مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تغذیه و سرطان پستان

جام جم سرا: محدودیت نوع و مقدار چربی در رژیم غذایی زنان مبتلا به سرطان پستان از نخستین مواردی است که بیماران باید به آن توجه داشته باشند. به عنوان مثال، کاهش مصرف اسیدهای چرب اشباع مانند گوشت قرمز و روغن‌های جامد حیوانی و همچنین حذف منابع اسیدهای چرب ترانس نظیر لبنیات پرچرب و روغن‌های هیدروژنه از مسائل مهم تغذیه در زنان مبتلا به سرطان پستان است.
لبنیات مصرفی این بیماران نیز حتما باید از نوع پروبیوتیکی باشد تا از این طریق بتوان تعداد سلول‌های سیستم ایمنی و ضدالتهابی را جهت پیشگیری از عود مجدد بیماری افزایش داد.
از بین انواع ویتامین‌ها، ویتامین‌های D و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی داشته و التهاب و تشکیل سلول‌های بدخیم را در بدن مهار می‌کند. بنابراین، پایش سالانه سطح ویتامین D در خون این بیماران توصیه می‌شود. همچنین افزایش مصرف پروتیین‌های گیاهی مانند لوبیا، نخود، عدس، میوه‌ها و سبزی به میزان ۶ تا ٨ واحد در طول روز در این بیماران نقش مهمی دارد. سبوس غلات به دلیل دارا بودن ویتامین‌های گروه B سبب افزایش انرژی در بدن و کاهش ضعف و سستی بعد از درمان در زنان مبتلا به سرطان پستان می‌شود.
مصرف لبنیات کم‌چرب، نان و برنج سبوس‌دار و فعالیت‌های بدنی روزانه جهت جلوگیری از افزایش وزن در این بیماران سبب افزایش طول عمر خواهد شد. (دکتر میترا زراتی - متخصص تغذیه و رژیم درمانی)



لینک منبع :تغذیه و سرطان پستان

تغذیه و سرطان سینه salamatbank.com/disease/.../511/تغذیه%20و%20سرطان%20سینه‎Cached Similarدرهر برنامه کلی تغذیه ای مربوط به سرطان سینه مقادیر بیشتری از سبزی و میوه وجود دارد. سبزیجات ضد سرطانی و کارتنوئیدی باید حتما در بر نامه غذایی افراد مبتلا به ... تغذیه بعد از جراحی سرطان سینه - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/.../663-تغذیه-بعد-از-جراحی-سرطان-سینه.html‎Cachedبهبودی از جراحی سرطان پستان می تواند جسمی و هم عاطفی برای بیماران باشد برخی از عوارض جانبی این عمل جراحی از جمله تهوع، استفراغ همراه با بهبود فیزیکی وجود دارد ... رژیم غذایی مفید در سرطان سینه - تبیان article.tebyan.net/90425/رژیم-غذایی-مفید-در-سرطان-سینه‎Cached29 آوریل 2009 ... رژیم غذایی در سرطان سینه. متاسفانه همه ما می دانیم که ... ژنی که پیشرفت سرطان پستان را بیشتر می‌کند ... تاثیر ورزش و تغذیه در جلوگیری از سرطان. تغذیه در سرطان پستان - تبیان article.tebyan.net/16033/تغذیه-در-سرطان-پستان‎Cachedتغذیه در سرطان پستان. سرطان شایع در زنان. سرطان پستان جزء سرطان های نسبتاً شایع و خطرناک در بین زنان می باشد. درمان موفقیت آمیز این سرطان بستگی به ... توصیه های تغذیه ای و رژیم غذایی بیماران مبتلا به سرطان پستان ... ibcrc.ir/find.php?item=1.113.686.fa‎Cached5 نوامبر 2016 ... به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی، لیلا حیدری کارشناس گروه بیماری های پستان پژوهشکده در خصوص "مسائل تغذیه ای در ... توصیه های تغذیه ای به بیمارانی که شیمی درمانی می شوند - پژوهشکده ... ibcrc.ir/find.php?item=1.113.435.fa‎Cached27 ژانویه 2015 ... تغذیه و رژیم غذایی مناسب به کاهش عوارض شیمی درمانی کمک می کند ... ها در پژوهشکده سرطان پستان برگزار شد ؛ درخصوص تغدیه در حین شیمی درمانی ... که یک بیمار مبتلا به سرطان و به خصوص سرطان سینه از ما می پرسد این است که چه غ ... ایرنا - سه نکته کلیدی تغذیه برای بیماران مبتلا به سرطان سینه www.irna.ir/fa/News/81363472/‎Cached Similar26 ا کتبر 2014 ... تهران - ایرنا -متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه پیشگیری از عود مجدد سرطان سینه با تغذیه مناسب امکان پذیر است،گفت:این بیماران باید ... تغذیه مناسب و کاهش سرطان سینه - ویستا vista.ir/article/229735/تغذیه-مناسب-و-کاهش-سرطان-سینه‎Cached Similar13 جولای 2006 ... تغذیه خوب عاملی پیشگیری کننده و درمانی برای سرطان سینه است.اویس ورنتمور Avis wrentmore در بررسی هایی که در ژوئن سال ۱۹۹۸ در ۳۶ سالگی در ... تغذیه پس از عمل جراحی سرطان پستان - رژیم غذایی - تغذیه - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../تغذیه-پس-از-عمل-جراحی-سرطان-پستان‎Cached Similar15 ا کتبر 2014 ... مراقبت پس از عمل سرطان پستان امری ضروری است. در این میان ورزش و تغذیه می تواند در بازیابی سلامت بعد از عمل موثر باشد. روزهایم با سرطان - تغذیه در سرطان سینه a91.blogfa.com/tag/تغذیه-در-سرطان-سینه‎Cached Similarاینم جهت رعایت اعتدال و توازن. آقایون در خواست کرده بودن یه مطلبم در مورد سرطان مردا بذارید ... می دونید که ما دیگه تو دولت تدبیر و امید به سر می بریم همه چی باید معتدل ...