مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پک‌های کودکانه به سیگار

جام جم سرا: او روی چمن‌های یک پارک نشسته بود، آنجا که شمشادهای بلند حاشیه باغچه بتواند مخفی‌اش کند. سردش بود و زیپ کاپشن را تا زیر چانه بالا داده بود و در حالتی که به خفگی می‌مانست، بی‌وقفه به سیگارش پک می‌زد؛ بدون سرفه، بدون تردید، بی‌ترس.

انگار خودم کار بدی می‌کردم که به دلشوره افتادم، او پک می‌زد و دودش را به هوا می‌فرستاد و من تپش قلب می‌گرفتم. ولی او باکش نبود از این کار، پسری که به زحمت 9 ساله می‌نمود و اصلا به یک سیگاری تازه‌کار نمی‌مانست.

با یک حساب سرانگشتی گفتم باید دو سه سالی از سیگاری شدنش گذشته باشد که در دود کردن تنباکو این همه حرفه‌ای است و نیز پرسیدم همه این مدت که او سیگار گوشه لب داشته، پدر و مادرش کجا بودند و وقتی به مدرسه می‌رفته و لباس‌هایش بوی سیگار می‌داده، چرا بوی تند و عیانش مشام کسی را حساس نکرده.

سال‌هاست آنهایی که باید هشیار و بیدار باشند، خوابند؛ این پسر هم محصول همین خواب کهنه است. نه‌فقط او که هزاران کودک مثل این پسر ذره ذره در منجلاب دخانیات و بعد هم موادمخدر فرو می‌روند تا این‌که معتادی تابلو می‌شوند و آن‌وقت نوبت بگیر و ببند و ترک و درمان و بازگشت‌شان به زندگی عاری از دخانیات و مواد می‌رسد و چه دیر است آن موقع.

مصرف سیگار در کشور ما آن‌قدر همه‌گیر است که کسی این محصول دخانی لاغراندام را خطر نمی‌داند، ولی همین جسم سفید و نازک، به گفته کارشناسان مبارزه با موادمخدر دروازه‌ای است برای ورود به اعتیاد.

مشکل سیگار این است که حریم ترس را می‌شکند و ریسک تمایل به آزمودن بقیه مواد دخانی را بالا می‌برد، که اگر کسی این ترس و این حریم را پشت‌سر بگذارد و آن ریسک را به جان بخرد، اعتیادش بعید نیست.

اما آلوده شدن بچه‌ها که به چشم ما هنوز دهانشان بوی شیر می‌دهد، بخش تاسف‌انگیز ماجراست، هم برای خانواده، هم مدرسه و هم برای جامعه‌ای که در آن کودکانش به جای مزه‌مزه کردن خوراکی‌های سالم و پرداختن به ورزش، لب به دود می‌زنند.

مریم خباز - ‌گروه جامعه



لینک منبع :پک‌های کودکانه به سیگار

Images for پک‌های کودکانه به سیگار پُک‌های کودکانه به سیگار - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/Newspreview/1714951336588820374 پُک‌های کودکانه به سیگار. در روزگاری که ترس از مصرف تریاک، بنگ، کراک، گراس، شیره، حشیش و ده تا زهرماری دیگر از دل مردم ریخته، اگر از سیگار حرف بزنیم، شاید ... پک‌های کودکانه به سیگار - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../پک‌های-کودکانه-به-سیگار‎Cachedدر روزگاری که ترس از مصرف تریاک، بنگ، کراک، گراس، شیره، حشیش و ده تا زهرماری دیگر از دل مردم ریخته، اگر از سیگار حرف بزنیم، شاید عده‌ای بخندند، اما من از آن ... هر پک به سیگار شما را سریع تر پیر میکند! - سایت فوق تخصصی ... zibaan.ir/پک-سیگار-را-سریع-تر-پیر-میکند/‎Cachedهر پک به سیگار شما را سریع تر پیر میکند! رابطه ی بین سیگار کشیدن و پیری و چین و چروک و شکن پوست به سال ۱۸۵۶ بر می گردد و از آن زمان محققان توجه خود را به. راهکارهای طلایی؛ فرزندتان حتی یک پک هم به سیگار نخواهد زد!! - بیتوته www.beytoote.com/health/.../golden2-child-cigarettes.html‎Cached Similarسیگار کشیدن,عوارض سیگار کشیدن سیگار,مضرات سیگار کشیدن,اعتیاد به سیگار,راههای ترک ... شما می‌توانید از طریق این 10 راه به فرزند خود کمک کنید تا حتی اولین پک را به سیگار نزند. .... باورهای نادرست درباره مصرف ضدآفتاب برای کودکان. چند پک سیگار و این‌همه دردسر!؟ - بیتوته www.beytoote.com/health/.../packs3-cigarettes2-clever.html‎Cached Similarعوارض کشیدن سیگار عوارض سیگار کشیدن پیامدهای استعمال دخانیات سیگار اعتیاد به مواد مخدر,اعتیاد به سیگار,انواع مواد مخدر. سیگار و دخانیات - ترک سریع سیگار www.zendegany.com/cigarettes.html‎Cached Similarتوتون ، تنباکو و دخانیات- توتون کلمه ای ترکی است و به معنای دود می باشد. ... تـنها 10 الی 15ثانیه زمان کافی است که پس از اولین پک شما به سیگار نیکوتین به مغز شما ..... ترکیبات نیکوتین خون نیمی از کودکان ایرانی، بالاتر از حد مجاز است و والدین ... روزنامه جام جم93/8/20: پُک های کودکانه به سیگار - Magiran www.magiran.com/npview.asp?ID=3058320 پُک های کودکانه به سیگار نویسنده: مریم ... انگار خودم کار بدی می کردم که به دلشوره افتادم، او پک می زد و دودش را به هوا می فرستاد و من تپش قلب می گرفتم. ولی او باکش ... سیگار - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سیگار‎Cached Similarنیکوتین به وسیله سیگار کشیدن به درون ریه‌ها وارد می‌شود و در عرض مدت ۷ ثانیه .... حدود ۵۰ تا ۲۰۰ پُک می‌زند که هر پک به طور متوسط حاوی ۱۵/۰ تا یک لیتر دود است. ... در آن زمان افزایش مصرف سیگارت توسط زنان و کودکان، باعث نگرانی‌های اخلاقی شده بود. این یک پک معمولی به سیگار نیست! - آپارات ► 2:44www.aparat.com/v/YlBC7/این_یک_پک_معمولی_به_سیگار_نیست%21 Apr 29, 2017 - 3 min عصر ایران این یک پک معمولی به سیگار نیست! دوران بارداری,سیگار کشیدن,خطر مرگ,خبری|پزشکی و سلامت , عصر ایران.