مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درمان بیماری‌های عصبی با «گل ختمی»

جام جم سرا: برگ‌ها و گلبرگ‌های گل ختمی را می‌توان به شکل دم‌نوش و عرقیات مصرف کرد که برای درمان انواعی از بیماری‌ها مفید است. به لحاظ تاریخی گل ختمی در فرهنگ‌های مختلف به عنوان گزینه‌ای برای درمان چندین بیماری کاربرد داشته است. در مصر باستان از دم نوش گل ختمی برای کاهش دمای بدن، درمان بیماری‌های عصبی و قلبی و افزایش دهنده ادرار استفاده می‌کردند.

در کشورهای آفریقایی نیز دم‌نوش گل ختمی را برای درمان یبوست، سرطان، بیماری کبد و علائم سرماخوردگی تجویز می‌کردند. همچنین خمیر تولید شده از برگ‌های این گیاه برای درمان جراحت روی پوست قرار داده می‌شد.
در ایران این دم نوش به عنوان روش درمانی برای کاهش فشار خون بالا مورد استفاده بوده است. مطالعات جدید هم حاکی از آن است که گل ختمی می‌تواند در کاهش فشارخون و کلسترول بالا موثر باشد. هرچند لازم است بررسی‌های بیشتری در این باره انجام گیرد.

همچنین این گیاه دارای خواصی است که می‌توان در درمان سرطان و کاهش وزن مورد استفاده قرار داد.
در نتایج یک مطالعه دیگر آمده است عصاره گل ختمی روی متابولیسم اثر می‌گذارد و از چاقی و تشکیل چربی در کبد جلوگیری می‌کند.
این گیاه استوایی به عنوان ترکیبی دارویی در درمان شپش سر نیز تاثیرگذار است.

به نقل از هلث لاین، با این حال در برخی از مطالعات آمده است گل ختمی می‌تواند در فرآیندی که بدن استامینوفن را فرآوری می‌کند تاثیر بگذارد؛ هرچند این تاثیرگذاری احتمالا بسیار ضعیف است. (ایسنا)



لینک منبع :درمان بیماری‌های عصبی با «گل ختمی»

درمان بیماری‌های عصبی با «گل ختمی» - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../درمان-بیماری‌های-عصبی-با-گل-ختمی‎Cached7 دسامبر 2014 ... جام جم سرا: برگ‌ها و گلبرگ‌های گل ختمی را می‌توان به شکل دم‌نوش و عرقیات مصرف کرد که برای درمان انواعی از بیماری‌ها مفید است. به لحاظ تاریخی گل ... با خواص گل ختمی آشنا شوید - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../marshmallow2-properties.html‎Cached Similarخاصیت درمانی گل ختمی گیاه ختمی خواص گیاه ختمی,مشکلات دستگاه گوارش,درمان ... در مصر باستان از دم نوش گل ختمی برای کاهش دمای بدن، درمان بیماری‌های عصبی و ... گل زیبای ختمی - اسطوخودوس ostokhoddoos.ir/گل-زیبای-ختمی/‎Cached21 مارس 2017 ... درمان بیماری‌های عصبی ؛ استفاده از دمنوش گیاه ختمی ... همچنین افرادی سرد مزاج هستند بهتر است گل ختمی را همراه با عسل میل نمایند . از مصرف بیش از ... دم‌نوش - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دم‌نوش‎Cached Similarنوشیدنی حاصل از گل گاوزبان، گل ختمی، به لیمو، سنبل الطیب نوعی دمنوش گیاهی است. .... در همین حال برخی از بیماران نیز با مصرف داروهای گیاهی در دوران بیماری، درمان .... برگ این گیاه در رفع تپش قلب، سردردهای یک طرفه، سرگیجه، حالات عصبی و ... گل ختمی | گیاه دارویی و میوه خشک (شرکت حنادارو) www.hanadaroo.com/product/گل-ختمی/‎Cachedدر مصر باستان از دم نوش گل ختمی برای کاهش دمای بدن، درمان بیماری‌های عصبی و قلبی و ... از طریق بخش تماس با ما می توانید اقدام کرده یا از راه های زیر استفاده کنید. [PDF] گیاه دارویی ختمی آشنایی با خواص دارویی yazd.frw.org.ir/UploadedFiles/XFiles/yazd/یاداشت/khatmi.pdf‎Cached Similarگیاه دارویی ختمی. ختمی )با نام علمی. Althaea rosea). ( ختمی. گیاهی مدیترانه ای است که منشاء آن خاور میانه گزارش شده است. گفته می ... در مصر باستان از دم نوش گل ختمی برای کاهش دمای بدن، درمان بیماری. های عصبی و قلبی. و افزایش دهنده ادرار استفاده. فواید و خواص دارویی گل ختمی – نت ناب netnab.ir/فواید-و-خواص-دارویی-گل-ختمی/‎Cached6 ژوئن 2016 ... در مصر باستان از دم نوش گل ختمی برای کاهش دمای بدن، درمان بیماری‌های عصبی و قلبی و افزایش دهنده ادرار استفاده می‌کردند. * در کشورهای آفریقایی ... پاد: با خواص گل ختمی آشنا شوید pad.um.ac.ir/discussion/view/5509361‎Cachedدر مصر باستان از دم نوش گل ختمی برای کاهش دمای بدن، درمان بیماری‌های عصبی و ... در یونان باستان، گل ختمی را با عسل می‌جوشاندند و برای درمان زخم‌ها، اسهال خونی، درد ... گل ختمی درمان کننده معجزه آسای مشکلات تنفسی - ملی کالا www.melikala.com/food/82-گیاهان-دارویی/228-گل-ختمی‎Cached20 مارس 2016 ... گل ختمی با نام علمی alcea aosea از خانواده malvaceae تیره پنیرک بوده ..... گل ختمی: دم نوش گل ختمی برای کاهش دمای بدن، درمان بیماری‌های عصبی و ... گل ختمی چیست - شرکت پخش هفت روز www.7ruz.ir/index.php/news/item/217-گل-ختمی-چیست.html‎Cached18 ژانویه 2017 ... گل ختمی به انگلیسی,عمده فروشی ادویه,بسته بندی ادویه,قیمت ادویه عمده,گل ... در مصر باستان از دم نوش گل ختمی برای کاهش دمای بدن، درمان بیماری‌های عصبی و ... در یونان باستان، گل ختمی را با عسل می‌جوشاندند و برای درمان زخم‌ها، اسهال ...