مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ابزار ژنتیک‌محور شناسایی سلول‌های سرطانی

جام جم سرا به نقل از ایسنا: فنآوری NanoFlare نخستین رویکرد ژنتیک‌محور به شمار می‌رود که قادر به تشخیص‌دادن سلول‌های زنده تومور سرگردان در خون‌ از خود خون انسان است.

در بررسی‌های انجام‌شده دانشمندان دانشگاه نورث‌وسترن بر روی سرطان پستان، فناوری جدید به آسانی وارد سلول‌ها شد و در صوت وجود نشانگر ژنتیکی تومور در سلولی خاص، آن را روشن کرد. اساس این فناوری در واقع بر پایه اسیدهای نوکلئیک کروی ریزی است که هسته‌های نانوذره طلا دارد و هسته‌ها به جرقه‌های دی‌ان‌ای تک‌رشته‌ای مجهز هستند. این فناوری، پتانسیل تغییردادن قابل‌توجه مطالعه و درمان سرطان پستان و سرطان‌های دیگر در حالت کلی را دارد.

فناوری NanoFlare به گونه‌ای طراحی شده که کد ژنتیکی خاص مرتبط با سرطان را شناسایی می‌کند. سپس نانوذره هسته‌ این سیستم که قطر آن فقط 13 نانومتر است، وارد سلول می‌شود و هدفش را جستجو می‌کند. چنانچه هدف ژنتیکی در سلول حاضر باشد، NanoFlare به آن می‌چسبد و جرقه گیرنده‌ خود را ‌برای تولید سیگنال فلورسنتی آزاد می‌کند. پس از آن محققان می‌توانند سلول‌های سرطانی شناسایی‌شده را ایزوله کنند.

این موضوع که چنین فناوری در ماتریکس پیچیده خون انسان کارآمد است، پیشرفت بزرگی به شمار می‌آید، چون با کمک آن دانشمندان می‌توانند به دنبال تعداد کوچکی از سلول‌های سرطانی در خون بگردند و این موضوع مانند جست‌وجوی سوزن در انبار کاه است. جزئیات این دستاورد علمی در مجموعه مقالات آکادمی علوم امریکا قابل‌مشاهده است.



لینک منبع :ابزار ژنتیک‌محور شناسایی سلول‌های سرطانی

ابزار ژنتیک‌محور شناسایی سلول‌های سرطانی - ایسنا www.isna.ir/news/.../ابزار-ژنتیک-محور-شناسایی-سلول-های-سرطانی‎Cached19 نوامبر 2014 ... دانشمندان دانشگاه نورث‌وسترن ابزاری ساده اما قدرتمند ارائه داده‌اند که سلول‌های سرطانی زنده را در جریان خون شناسایی کرده و این کار را پیش از این که آن‌ها ... ابزار ژنتیک‌محور شناسایی سلول‌های سرطانی - پایگاه خبری زیست آنلاین zistonline.com/.../ابزار-ژنتیکمحور-شناسایی-سلولهای-سرطانی.aspx‎Cachedدانشمندان دانشگاه نورث‌وسترن ابزاری ساده اما قدرتمند ارائه داده‌اند که سلول‌های سرطانی زنده را در جریان خون شناسایی کرده و این کار را پیش از این که آن‌ها در جایی از بدن مقیم ... ابزار ژنتیک محور شناسایی سلول های سرطانی | دانشمندان ابزاری - قطره www.ghatreh.com/news/.../ابزار-ژنتیک-محور-شناسایی-سلول-های-سرطانی 19 نوامبر 2014 ... دانشمندان ابزاری ساده اما قدرتمند ارائه داده اند که سلول های سرطانی زنده را پیش از این که آن ها در جایی از بدن م. خبرگزاری تسنیم - سرطان به درمان قطعی نزدیک می‌شود؟ https://www.tasnimnews.com/fa/.../سرطان-به-درمان-قطعی-نزدیک-می-شود 25 نوامبر 2014 ... سالخوردگی سلولی محیط کروماتینی خلق کرده که تکثیر سلول و بنابراین رشد سلول یا تومور را ... ابزار ژنتیک‌محور شناسایی سلول‌های سرطانی. جداسازی سلول‌های سرطانی با امواج صوتی - خبرگزاری تسنیم - Tasnim https://tasnimnews.com/.../جداسازی-سلول-های-سرطانی-با-امواج-صوتی‎Cachedبه منظور افزایش کارآیی یک سیستم جهت شکار سلول‌های سرطانی موجود در خون، باید این ابزار را برای عبور‌ کردن بیشتر ... ابزار ژنتیک‌محور شناسایی سلول‌های سرطانی. شناسایی سلول‌ های سرطانی زنده! - خبرلند khabarland.com/news/180556/شناسایی-سلول‌-های-سرطانی-زنده-1‎Cached30 مه 2017 ... ژنتیک‌,سلول‌های سرطانی,شناسایی سلول‌های سرطانی,سرطان پستان ... نورث‌وسترن ابزاری ساده اما قدرتمند ارائه داده‌اند که سلول‌های سرطانی زنده را ... فناوری NanoFlare نخستین رویکرد ژنتیک‌محور است که قادر به تشخیص‌دادن سلول‌های زنده ... [PDF] جوانسازی سلول های تولیدکننده انسولین با عروق جوان ابزار ژنتیک محور ... archive.asremardom.ir/1393/08/29/9.pdf‎Cached20 نوامبر 2014 ... از سلول های ســرطانی در خون بگردند و این. موضوع مانند جست وجوی سوزن در انبار کاه. است. ابزار ژنتیک محور شناسایی سلول های. سرطانی. ثبتی و ... فناوری های نوین - پزشکنا www.pezeshkna.ir/old/فناوری-های-نوین-منو.html?switch...2...‎Cachedابزار ژنتیک‌محور شناسایی سلول‌های سرطانی. 0. نقل قولگزارش ... پس از آن محققان می‌توانند سلول‌های سرطانی شناسایی‌شده را ایزوله کنند. این موضوع که چنین فناوری در ... PHASCO ® فاسکو - فاسکو phasco.com/Wblog.aspx?Bid=53626&arc=1393/8‎Similar20 نوامبر 2014 ... 0, نظرات, ابزار ژنتیک‌محور شناسایی سلول‌های سرطانی ... NanoFlare به گونه‌ای طراحی شده که کد ژنتیکی خاص مرتبط با سرطان را شناسایی می‌کند. ابزار ژنتیک‌محور شناسایی سلول‌های سرطانی - واضح - سایت واضح vazeh.com/n-9137993_ابزار-ژنتیک‌محور-شناسایی-سلول‌های-سرطانی ابزار ژنتیک‌محور شناسایی سلول‌های سرطانی دانشمندان ابزاری ساده اما قدرتمند ارائه داده‌اند که سلول‌های سرطانی زنده را پیش از این که آن‌ها در جایی از بدن مقیم شوند و توموری ...