مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

محققان: برای تصمیمگیری بهتر، گرسنه بمانید!

جام جم سرا به نقل از صبح تهران: تصمیمات درست یا نادرست می‌توانند سرنوشت و زندگی انسان‌ها را دستخوش تغییر کنند. اما شرایط فیزیکی بدن می‌تواند نقش به سزایی را در اتخاذ تصمیم گیری صحیح ایفا کند.
مطالعات محققان هلندی نشان می‌دهد که تصمیم گیری با معده خالی و در حالت گرسنگی می‌تواند ریسک و همینطور اتخاذ تصمیم نادرست را کاهش دهد. گاهی اوقات تصمیماتی هر چند کوچک گرفته می‌شود که می‌تواند در آینده مسیر زندگی را تغییر دهد. احساسات شتابزده، استرس، افسردگی و گرسنگی جزو مواردی هستند که می‌توانند عملکرد مغز را تغییر دهند.

مطالعات محققان بالینی دانشگاه اوترخت هلند نشان می‌دهد که در زمان گرسنگی می‌توان تصمیمات بهتری گرفت.
در این تحقیق، دو گروه مورد مطالعه قرار گرفتند. گروه اول از شب قبل و در حدود ۲۳ ساعت هیچ غذایی دریافت نکرده و گرسنه بودند اما گروه دوم صبحانه میل کردند. گروه اول گرسنه و گروه دوم با معده‌ای پر در معرض وقایع و رخدادهایی قرار گرفتند که می‌بایستی تصمیماتی را اتخاذ می‌کردند. نتایج این دو آزمایش شگفت انگیز بود.

داوطلبان و شرکت کنندگانی که گرسنه بودند، سریع‌تر به ارزیابی وضعیتشان پرداخته و توانستند تصمیمات بهتری اخذ کنند. در نتیجه، مطالعات محققان هلندی نشان داد، مغز اشخاص در زمان گرسنگی کارآمد‌تر بوده و گرسنگی به معنای افزایش ضریب خطا در تصمیمگیری نیست.



لینک منبع :محققان: برای تصمیمگیری بهتر، گرسنه بمانید!

گرسنه بمانید تا بهتر تصمیم بگیرید - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/.../گرسنه-بمانید-تا-بهتر-تصمیم-بگیرید‎Cached8 نوامبر 2014 ... مطالعات محققان هلندی نشان می‌دهد که گرسنگی می‌تواند نقش به‌سزایی را در مدیریت بهتر تصمیم گیری و همینطور اتخاذ تصمیم‌های منطقی تر ایفا کند. محققان: برای تصمیمگیری بهتر، گرسنه بمانید! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../محققان-برای-تصمیمگیری-بهتر،-گرسنه-بمانید‎Cached12 نوامبر 2014 ... مطالعات محققان هلندی نشان می‌دهد که گرسنگی می‌تواند نقش بسزایی در مدیریت بهتر تصمیمگیری و همین طور اتخاذ تصمیم‌های منطقی‌تر در زندگی افراد ... گرسنه بمانید تا بهتر تصمیم بگیرید - پول نیوز www.poolnews.ir/fa/news/.../گرسنه-بمانید-تا-بهتر-تصمیم-بگیرید‎Cached8 نوامبر 2014 ... مطالعات محققان هلندی نشان می‌دهد که گرسنگی می‌تواند نقش به‌سزایی را در مدیریت بهتر تصمیم گیری و همینطور اتخاذ تصمیم‌های منطقی تر ایفا کند. گرسنه بمانید تا بهتر تصمیم بگیرید - خبرگزاری دانشجو snn.ir/fa/news/367221/گرسنه-بمانید-تا-بهتر-تصمیم-بگیرید‎Cached8 نوامبر 2014 ... گرسنه بمانید تا بهتر تصمیم بگیرید. مطالعات محققان هلندی نشان می‌دهد که گرسنگی می‌تواند نقش به‌سزایی را در مدیریت بهتر تصمیم گیری و ... گرسنه بمانید تا بهتر تصمیم بگیرید - پایگاه خبری آفتاب - تی نیوز tnews.ir/news/AD5532826459.html‎Cachedمطالعات محققان هلندی نشان می دهد که گرسنگی می تواند نقش به سزایی را در مدیریت بهتر تصمیم گیری و همینطور اتخاذ تصمیم های منطقی تر ایفا کند. گرسنه بمانید تا بهتر تصمیم بگیرید azaban.ir/?t=563&e=41077457&ref=selfhttp://azaban.ir‎Cachedگرسنه بمانید تا بهتر تصمیم بگیرید. مطالعات محققان هلندی نشان می‌دهد که گرسنگی می‌تواند نقش به‌سزایی را در مدیریت بهتر تصمیم گیری و همینطور اتخاذ ... دانش و زندگی - دانلود | نصب برنامه اندروید | کافه بازار https://cafebazaar.ir/app/didar.daeshvazedegi/?l=fa‎Cachedمحققان: برای تصمیمگیری بهتر، گرسنه بمانید! بخوابید و وزن کم کنید! چرا خاراندن محل خارش، آن‌ را بدتر می‌کند؟! دو برادر ایرانی برنده یک جایزه جهانی طراحی کفی ... به تصمیم | مطالب پزشکی - مقالات پزشکی medical-articles.darblog.com/pedia/به+تصمیم.html محققان با تحقیقات برروی دسته های مختلف و بررسی آنها برروی موضوعات گوناگون به این ... به طور معمول وقتی فرد گرسنه است یا دچار گرمازدگی شده است عجولانه و بدون فکر تصمیم می ... بررسی ها نشان می دهند افراد و به ویژه مدیران بهتر است انجام تصمیم گیری را به بعد از ساعت غذا ... این غذای کم کالری را بخورید چاق نشوید سیر بمانید. [PDF] بهترین گوشی های هوشمند میان رده بازار - خراسان khorasannews.com/content/.../0/.../newspaperpdf_18828_11.pdf‎Cachedگرسنه بمانید تا بهتر تصمیم بگیرید. مطالعات محققان هلندی نشان می دهد که تصمیممهر-. گیری با معده خالی و در حالت گرسنگی می تواند ریسک و. همین طور اتخاذ تصمیم ... [PDF] قدرتمندترین افراد جهان از نگاه فوربس - صبح ساحل https://www.sobhesahel.com/pdf.download.php?issue=468&page...‎Cachedمحققان دانشگاه واشنگتن ابزار »BiliCam« را. ساخته اند .... نکته سنج. گرسنه بمانید تا بهتر تصمیم بگیرید ... مطالعات محققان هلندی نشان می دهد که تصمیم گیری با.