مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

جوشانده «ارغوان»؛ برطرف‌کننده برودت معده و کلیه

جام جم سرا: محسن پویان گفت: ارغوان گیاهی از خانواده نخود است؛ درختی کوچک با گل‌هایی ارغوانی. در کتب قدیم ایران مانند الابنیه عن الحقایق الادویه به نام «داذی» و در منابع دیگر به نام‌های «اکوان»، «ارجوان»، «ارجوان‌العرب»، «خرزیق» و «زعید» آمده است. برگ‌های آن قلوه‌ای شکل و به رنگ سبز روشن است. مصرف گل‌های آن مفرح است و اخلاط لزج را خارج می‌کند و برودت معده و کلیه را برطرف می‌کند و صدا را صاف و سنگ مثانه را خرد می‌کند.

این پژوهشگر گیاهان دارویی گفت: دم‌کرده گل آن قی‌آور است و معده را پاک می‌کند. دم‌کرده پوست ریشه آن نیز قی‌آور است. گرد سوخته شده ریشه آن به عنوان مداد ابرو کاربرد دارد مژگان را بلند و خوش حالت می‌کند. از گل ارغوان در اروپا نوعی ترشی درست می‌کنند، پوست و چوب ارغوان در معالجه آبسه‌ها و ناراحتی‌های سر مورد استفاده دارد. پوست درخت ضدعفونی کننده است. برای تهیه جوشانده ملایم پوست و ریشه از 8 گرم ماده گیاه در یک لیتر آب استفاده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ارغوان درختچه‌ای زیبا است که به صورت پرورشی در پارک‌ها و باغات و بلوار‌ها از آن استفاده می‌شود. (ایسنا)



لینک منبع :جوشانده «ارغوان»؛ برطرف‌کننده برودت معده و کلیه

ارغوان برطرف کننده برودت معده و کلیه - ایسنا www.isna.ir/news/.../ارغوان-برطرف-کننده-برودت-معده-و-کلیه‎Cached27 نوامبر 2014 ... ... در خراسان جنوبی گفت: ارغوان برودت معده و کلیه را برطرف می‌کند و صدا را ... وی با بیان اینکه برای تهیه جوشانده ملایم پوست و ریشه از 8 گرم ماده ... جوشانده «ارغوان»؛ برطرف‌کننده برودت معده و کلیه - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=953946‎Cached17 آگوست 2016 ... به گفته یک پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان جنوبی، گیاه «ارغوان» برودت معده و کلیه را برطرف می‌کند و صدا را صاف و سنگ مثانه را نیز خرد می‌کند. جوشانده «ارغوان»؛ برطرف‌کننده برودت معده و کلیه - روزنامه آفرینش afarineshdaily.ir/afarinesh/News.aspx?NID=136344‎Cached30 نوامبر 2014 ... به گفته یک پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان جنوبی، گیاه «ارغوان» برودت معده و کلیه را برطرف می‌کند و صدا را صاف و سنگ مثانه را نیز خرد می‌کند. جوشانده «ارغوان»؛ برطرف کننده برودت معده و کلیه | به گفته - قطره www.ghatreh.com/news/.../جوشانده-ارغوان-برطرف-کننده-برودت-معده-کلیه 27 نوامبر 2014 ... به گفته یک پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان جنوبی، گیاه «ارغوان» برودت معده و کلیه را برطرف می کند و صدا را صاف Ù. جوشانده «ارغوان»؛ برطرفکننده برودت معده و کلیه - teleagram.org/post.php?...جوشانده+«ارغوان»؛+برطرفکننده+برودت+معده...کلیه‎Cachedجوشانده «ارغوان»؛ برطرفکننده برودت معده و کلیه. ... جوشانده «ارغوان»؛ برطرفکننده برودت معده و کلیه. برگشت به صفحه قبل. جوشانده «ارغوان»؛ برطرف‌کننده برودت معده و کلیه iransurprise.ir/جوشانده-ارغوان-برطرفکننده-برودت-معده-و-کلیه-5211‎Cached27 نوامبر 2014 ... جوشانده «ارغوان»؛ برطرف‌کننده برودت معده و کلیهبه گفته یک پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان جنوبی، گیاه «ارغوان» برودت معده و کلیه را برطرف ... سلامت - سلام خبر https://salamkhabar.com/fa/scheme/102?service_id=10&cat_id... جوشانده «ارغوان»؛ برطرف‌کننده برودت معده و کلیه. به گفته یک پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان جنوبی، گیاه «ارغوان» برودت معده و کلیه را برطرف می‌کند و صدا را ... همیار آنلاین همیار تحصیل،کار و زندگی hamyaronline.ir hamyaronline.ir/?q=گیاهان+دارویی&page=1 جوشانده «ارغوان»؛ برطرف‌کننده برودت معده و کلیه به گفته یک پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان جنوبی، گیاه «ارغوان» برودت معده و کلیه را برطرف می‌کند و صدا را صاف ... خبرگزاری آریا - 6 جوشاندۀ ضد خستگی + دستورالعمل www.aryanews.com/NewsFeed/.../6-جوشاندۀ-ضد-خستگی-دستورالعمل 15 آگوست 2016 ... زمانی که دچار خستگی فیزیکی یا روحی گذرا شده باشید این جوشانده به کمکتان می‌آید. ... تصویر جوشانده «ارغوان»؛ برطرف‌کننده برودت معده و کلیه ... نفخ و گاز های معده و روده و مجموعه شکم با نگاههای متفاوت در طب سنتی ... tajarobteb.ir/?p=4260‎Cached10 فوریه 2016 ... نفخ و گاز های معده و روده و مجموعه شکم با نگاههای متفاوت در طب سنتی ?? .... گلزاری درباره نحوه مصرف گیاه دارویی آذربه نیز عنوان گرد: دم کرده و ..... با توجه به فقر آهن در بین افراد جامعه به ویژه کودکان، استفاده از سبوس ...... استفاده از فلفل که برودت ( سردی) معده را می شکند و مقوّی هاضمه است. ..... ( ک گلهای ارغوان ج ۲ ص ۱۳۳ ).