مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کودکتان حرف زشت می‌زند؟ شما مقصرید!

جام جم سرا: بسیاری از اعمال کودکان از عملکرد والدین الگو می‌گیرد. رفتار والدین به طور ناخودآگاه درونی و جزو نهادینه کودک می‌شود. کودک، پدر و مادرش را الگوی خود قرار می‌دهد و بدان عشق می‌ورزد اما گاهی بین درون‌فکنی و بروز آن فاصله می‌افتد. بنابراین کودکی که گفتار ناپسندی را ماه‌ها قبل، از والدینش شنیده، به تشخیص خودش و بنا به شرایط موجود، کلام زشت را به کار می‌برد. بعضی والدین در خانواده حرف‌های زشت می‌زنند و فرزندان خود را نیز آزاد می‌گذارند.


ارتباط کودک با دوستان بدزبان از دیگر علل یادگیری کلام زشت است. کودکان عامل بدزبانی یکدیگرند. آنها با بیان کلمات ناپسند تخلیه می‌شوند و می‌توانند نارضایتی خود را نشان دهند. گاهی هم کودک وقتی برای اولین بار حرف زشت می‌زند، موجب خنده و مزاح اطرافیان می‌شود که حکم تشویق دارد و به‌تدریج به آن عادت می‌کند.
با شناسایی علت نادرست این‌گونه رفتارها می‌توان در رفع آن موفق‌تر عمل کرد. چنانچه این ‌گونه رفتارها از والدین سرچشمه می‌گیرد، باید آنها به طور جدی آموزش داده شوند تا خود را کنترل و در حضور کودک چنین رفتارهایی نداشته باشند و به کودک هم گفته شود این رفتارها درست نیست. اگر دوستی کودک یا کودکان دیگر عامل بدزبانی باشند، باید او را از این افراد دور کرد و بجای آن دوستان خوب و مؤدب جایگزین شود.

به اعتراضات کودکان گوش دهید، روش‌های سختگیرانه نداشته باشید و در مقابل حرف‌های زشت کودک نخندید. هرگز کودک نباید بدین‌وسیله به خواسته‌هایش برسد و حتی باید از این بابت عذرخواهی کند. علاوه بر رعایت این نکات، به کودکان در مواقعی که حرف زشت نمی‌زنند، پاداش برای مؤدب بودن بدهید. (دکتر محمد زارع نیستانک - روانشناس/ایسنا)



لینک منبع :کودکتان حرف زشت می‌زند؟ شما مقصرید!

کودکتان حرف زشت می‌زند؟ شما مقصرید! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../کودکتان-حرف-زشت-می‌زند؟-شما-مقصرید‎Cached19 نوامبر 2014 ... گاهی کودک وقتی برای اولین بار حرف زشت می‌زند، موجب خنده و مزاح اطرافیان می‌شود. این کار حکم تشویق دارد و باعث میشود کودکتان بتدریج به آن عادت ... کودکتان حرف زشت می‌زند؟ شما مقصرید! - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../کودکتان-حرف-زشت-می‌زند؟-شما-مقصرید‎Cachedگاهی کودک وقتی برای اولین بار حرف زشت می‌زند، موجب خنده و مزاح اطرافیان می‌شود. این کار حکم تشویق دارد و باعث میشود کودکتان بتدریج به آن عادت کند. با کودکی که حرف زشت می زند چه کنیم؟ - پارس ناز www.parsnaz.com/what-do-we-talk-with-child-who-turns-ugly.html‎Cachedاگر کودک شما به شما حرف زشتی بزند، اولین واکنش شما چه خواهد بود آیا او را دعوا می کنید آیا تظاهر به نشنیدن می کنید در این مواقع چه باید کرد ف. اگر کودک حرف زشت زد، چه واکنشی نشان دهیم؟ - نی نی بان niniban.com/fa/news/.../اگر-کودک-حرف-زشت-زد-چه-واکنشی-نشان-دهیم‎Cached Similarمثلا اگر فرزندتان حرف زشتی زد، حرف او را نشنیده گرفته و اصلا عکس‌العملی مانند ... این امر تنها به دعواهای کودکان دامن می‌زند و حتی باعث می‌شود کودک ‌تان بیشتر کتک بخورد. ... اگر کودک شما خجالتی است و نمی‌تواند با هم ‌سن ‌و‌سالان خود ارتباط برقرار کند و ... «مذاکره» با بچه ها به شیوه ای «ظریف» و «دیپلماتیک»! - جام جم آنلاین tnews.ir/news/eed837150916.html اگر کودک نتوانست به هدف شما برسد نقص از برقراری گفت‌وگوی شما با کودک بوده است. باید زمان .... آبان 1393 00:43. تصویر کودکتان حرف زشت می‌زند؟ شما مقصرید! شما - رزبلاگ oxyjisesheng.rozblog.com/tag/شما دانلود کتاب پدر مادر، شما متهمید (ما متهمیم) | دکتر علی شریعتی دکتر شریعتی | دانلود ... کشتن خلاقیت کودک، پدر، مادر شما مقصرید. .... کودکتان حرف زشت می‌زند؟ شما ... حرف زشت زدن کودک - رهتا www.rahta.com/ct/1310356/حرف_زشت_زدن_کودک‎Cachedاگر شما نیز نمی‌دانید در این مواقع. کودکتان حرف زشت می‌زند؟ شما مقصرید! گاهی کودک وقتی برای اولین بار حرف زشت می‌زند، موجب خنده و مزاح اطرافیان می‌شود. این کار ... news – برگه 3367 – news news.adbx.ir/d/author/news/page/3367/‎Cachedجام جم سرا به نقل از دیلی میل: این کودک که از او با عنوان ... پژوهش آن است که مصرف این میوه به عادت غذایی شما تبدیل شود. به ..... کودکتان حرف زشت می‌زند؟ شما مقصرید! مفاهیم روانشناسی برای کودکان 6تا12 سال - بلاگ گروه های آموزشی مجتمع ... blog.alavishiraz.ir/index.php/entry/6-12‎Cachedیعنی فرزند شما در موقعیت بدزبانی قرار گرفته و استفاده از لغات و کلمات زشت یا انواع و اقسام فحش ها را از زبان فرد ..... اگر درباره فرود آمدن یک بالگرد در خیابان حرف می‌زند از او درباره چگونگی هدایت بالگرد و. ... شما هم در دروغگویی کودک مقصرید. آرشیو صوتی - انتشارات ما و شما www.ma-shoma.com/index.php?archive...‎Cachedاما با توجه به این حرف شما که همیشه گفته اید گذشته، درگذشته و اینکه همسر و فرزند .... هایم ندارم و کابوس های شبانه رهایم نمیکند و گاهی اوقات فکر خودکشی به سرم میزند. ..... گفتگوی دکتر فرهنگ هلاکویی در مورد چسبیدن کودک به مادر .... و از مشکلات فعلی خود با خانواده همسر و بد شدن رابطه جنسی با همسرش و اینکه هر .... آیا خودمان مقصریم؟