستان بیاید؛ امروز یا فردا. قصد وزیر بهداشت از این سفر عیادت است؛ عیادت از شوخان که پیش از این همه طردش کرده بودند. این عیادت مصداقی از روح انسانی است که وزیر، چشمه‌ای از آن را به‌نمایش درآورده و ثابت کرده وزیر شدن به معنی غرق شدن در پست و مقام و دوری کردن از مردم و نشستن پشت درهای همیشه بسته نیست.

وزیر بهداشت به واسطه این تفکرش این روزها یک جایزه هم گرفته، جایزه حقوق بشر اسلامی که هر سال به یکی از کارگزاران دولتی اعطا می‌شود و امسال به واسطه اجرای برنامه تحول سلامت که دغدغه هزینه‌های درمان را از خانواده‌ها جدا کرد، به او رسید اما ای کاش برای انتخاب برنده این جایزه میان کارگزاران نظام رقابت بود، ای‌کاش چند نفر تنگاتنگ و دوش‌به‌دوش جلو می‌آمدند و قضاوت میان آنها و انتخاب برگزیده‌ترینشان کار سختی بود، نه این که فقط یک نامزد جدی برای این جایزه وجود داشت.

مریم خباز - گروه جامعه



لینک منبع :حالا «شوخان» میزبان وزیر می‌شود

حالا «شوخان» میزبان وزیر می‌شود - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../حالا-شوخان-میزبان-وزیر-می‌شود‎Cached15 دسامبر 2014 ... تصویر حالا «شوخان» میزبان وزیر می‌شود. جام جم سرا: داستان طبابت وزیر بهداشت برای شوخان را حالا خیلی‌ها باید شنیده باشند، دختری که یک سال قبل ... حالا «شوخان» میزبان وزیر می‌شود - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../حالا-شوخان-میزبان-وزیر-می‌شود‎Cachedتصویر حالا «شوخان» میزبان وزیر می‌شود. جام جم سرا: داستان طبابت وزیر بهداشت برای شوخان را حالا خیلی‌ها باید شنیده باشند، دختری که یک سال قبل به بیمارستان ... حالا « شوخان » میزبان وزیر می‌شود - کلوب www.cloob.com/.../حالا_%26laquo%3B_شوخان_%26raquo%3B_میزبان_وزیر_می%26zwnj%3Bشود‎Cachedحالا « شوخان » میزبان وزیر می‌شود. موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم. activity_63953_113793560. حتما خواست خدا بود که شوخان یکی از مشهورترین کودکان ایران باشد. آخرین خبر | «شوخان» میزبان وزیر بهداشت می‌شود akharinkhabar.ir/social/1228445/-شوخان-میزبان-وزیر-بهداشت-می‌شود 15 دسامبر 2014 ... داستان طبابت وزیر بهداشت برای شوخان را حالا خیلی ها باید شنیده باشند، دختری که یک سال قبل به بیمارستان نور مجهزترین مرکز چشم پزشکی ... #شوخان hashtag on Twitter https://twitter.com/hashtag/شوخان On 17 Dec 2014 @ManotoNews tweeted: "وزیر بهداشت در سفر خود به کردستان ضمن عی.." - read what others are ... #جام_جم : حالا «#شوخان» میزبان وزیر می‌شود ... وزیر بهداشت در خانه روستایی«شوخان» | شوخان براخاسی دختر www.ghatreh.com/news/.../وزیر-بهداشت-خانه-روستایی-شوخان‎Cachedشوخان براخاسی دختر نابینای دیواندره ای صبح امروز میزبان وزیر بهداشت و درمانگر چشمانش در خانه خود واقع در روست. ... تصویر حالا «شوخان» میزبان وزیر می‌شود ... وزیر بهداشت در خانه روستایی«شوخان» - جام جم آنلاین - تی نیوز tnews.ir/news/b6d734618753.html شوخان براخاسی دختر نابینای دیواندره ای صبح امروز میزبان وزیر بهداشت و درمانگر چشمانش در خانه خود واقع در روستای ... تصویر حالا «شوخان» میزبان وزیر می‌شود ... شطرنج - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/شطرنج‎Cached Similarشطرنج یک بازی دونفره است که بر روی صفحه شطرنج و با استفاده از مهره‌های شطرنج ( شاه، وزیر، رخ، فیل، اسب و سرباز) انجام می‌شود. هر یک از مهره‌های شطرنج به شکل ... وزیر (شطرنج) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/وزیر_(شطرنج)‎Cached Similarوزیر در شطرنج قوی‌ترین مهرهٔ بازی است که می‌تواند به طور نامحدود به طور افقی، عمودی و قطری حرکت کند. هر یک از بازیکنان یک وزیر دارد و جای آن در صفحهٔ بازی در کنار ... یزد میزبان دهمین سمینار سالانه چشم پزشکی ایران - شاپ یار - وبلاگ shopyar24.ir/blog/یزد-میزبان-دهمین-سمینار-سالانه-چشم-پزش/‎Cached17 آوریل 2017 ... 6) دهمین سمینار سالانه چشم پزشکی ایران در یزد برگزار می‌شود. 17 آوریل 2017 ... دهمین سمینار انجمن چشم .... تصویر حالا «شوخان» میزبان وزیر می‌شود .