مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پیشگیری از ناشنوایی با خوردن ماهی

جام جم سرا: مطالعه‌ای که توسط پژوهشگران آمریکایی حدود ۲۰ سال بر روی ۶۵ هزار زن صورت گرفت، نشان داد مصرف منظم ماهی، ناشنوایی در سنین پیری را کاهش می‌دهد؛ این مطالعه بر روی زنان صورت گرفت که برای مردان نیز اثربخش است.

در این تحقیقات، عادات غذا خوردن و موارد کاهش طبیعی شنوایی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت؛ یکی از مهم‌ترین نتایج نشان داد افرادی که حداقل دو وعده ماهی (از هر نوع) در هفته می‌خورند، ۲۰ درصد خطر از دست دادن شنوایی آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

این نتیجه نسبت به زنانی است که هرگز ماهی نمی‌خوردند یا به ندرت ماهی می‌خورند؛ این پدیده بسیار معمول و مرتبط با سن است اما مصرف ماهی می‌تواند آنرا به تاخیر بیاندازد.

«بریگهام و بیمارستان زنان» که بزرگ‌ترین بیمارستان پزشکی «لانگوود» در فلوریدا و منطقه علمی بوستون، ماساچوست در آمریکاست، هماهنگ کننده‌های این تحقیق بودند؛ آن‌ها بر این باورند که مصرف منظم ماهی می‌تواند از ناشنوایی پیشگیری کند و اختلال در شنوایی را کاهش دهد و یا شروع آن را به تأخیر بیندازد و مقیاس آن کاهش پیدا می‌کند؛ محققان اضافه کردند سخت پوستان نیز فواید مشابه در کاهش ناشنوایی دارند. (فارس)



لینک منبع :پیشگیری از ناشنوایی با خوردن ماهی

Fars News Agency : خوردن ماهی از ناشنوایی جلوگیری می‌کند www.farsnews.com/printable.php?nn=13930902000028‎Cached25 نوامبر 2014 ... خوردن ماهی از ناشنوایی جلوگیری می‌کند ناشنوایی در سنین بالا یک پدیده ... معمول و مرتبط با سن است اما مصرف ماهی میتواند آنرا به تاخیر بیاندازد. پیشگــیری از نــاشنوایـی بـا خـوردن مــاهی - سایت رسمی مجله غذا www.ghazaa.com/.../3302-پیشگــیری-از-نــاشنوایـی-بـا-خـوردن-مــاهی.html‎Cachedدر مطالعه‌ای که توسط پژوهشگران آمریکایی حدود 20 سال بر روی 65 هزار زن صورت گرفت، نشان داد مصرف منظم ماهی، ناشنوایی در سنین پیری را کاهش می‌دهد. در این تحقیقات، ... جلوگیری از ناشنوایی با خوردن ماهی - خبرگزاری دانشجو snn.ir/fa/news/370858/جلوگیری-از-ناشنوایی-با-خوردن-ماهی‎Cached25 نوامبر 2014 ... جلوگیری از ناشنوایی با خوردن ماهی. ناشنوایی در سنین بالا یک پدیده طبیعی است اما مصرف منظم ماهی، ناشنوایی را کاهش می‌دهد و به تأخیر می‌اندازد. پیشگیری از ناشنوایی با خوردن ماهی | ناشنوایی در سنین بالا - قطره www.ghatreh.com/news/nn35412299/پیشگیری-ناشنوایی-خوردن-ماهی 5 ژانویه 2017 ... ناشنوایی در سنین بالا پدیده ای طبیعی است که بسیاری از سالمندان از آن نالانند اما اگر از سنین جوانی عادت به مصرف. پیشگیری از ناشنوایی با خوردن ماهی | ناشنوایی در سنین بالا - قطره www.ghatreh.com/news/nn23427611/پیشگیری-ناشنوایی-خوردن-ماهی 25 نوامبر 2014 ... ناشنوایی در سنین بالا یک پدیده طبیعی است اما مصرف منظم ماهی، ناشنوایی را کاهش می دهد و به تأخیر می اندازد. - به گ. خوردن ماهی از ناشنوایی جلوگیری می‌کند - Nobat.ir nobat.ir/mag/a/ngO7G/ ناشنوایی در سنین بالا یک پدیده طبیعی است اما مصرف منظم ماهی، ناشنوایی را کاهش می‌دهد و به تأخیر می‌اندازد. ... پیشگیری از ناشنوایی با خوردن ماهی · رژیم ماهی خواری ... بایگانی‌ها پیشگیری از ناشنوایی با مصرف ماهی - خواص خوراکیها persianv.com/khorak/tag/پیشگیری-از-ناشنوایی-با-مصرف-ماهی‎Cachedنوشته هایی با برچسب پیشگیری از ناشنوایی با مصرف ماهی ... مردان نیز اثربخش است. در این تحقیقات، عادات غذا خوردن و موارد کاهش طبیعی شنوایی آنها مورد بررسی [… ] ... پیشگیری از ناشنوایی با خوردن ماهی tasalamati.com/e/d2lwG/ ناشنوایی در سنین بالا یک پدیده طبیعی است اما مصرف منظم ماهی، ناشنوایی را کاهش می‌دهد و به تأخیر می‌اندازد. به نقل از فارس، در مطالعه‌ای که توسط پژوهشگران آمریکایی ... مصرف ماهی از بروز کم شنوایی در زنان جلوگیری می‌کند - ایسنا www.isna.ir/.../مصرف-ماهی-از-بروز-کم-شنوایی-در-زنان-جلوگیری-می-کند‎Cached1 ژانویه 2017 ... پزشکان امریکایی اعلام کردند: مصرف منظم ماهی و غذاهای دریایی در زنان باعث جلوگیری از کم شنوایی در میانسالی می‌شود. برچسب ها › پیشگیری ناشنوایی| تهران پرس tehranpress.com/en/tags/پیشگیری-ناشنوایی/ برچسب ها - کلمات کلیدی - tags - پیشگیری ناشنوایی. ... امروز: 29 اردیبهشت 1396 - Fri 19 May 2017. صفحه اصلی. خوردن ماهی از ناشنوایی جلوگیری می‌کند ...