مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

انحراف انگشت پا، عارضه‌ای شایع در زنان

جام جم سرا به نقل از ایسنا: دکتر التفات جمالی گفت: گاهی بر اثر فشار کفش برجستگی‌هایی بر روی شست و دیگر انگشتان پا ایجاد می‌شود که این برجستگی‌ها اغلب قرمز و دردناک می‌شوند.

وی افزود: هرچه این برجستگی بزرگ‌تر شود، راه رفتن هم برای بیمار مشکل‌تر می‌شود و در مدت زمان طولانی انگشت شست به طرف انگشت دوم منحرف شده و حتی ممکن است به زیر یا روی انگشت برود.

جمالی گفت: این بیماری ممکن است زمینه ارثی و ژنتیک داشته باشد و بیمار همین مشکل را در انگشتان اعضای خانواده خود مشاهده کند. به طور کلی افرادی که پنجه پا بزرگ‌تر است، بیشتر از دیگران با این مشکل مواجه می‌شوند.

این متخصص ارتوپد با بیان این مطلب که انحراف انگشتان پا در سنین نوجوانی شایع‌تر است، افزود: با شدید شدن انحراف شست و توجه نکردن به آن، درد در ناحیه انگشتان پا بیشتر و بیمار به دلیل سائیدگی مفاصل در راه رفتن دچار مشکل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر بیمار در قسمت شست پا درد نداشته باشد با پوشیدن کفش مناسب و استاندارد می‌تواند بدون انجام عمل جراحی جلوی پیشرفت انحراف را بگیرد و به نوعی انحراف انگشت پای خود را درمان کند.

جمالی با تاکید بر این مطلب که باید در انتخاب و خرید کفش دقت زیادی شود، ادامه داد: همه افرادی که از این مشکل رنج می‌برند، باید کفشی را انتخاب کنند که پنجه آن به اندازه پنجه پایشان باشد. باید کفشی انتخاب شود که تا حد امکان به شکل و اندازه پا باشد تا به مرور زمان باعث آسیب دیدن انگشتان پا در فرد نشود.

وی عمل جراحی را برای درمان انحراف انگشت پا مناسب دانست و بیان کرد: در صورتی که درد شدید در پنجه پا مانع از انجام فعالیت‌های روزمره زندگی فرد شود و در مواقعی که شست پا به طور کامل به طرف دیگر انگشتان پا منحرف شده باشد، عمل جراحی انجام می‌شود.

این متخصص ارتوپد با تاکید بر اینکه انحراف انگشتان پا درمان خانگی ندارد و با انواع محصولات ارائه شده به بازار مانند آتل نمی‌توان جلوی پیشرفت آن را گرفت اظهار کرد: بهترین راه درمان و جلوگیری از بروز و پیشرفت این بیماری انتخاب کفش مناسب در سنین پایین است، زیرا با بالا رفتن سن افراد تغییرات زیادی در انگشتان ایجاد می‌شود و بروز این بیماری ممکن است ظاهر نامناسبی را ایجاد کند که نیاز به درمان جراحی داشته باشد.



لینک منبع :انحراف انگشت پا، عارضه‌ای شایع در زنان

عارضه‌ای شایع در زنان - ایسنا www.isna.ir/news/93081205820/عارضه-ای-شایع-در-زنان‎Cached3 نوامبر 2014 ... یک متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه انحراف انگشتان پا در زنان شایع‌تر است، گفت: انحراف شست پا پدیده شایعی است که بیشتر در زنان ایجاد ... انحراف انگشت پا، عارضه‌ای شایع در زنان portal.jafamhis.com/.../انحراف+انگشت+پا،+عارضه‌ای+شایع+در+زنان.html‎Cachedیک متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه انحراف انگشتان پا در زنان شایع‌تر است، گفت: پوشیدن کفش‌های نامناسب مثل انواع پنجه باریک و پاشنه بلند، به مرور زمان سبب ... انحراف شست - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/انحراف_شست‎Cached Similarهالوکس والگوس یا قوز شست پدیده شایعی در انگشتان پا است و ۹۰٪ موارد آن در زنان اتفاق می‌افتد. بیرون‌زدگی مفصل انگشت شست پا از مهم‌ترین بیماری‌های انگشتان پا ... هالوکس والگوس یا انحراف و کجی شست پا | Hendevaneh hendevaneh.com/هالوکس-والگوس-یا-انحراف-و-کجی-شست-پا/‎Cachedهالوکس والگوس که در فارسی به آن انحراف شست پا نیز گفته می شود یک عارضه شایع در میان مردان و زنان است. در این مقاله با علل و دلایل وقوع این عارضه در پا آشنا می ... برچسب ها - انگشت پا - عصر ایران www.asriran.com/fa/tag/1/انگشت%20پا‎Cachedعارضه‌ای شایع در زنان. این متخصص ارتوپد با بیان این مطلب که انحراف انگشتان... پا در سنین نوجوانی شایع تر است افزود با شدید... ناحیه انگشتان پا بیشتر و ... روماتیسم چیست و چه علائمی دارد؟ - نمناک namnak.com/روماتیسم-چیست.p10618‎Cachedاین بیماری ها در زنان شایع تر از مردان است. ... شایعترین مفاصل درگیر ، مفاصل انگشتان دست، مچ دست، پا و مچ پا هستند. ... انحراف انگشتان دست به سمت استخوان اولنا . ... در شروع درمان تاخیر بیشتری صورت گیرد عوارض بیماری بیشتر شده و مفاصل ... علت انحراف کنار شست پا یا هالوکس والگوس و درمان آن - مجله پزشکی pezeshkin.ir/علت-انحراف-کنار-شست-پا-یا-هالوکس-والگوس/‎Cached27 دسامبر 2015 ... توجه کرده اید که گاهی کنار شست پا مثل قوزک میاد بالا به این ... انحراف شست پدیده شایعی در انگشتان پا است و در ۹۰ درصد موارد در زنان اتفاق میفتد. هالوکس والگوس - قوز شست - وبلاگ شخصی دکتر امیرهوشنگ واحدی www.drvahedi.blogsky.com/category/cat-155‎Cachedعوارض بعد از جراحی این بیماری در کمتر از ده درصد موارد بوجود میاید. .... انحراف شست پدیده شایعی در انگشتان پا است و در 90 درصد موارد در زنان اتفاق میفتد. انحراف شست پا (hallux valgus) - ایران سلامت forum.iransalamat.com/...پا.../انحراف-شست-پا-hallux-valgus-39337/‎Cached Similarزن 52 ساله‌ای به دلیل نگرانی در مورد تغییر شکل پاهایش مراجعه کرده است. او اظهار می‌ک. ... عوارض جراحی انحراف شست پا یا هالوکس والگوس چه اقداماتی باید ... انحراف شست پدیده شایعی است و در 90 درصد موارد در زنان اتفاق میفتد. هالوکس ... دکتر بیژن فروغ - هالوکس ولگوس (انحراف شست پا) bijanfr.blogfa.com/cat-34.aspx‎Cachedبرچسب‌ها: درمان برجستگی و انحراف شست پا, هالوکس والگوس, آرتروز, درمان هالوکس والگوس, متخصص طب ..... عللپینه پا در بین زنان شایع است و می تواند یک مسئله ارثی باشد. .... عوارض بعد از جراحی این بیماری در کمتر از ده درصد موارد بوجود میاید.