مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ایست به احترام زندگی

جام جم سرا: در آیین‌نامه رانندگی نوشته خط عابر را که می‌بینی سرعتت را کم کن و اگر عابری در حال عبور بود پشت خط بایست اما در شهر شلوغی مثل تهران که همه دنبال راه دررو هستند، نه فقط این خط و حرمتش که عابران در حال گذر از آن و حرمتشان نیز نادیده گرفته می‌شود.

فلسفه این که تا قبل از پایان آبان طرح ایست به احترام زندگی اجرا می‌شود نیز همین صفت ِدنبال راه فرار بودن ماست؛ ما که یادمان می‌رود به احترام زندگی‌ها باید ایستاد، حتی در کلاف سردرگمی همچون خیابان‌های پرترافیک تهران.

آن طور که پلیس می‌گوید، هدف از اجرای این طرح، نظم‌بخشی به تقاطع‌ها، ساماندهی گذرگاه‌ها، آسان کردن عبور و مرور، جلوگیری از بی‌نظمی و تامین امنیت جانی مردم است، ولی در پس همه این اصطلاحات پلیسی یک مفهوم عام خوابیده و آن احترام به آدم‌هاست که جایش در زندگی‌مان خیلی خالی است.

در شهر ما رانندگان بسیاری ابا ندارند اگر به عابران مهلت عبور از خط عابر پیاده را ندهند، چه این عابران زنانی باشند کالسکه به دست یا کودک به بغل، یا زنان و مردان ناتوانی که سرعت حرکتشان کند است و چه بچه‌هایی که با چشم‌های نگران از دیدن سیل ماشین‌ها به حریم امن خط عابر پیاده پناه آورده‌اند.

در تهران زیاد اتفاق می‌افتد که در حال گذر از خط عابر پیاده، خودرویی با سرعت به سمتت بیاید و باد برخاسته از سرعتش لباست را در تن جابه‌جا کند، یا راننده آن‌قدر عجولانه براند که فکر کنی الان است که قلم پایت زیر لاستیک‌های ماشین خرد شود یا سکندری بروی و سرت به گوشه‌ای از جدول خیابان بچسبد.

طرح ایست به احترام زندگی دنبال پاک کردن همین غلط‌هاست، دنبال برگرداندن آرامش به مردم و پیگیر آموزش این نکته که زندگی همه آدم‌ها محترم است.

این طرح یک بهانه است برای عوض شدن دید ما نسبت به هم، بهانه‌ای برای این که بدانیم در پس ظاهر هر رهگذر یک دنیا خوابیده؛ دنیایی که در آن چند نفر به او دل سپرده‌اند، به انتظار بازگشتش نشسته‌اند و خوشوقت می‌شوند اگر او باز هم در کنارشان باشد.

احترام به حق حیات همدیگر، درون‌مایه این طرح است که البته مخاطبش فقط راننده‌ها نیستند، بلکه عابران پیاده نیز مدنظرند تا بدانند با قناعت به حریم عابر پیاده به اندازه طول و عرض همین خط از خیابان سهم بخواهند و با عبور و مرورهای شلخته‌وار، به ترافیک خیابان و گره اعصاب راننده‌ها دامن نزنند.

مریم خباز ‌- گروه جامعه



لینک منبع :ایست به احترام زندگی

Images for ایست به احترام زندگی ایرنا - ایست به احترام زندگی...‏ www.irna.ir/fa/News/81448340/‎Cached Similar3 ژانویه 2015 ... تهران- ایرنا- روزنامه «اطلاعات» در گزارشی به وضعیت ترافیکی شهر به ویژه حقوق عابران پیاده پرداخته و نوشته است: به تازگی پلیس راهور طرحی به ... آغاز طرح ایست به احترام زندگی در تهران - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../آغاز-طرح-ایست-به-احترام-زندگی-در-تهران‎Cached Similar27 دسامبر 2014 ... این مقام مسئول پلیس در ادامه عنوان کرد: طرح ایست به احترام زندگی که چند وقتی است به صورت پایلوت اجرا شده امروز این طرح به مرحله عملیایتی رسیده ... ایست به احترام زندگی؛ طرح جدید پلیس راهور - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/newspreview/1633603899453728032‎Cached«ایست به احترام زندگی» نام طرح جدید پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ است که قرار است بزودی در سراسر کشور فراگیر شود و بر اساس آن تمامی خودروها موظف به ... اجرای طرح "ایست به احترام زندگی" بعد از تعطیلات پایان ماه‌صفر - ایسنا www.isna.ir/.../اجرای-طرح-ایست-به-احترام-زندگی-بعد-از-تعطیلات-پایان-ماه-صفر 19 دسامبر 2014 ... رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح ایست به احترام زندگی بعد از تعطیلات پایان ماه صفر خبر داد. سرهنگ حسینی در گفت‌وگو ... از امروز؛ ایست به احترام زندگی - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/392139/society/Police‎Cached27 دسامبر 2014 ... رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح 'ایست به احترام زندگی' با هدف ساماندهی گذرگاه های عابرین پیاده، افزایش ایمنی رانندگان، نظم دهی به تقاطع ها ... ایست به احترام زندگی…‏ - روزنامه اطلاعات www.ettelaat.com/etiran/?p=94620‎Cached3 ژانویه 2015 ... به همین دلیل از مدت‌ها قبل اطلاع‌رسانی و تبلیغ در خصوص اجرای طرح «ایست به احترام زندگی» را آغاز کردیم و شاید برایتان جالب باشد که بدانید در حال ... «ایست به احترام زندگی» - روزنامه اطلاعات www.ettelaat.com/etiran/?p=71601‎Cached Similar15 سپتامبر 2014 ... حسینی درباره چرایی ناکارآمدی پل‌های عابر و عبور افراد از عرض خیابان‌ها بابیان اینکه طرح ایست به احترام زندگی در نقاطع‌های اصلی اجرایی خواهد شد، ... ایست به احترام زندگی – چهارمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه honaroma.ir/3201/ایست-به-احترام-زندگی/ توضیحات :این فیلم روایت گر نحوه درست ایست خودرو ها به هنگام رد شدن عابر پیاده می باشد امیدوارم لذت ببرید و ... برچسب ها: احترام, ترافیک, رانندگی, زندگی شهروندی . اجرای طرح «ایست به احترام زندگی» - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/163607/اجرای-طرح-ایست-به-احترام-زندگی 25 دسامبر 2014 ... خبرگزاری مهر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، از عملیاتی شدن طرح " ایست به احترام زندگی"، از امروز در سطح معابر پایتخت خبر داد.