مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تیغ اعتیاد زیر گلوی نوجوانان

جام جم سرا:رشد اعتیاد بین افرادی که هنوز به مرحله جوانی نرسیده‌اند، زنگ خطری است برای جامعه چون اگر جدی گرفته نشده و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی نشود، می‌تواند در آینده نزدیک کشور را با بحران‌های زیادی روبه‌رو کند.

دلایل زیادی سبب شیوع مصرف مواد مخدر بین افراد زیر 18 سال شده از نحوه برخورد با مساله اعتیاد و ضعف در اطلاع‌رسانی گرفته تا ناآگاهی خانواده‌ها و ضعف در برنامه‌های آموزشی آموزش و پرورش. برای نمونه اکنون بیشتر والدین اطلاع دقیقی از مواد مخدر جدید، نحوه توزیع و استعمال آن ندارد به همین دلیل اگر این مواد را بین وسایل نوجوان خود نیز ببینند نمی‌توانند بموقع با آن برخورد کنند.

افزون بر این باید یادآور شد بجز آموزش و پرورش هیچ وزارتخانه یا سازمانی نیز برای برطرف شدن نیاز‌های این گروه از جامعه احساس مسئولیت نمی‌کند.

این درحالی است که باید تاکید کرد برنامه‌های آموزش و پرورش نیز از حد کتاب‌های درسی فراتر نمی‌رود.

به همین دلیل پرداختن به مشکلات نوجوانان در رقابت مسئولان مدارس برای به‌دست آوردن رتبه‌های برتر گم شده.

باید هشدار داد در چنین سیستم آموزشی شاید نوجوانان با حفظ کردن دروس به‌عنوان فرد ممتاز شناخته شوند، اما این افراد ممتاز قادر نیستند در برابر آسیب‌های اجتماعی از خود مقاومت نشان دهند.

این درحالی است که دست‌کم اولیای مدارس می‌توانند در کنار ده‌ها کلاس فوق‌برنامه با ایجاد کلاس‌های ویژه، نوجوانان را نسبت به مسائل اجتماعی مانند اعتیاد آگاه کنند یا از پلیس و کارشناسان سازمان نظام روان​شناسی و مشاوره کمک بگیرند.

نکته اینجاست که تاکنون مسائل اجتماعی در حوزه نوجوانان جدی گرفته نشده و چنانچه مسئولان آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار ندهند، باید منتظر رشد صددرصدی دیگر آسیب‌های اجتماعی نیز بین این گروه از افراد جامعه بود.(مهدی آیینی /گروه جامعه)



لینک منبع :تیغ اعتیاد زیر گلوی نوجوانان

Images for تیغ اعتیاد زیر گلوی نوجوانان تیغ اعتیاد زیر گلوی نوجوانان - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/Newspreview/1693993953408254956‎Cachedتیغ اعتیاد زیر گلوی نوجوانان. از تریاک به هروئین از هروئین به شیشه و از شیشه به مصرف چند ماده‌ای رسیده‌ایم، اما این تنها حکایت تغییر الگوی مواد مخدر در کشورمان ... تیغ اعتیاد زیر گلوی نوجوانان - فردا www.fardanews.com/fa/news/.../تیغ-اعتیاد-زیر-گلوی-نوجوانان‎Cached27 ا کتبر 2014 ... دلایل زیادی سبب شیوع مصرف مواد مخدر بین افراد زیر 18 سال شده از نحوه برخورد با مساله اعتیاد و ضعف در اطلاع‌رسانی گرفته تا ناآگاهی خانواده‌ها و ... تیغ اعتیاد زیر گلوی نوجوانان - صد خبر https://sadkhabar.ir/fa/news/240015/تیغ-اعتیاد-زیر-گلوی-نوجوانان تیغ اعتیاد زیر گلوی نوجوانان. مهدی آیینی. کد خبر: ۲۴۰۰۱۵. تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳. از تریاک به هروئین از هروئین به شیشه و از شیشه به مصرف چند ماده‌ای ... تیغ اعتیاد زیر گلوی نوجوانان | از تریاک به هرویین از هرویین - قطره www.ghatreh.com/news/.../تیغ-اعتیاد-زیر-گلوی-نوجوانان‎Cached25 ا کتبر 2014 ... تیغ اعتیاد زیر گلوی نوجوانان. از تریاک به هرویین از هرویین به شیشه و از شیشه به مصرف چند ماده ای رسیده ایم، اما این تنها حکایت تغییر الگوی مواد ... روزنامه جام جم93/8/3: تیغ اعتیاد زیر گلوی نوجوانان - Magiran www.magiran.com/npview.asp?ID=3049177 25 ا کتبر 2014 ... مکث تیغ اعتیاد زیر گلوی نوجوانان نویسنده: مهدی آیینی از تریاک به هروئین از هروئین به شیشه و از شیشه به مصرف چند ماده ای رسیده ایم، اما این تنها ... ایرنا - تیغ اعتیاد زیر گلوی کرمانشاه/ عزم جدی برای مهار مهمترین معضل ... www.irna.ir/tehran/fa/News/82580391/‎Cached29 ژوئن 2017 ... تیغ اعتیاد زیر گلوی کرمانشاه/ عزم جدی برای مهار مهمترین معضل استان ... شمشیری از کاهش سن و رشد استفاده از مواد مخدر در جوانان و نوجوانان، زنان و ... کمپ ترک اعتیاد نوجوانان - علمی سرا elmisara.ir/tag/کمپ-ترک-اعتیاد-نوجوانان.html تابوی اعلام اعتیاد نوجوانان شکسته می شود؟ هفت راهکار جلوگیری از اعتیاد نوجوانان · تیغ اعتیاد زیر گلوی نوجوانان این تغییر الگو، گرایش نوجوانان به مصرف موادمخدر ... تیغ اعتیاد زیر گلوی کرمانشاه - ایرنا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/40771400 مواد مخدر صنعتی سوغات مرگبار سوداگران مرگ برای تباهی جوانان .... دسترسی آسان به مواد مخدر در کنار ضعف شخصیتی ، هنجارهای نادرست و زندگی در محیط های آلوده از نظر ... تیغ اعتیاد زیر گلوی کرمانشاه | رویداد ۲۴ rooydad24.com/13838738/تیغ_اعتیاد_زیر_گلوی_کرمانشاه‎Cached1 آگوست 2017 ... به گزارش خبرنگار ایرنا، علی شمشیری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه صبح پنجشنبه هشتم تیر در نشستی خبری به ...