مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بخوابید و وزن کم کنید!

جام جم سرا به نقل از ایسنا: متخصصان سلامت در مطالعه‌ای به اثرات هشت ساعت خواب در طول شبانه روز بر اندازه دور کمر دست یافته‌اند و می‌گویند که خواب کافی نه تنها موجب می‌شود فرد مواد غذایی کمتری مصرف کند، بلکه با اثرات این خواب بر سطح هورمون «لپتین» که تنظیم کننده گرسنگی است، بدن احساس سیری بیشتری می‌کند. نداشتن خواب کافی موجب کاهش سطح لپتین و افزایش سطح هورمون اشتها، موسوم به «گرلین»، می‌شود و در نتیجه فرد را به پرخوری وادار می‌سازد.
نتایج یک بررسی جدید نیز نشان می‌دهد زنانی که خواب کافی ندارند به طور متوسط نسبت به زنان دیگر ۳۰۰ کالری بیشتر مصرف می‌کنند.


به گزارش جام جم سرا به نقل از روزنامه هافینگتن پست: ‌ از سوی دیگر خواب کافی چربی شکمی را از بین می‌برد.
استرس و اضطراب دو فاکتور کمک کننده مهم در بروز چربی شکمی است که برخورداری از خواب کافی روش خوبی برای مقابله با آن است و ژن‌های چربی را از بین می‌برد.


در یک بررسی جدید آمده است زنانی که در طول شبانه روز هفت تا ۹ ساعت می‌خوابند نسبت به افرادی که از خواب کافی محروم هستند وزن کمتری دارند.
خواب کافی انرژی فرد را افزایش می‌دهد و در صورتی که فرد در طول شب از خواب کافی برخوردار باشد در روز انرژی بیشتری دارد تا از عهده فعالیت‌های روزانه برآید.



لینک منبع :بخوابید و وزن کم کنید!

Images for بخوابید و وزن کم کنید! بخوابید و وزن کم کنید | زیباشو دات کام www.zibasho.com/archives/6875‎Cached4 ا کتبر 2012 ... اگر همواره درحال رفتن به باشگاه‌ها وکلاس‌های ورزشی مفید هستید و مراقب رژیم غذایی خودهستید، یکی از ساده‌ترین راهکارهای کاهش وزن را به شما توصیه ... بخوابید و وزن کم کنید! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/1713177287852743630/بخوابید-و-وزن-کم-کنید بخوابید و وزن کم کنید! یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 12:22. محققان می‌گویند اگرچه داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن از عوامل کلیدی برای کاهش وزن است، اما داشتن ... بخوابید و وزن کم کنید -آکا - آکاایران www.akairan.com/health/bimari-behdasht/6875.html‎Cached29 ژوئن 2016 ... اگر همواره درحال رفتن به باشگاه ها وکلاس های ورزشی مفید هستید و مراقب رژیم غذایی خودهستید، یکی از ساده ترین راهکارهای کاهش وزن را به شما توصیه ... زیاد بخوابید تا وزن کم کنید! - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/22814/زیاد-بخوابید-تا-وزن-کم-کنید‎Cachedزیاد بخوابید تا وزن کم کنید! تحقیقات نشان می دهد خوابِ بیشتر می تواند در کاهش وزن موثر باشد. عوامل زیادی در ایجاد چاقی دخیل هستند و محققان بر این باورند که خواب ... رژیم رویایی: بخوابید تا وزن کم کنید - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/261868/Nutrition/diet‎Cached9 ژوئن 2014 ... رژیم رویایی: بخوابید تا وزن کم کنید. زندگی > تغذیه - همشهری آنلاین: کاهش وزن در خواب! این دقیقاً شبیه یک تبلیغ پر شور و هیجان تلویزیونی است ... بخوابید و وزن کم کنید | پرتال خبردونی سولماز 3olmaz.ir/بخوابید-و-وزن-کم-کنید/‎Cached26 مه 2017 ... آیا می‌دانستید تنها با خوابیدن می‌توانید هر ماه چند کیلو وزن کم کنید. این موضوع حقیقت دارد به شرط آنکه برخی قوانین را رعایت کنید. به گفته ... زیاد بخوابید تا وزن کم کنید! - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/212426/زیاد-بخوابید-تا-وزن-کم-کنید‎Cached3 مه 2012 ... زیاد بخوابید تا وزن کم کنید! در مورد کسانی که بیشتر از 9 ساعت می خوابند، تنها 32 درصد از تفاوت شاخص توده بدن به ژن ها بستگی دارد، در حالی که ... زیاد بخوابید تا وزن کم کنید | فودیرو www.foodiro.com/زیاد-بخوابید-تا-وزن-کم-کنید/‎Cached21 دسامبر 2016 ... زیاد بخوابید تا وزن کم کنید. %d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%af. آیا به اندازه کافی می‌خوابید؟ حساب و کتاب خوابتان که ان شاءالله دستتان هست؟ رژیم رویایی: بخوابید تا وزن کم کنید - تبیان article.tebyan.net/278920/رژیم-رویایی-بخوابید-تا-وزن-کم-کنید‎Cached4 ژوئن 2014 ... کاهش وزن در خواب! این دقیقاً شبیه یک تبلیغ پر شور و هیجان تلویزیونی است که شما زمانی که در آخر شب در اتاق‌خوابتان از فرط بی‌خوابی تلویزیون ...