مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

توقف دستفروشان مترو در ایستگاه ساماندهی

جام جم سرا: واگن‌های مترو چند سالی است به فروشگاه سیاری تبدیل شده که دستفروش‌ها بانی اصلی افتتاح آن بودند. حرف از دستفروشان مترو که به میان می‌آید مسافران بین دو حس بلاتکلیف می‌مانند؛ از یک طرف دلشان برای آنها می‌سوزد، از طرفی هم معتقدند از وقتی پای دستفروش‌ها به واگن‌های مترو باز شده از مسافران سلب آسایش شده است.

با این حال دستفروشان مترو در این سال‌ها همچنان به کار خود ادامه داده‌اند تا جایی که خیلی‌هایشان حالا حسابی در کارشان جا افتاده‌اند و مشتری‌های ثابتی هم برای خودشان پیدا کرده‌اند.

بهمن ماه سال گذشته بود که مسئولان مترو خبر جمع‌آوری دستفروشان را از داخل واگن‌های مترو مطرح کردند؛ آن زمان برای مدت کوتاهی فعالیت دستفروشان متوقف شد هرچند خیلی هایشان هم از ترس برخورد ماموران مترو در ایستگاه ها، مخفیانه به کارشان ادامه می‌دادند، اما متاسفانه این طرح همان‌قدر که برای اجرایش سر و صدا به پا شد، جدی گرفته نشد و بی سر و صدا متوقف شد.

متوقف شدن طرح ساماندهی دستفروشان مترو و سکوت مسئولان شرکت مترو در این باره باعث شد تا چندی پیش اعضای شورای شهر تهران دراین باره به مترویی‌ها تذکر دهند، به طوری که مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران از مسئولان شرکت مترو خواسته تا یک‌بار دیگر طرح ساماندهی دستفروشان را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

این‌که پدیده دستفروشی در مترو به حمل و نقل عمومی شهرمان چهره ناخوشایندی داده واقعیتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و اجرای طرحی برای ساماندهی دستفروشان مترو ضرورتی غیرقابل انکار است، اما در این میان باید به این نکته مهم نیز توجه داشت، اگر منظور از اجرای طرح ساماندهی فقط گرفتن اجناس دستفروشان مترو و بیرون کردن آنها از ایستگاه‌هاست قطعا این کار نتیجه‌ای جز پاک کردن صورت مساله به دنبال نخواهد داشت.

از همان روزهای نخست حضور دستفروشان در واگن‌های مترو وقتی سخن از ساماندهی آنها به میان آمده این‌ موضوع هم عنوان شده که با توجه به شرایط خاص زندگی این افراد که بیشتر آنها زنان سرپرست خانوار یا دختران و زنان خودسرپرست هستند، بهتر است به جای جلوگیری از کار آنها، فضای مناسبی ‌برای ادامه کار در اختیارشان قرار داده شود. واگذاری غرفه‌هایی با قیمت و تسهیلات ویژه یکی از مهم‌ترین گزینه‌های مطرح شده در طول این سال‌ها بوده که متاسفانه مسئولان شرکت مترو به دلایل اقتصادی چندان از این موضوع استقبال نکرده‌اند. همین موضوع باعث گلایه دستفروشان نیز شده است، زیرا آنها می‌گویند اگر چنین اتفاقی بیفتد آنها هم اصراری ندارند که بساط کسب و کارشان را داخل واگن‌های مترو پهن کنند.

شاید اگر این طرح اجرا می‌شد، خیلی پیشتر از اینها اجرای طرح ساماندهی دستفروشان مترو به سرانجام رسیده بود.



لینک منبع :توقف دستفروشان مترو در ایستگاه ساماندهی

توقف دست فروشان مترو در ایستگاه ساماندهی :: خبرگزاری خانه ملت www.icana.ir/Fa/.../توقف-دست-فروشان-مترو-در-ایستگاه-ساماندهی‎Cached27 جولای 2016 ... عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در بحث ساماندهی فروشندگان مترو نیازی به وضع قوانین از سوی مجلس نیست، گفت: ساماندهی دستفروشان ... توقف دستفروشان مترو در ایستگاه ساماندهی - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/Newspreview/1724618865192459622‎Cachedتوقف دستفروشان مترو در ایستگاه ساماندهی. درها که بسته می‌شود از جایش بلند می‌شود ؛ دو کیسه پلاستیکی بزرگ را با کلی سختی از میان جمعیت حرکت می‌دهد؛ چند شال ... توقف دستفروشان مترو در ایستگاه ساماندهی - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../توقف-دستفروشان-مترو-در-ایستگاه-ساماندهی‎Cachedتوقف دستفروشان مترو در ایستگاه ساماندهی. چهارشنبه 28 آبان 1393 ساعت 03:35. درها که بسته می‌شود از جایش بلند می‌شود؛ دو کیسه پلاستیکی بزرگ را با کلی ... روزنامه آفتاب یزد - توقف دست فروشان مترو در ایستگاه ساماندهی aftabeyazd.ir/44434-توقف-دست-فروشان-مترو-در-ایستگاه-ساماندهی.html‎Cached28 جولای 2016 ... عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در بحث ساماندهی فروشندگان مترو نیازی به وضع قوانین از سوی مجلس نیست، گفت: ساماندهی دستفروشان ... توقف دستفروشان مترو در ایستگاه ساماندهی - روزنامه جام جم - تی نیوز tnews.ir/news/015233325770.html توقف دستفروشان مترو در ایستگاه ساماندهی. درها که بسته می‌شود از جایش بلند می‌شود ؛ دو کیسه پلاستیکی بزرگ را با کلی سختی از میان جمعیت حرکت می‌دهد؛ چند شال ... روزنامه جام جم93/8/28: توقف دستفروشان مترو در ایستگاه ساماندهی www.magiran.com/npview.asp?ID=3063026 توقف دستفروشان مترو در ایستگاه ساماندهی درها که بسته می شود از جایش بلند می شود؛ دو کیسه پلاستیکی بزرگ را با کلی سختی از میان جمعیت حرکت می دهد؛ چند شال ... توقف دست فروشان مترو در ایستگاه ساماندهی - سیب موز sibmoz.com/Post/74553/توقف-دست-فروشان-مترو-در-ایستگاه-ساماندهی سیب موز توقف دست فروشان مترو در ایستگاه ساماندهی. سرویس اجتماعی. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در بحث ساماندهی فروشندگان مترو نیازی به وضع ... طرح جامع ساماندهی دستفروشان متروی تهران در راه است - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../طرح-جامع-ساماندهی-دستفروشان-متروی-تهران-در-راه-است‎Cached Similar16 ژانویه 2015 ... مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از اجرای طرح جامع برای ساماندهی ... نایبی همچنین درباره ایجاد دیوارهای حائل محافظتی در ایستگاه های مترو تهران ... برچسب ها - دستفروشان مترو - خبرگزاری دانشجو www.snn.ir/fa/tag/1/دستفروشان%20مترو‎Cachedقطار نابسامانی دستفروش ها در مترو قرار نیست به ایستگاه. ... از مساله&zwnj ای پرده برداشت که لزوم ساماندهی دستفروشان در. ... توقف شماره گذاری ۵ خودروی اعلام شده فقط یک مانور است/ مرگ ۴ هزار و ۶۰۰ نفر بر اثر آلودگی هوا در تهران/ تنبیه بدنی ... عصر خودرو - مذاکرات برای ساماندهی دستفروشان مترو در مراحل اولیه است www.asrekhodro.com/Home/News/90000?ref=vista عصر خودرو- مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران گفت: مذاکرات انجام شده با شرکت مترو در زمینه ساماندهی زنان دستفروش مترو در مراحل ...