مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کدو سبز، محفاظی برای سلامت چشم‌ها

جام جم سرا: کدو سبز از نظر تغذیه‌ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامینC و ویتامین A به دلیل داشتن سطوح بالای کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فسفر و ... شناخته می‌شود. همچنین یکی از بهترین منابع غذایی برای تأمین منگنز مورد نیاز بدن است. این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامینB1 و B6 مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند.


از دیگر مواد مغذی موجود در کدو سبز می‌توان به پروتئین، روی، کلسیم، آهن، نیاسین، تریپتوفان اشاره کرد. دریافت منظم این سبزی موجب کاهش سطوح بالای هموسیستئین خون می‌شود و سطوح بالای هموسیستئین منجر به حمله قلبی و سکته مغزی می‌شود.
مقدار بالای ویتامین C و لوتئین موجود در کدو سبز به دید بهترچشم‌ها کمک می‌کند و سلامت چشم‌ها را بهتر حفظ می‌کند. فولات، پتاسیم و ویتامین A هم با هم در راستای حفظ و بهبود سلامت عمومی بدن مشارکت می‌کنند.
تحقیقات اخیر نشان داده که عصاره‌ کدو سبز به تخفیف علایم بزرگیِ خوشخیم پروستات کمک می‌کند. بزرگی خوش‌خیم پروستات منجر به مشکلاتی در عملکرد دستگاه ادراری و جنسی می‌شود.
علاوه بر همه اینها، فیتونوترینت‌های موجود در کدو سبز عامل تسکین هستند و مس موجود در این سبزی به کاهش علایم دردناک آرتریت روماتوئید کمک می‌کند. (زهرا راغبی - متخصص تغذیه)



لینک منبع :کدو سبز، محفاظی برای سلامت چشم‌ها

کدو سبز، محفاظی برای سلامت چشم‌ها - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../کدو-سبز،-محفاظی-برای-سلامت-چشم‌ها‎Cached5 نوامبر 2014 ... مقدار بالای ویتامین C و لوتئین موجود در کدو سبز به افزایش و دقت دید کمک کرده، ماده غذایی مناسبی باری حفظ سلامت چشم‌ها به شمار می‌رود. کدو سبز، محفاظی برای سلامت چشم‌ها - ایران اکونومیست iraneconomist.com/fa/news/.../کدو-سبز-محفاظی-برای-سلامت-چشم‌ها‎Cached5 نوامبر 2014 ... کدو سبز از نظر تغذیه‌ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامینC و ویتامین A به دلیل داشتن سطوح بالای کاروتنوئیدها مانند ... حفاظت از چشم‌ها با مصرف کدو سبز - مجله سلامتی دکتر کرمانی مجله ... https://kermany.com/حفاظت-از-چشم‌ها-با-مصرف-کدو-سبزm/‎Cachedیک متخصص تغذیه گفت: مقدار بالای ویتامین C و لوتئین موجود در کدو سبز به دید بهتر چشم‌ها کمک و سلامت چشم‌ها را بهتر حفظ می‌کند. زهرا راغبی در گفت‌وگو با ایسنا ... کدو سبز، مفید برای پروستات کدو سبز khabarhoshyar.ir/News/Index?ViewId=c7b6f189-3b4d-4a54...‎Cachedکدو سبز از نظر تغذیه‌ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب "ویتامین C، ... در کدو سبز به دید بهتر چشم‌ها کمک می‌کند و سلامت چشم‌ها را بهتر حفظ می‌کند. خواص مفید کدو سبز - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/2126982817126330814/خواص-مفید-کدو-سبز‎Cached13 ا کتبر 2015 ... مقدار بالای ویتامین C و لوتئین موجود در کدو سبز به چشم‌های شما کمک می‌کند تا بهتر ببینید و سلامت آنها را بهتر حفظ نمایید. فولات، پتاسیم و ... آموزش کاشت و برداشت کدو در خانه +خواص - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../آموزش-کاشت-و-برداشت-کدو-در-خانه-خواص‎Cached13 آوریل 2014 ... کدو سبز یا زرد که در بهار و تابستان رشد می‌کنند، کاشت و پرورش بسیار آسانی دارند و موجب می‌شوند ... تصویر کدو سبز، محفاظی برای سلامت چشم‌ها ... فواید سلامتی کدوسبز - پارس نیوز www.parsnews.com/بخش...5/460136-فواید-سلامتی-کدوسبز‎Cached16 ساعت قبل ... کدوسبز حاوی دو ماده مغذی گیاهی از خانواده کاروتنوئیدها به نام لوتئین و زیگزانتین است. لوتئین و زیگزانتین به بهبود بینایی و سلامت چشم کمک ... کدو سبز و خواص مفید آن - تبیان article.tebyan.net/121689/کدو-سبز-و-خواص-مفید-آن‎Cached25 آوریل 2010 ... این باور وجود دارد که کدو سبز آسم را درمان می کند؛ زیرا حاوی ویتامین C بالایی می باشد. ... در کدو سبز به چشم های شما کمک می کند تا بهتر ببینید و سلامت آن ها را ... علاوه بر خواص متعدد و مفید کدو سبز بر سلامتی، این سبزی به عنوان ... کدو سبز - رهتا www.rahta.com/ct/49875/کدو_سبز‎Cachedوی با بیان اینکه کدو سبز یکی از بهترین. کدو سبز، محفاظی برای سلامت چشم‌ها. مقدار بالای ویتامین C و لوتئین موجود در کدو سبز به افزایش و دقت دید کمک کرده، ماده ... خوراکی فوق العاده برای شفافیت پوست [بایگانی] - Farsisat Forum www.farsisat2.ru/archive/index.php/t-60372.html 18 ا کتبر 2011 ... کدو حلوایی به شادابی پوست کمک می کند کدو حلوایی گیاهی بومی شمال آمریکاست ... *از آن جا که منبع عالی ویتامین A است، مصرف منظم آن برای سلامت چشم مفید است و ... تیره وجود دارد، زبری پوست را کاهش داده و محفاظی در برابر خورشید می باشد. ... چای سبز کاتچین آزاد می کند، یک آنتی اکسیدان که با خواص ضد التهابی ...