مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

انتخابی برای زندگی دونفره

جام جم سرا: انتخاب بهترین گزینه هم همیشه کار ساده‌ای نیست و برای همین گاهی چنین انتخاب‌هایی با احساس اضطراب و نگرانی همراه می‌شود. در میان این انتخاب‌ها، سه انتخاب وجود دارد که بسیار مهم و تاثیرگذار است و می‌تواند زندگی فرد را تغییر دهد؛ انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل و انتخاب همسر.

کسانی که به فکر تشکیل زندگی مشترک می‌افتند و می‌خواهند فردی را به عنوان شریک زندگی‌شان انتخاب کنند، معمولا سوالات زیادی ​ از خودشان دارند و می‌خواهند بدانند این بهترین فرد چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

برهمین اساس نباید فراموش کرد مهم‌ترین موضوع در مورد داشتن یک ازدواج موفق، انتخابی آگاهانه و صحیح است. به این معنی که هنگام انتخاب همسر آینده باید با شناخت و آگاهی کافی قدم در این راه بگذارید و کار را با تدبیر پیش ببرید.

گاهی، دختر و پسر اهداف ازدواج و تشکیل زندگی مشترک را به اشتباه می‌گیرند و تصور می‌کنند ازدواج راهی است برای از بین بردن مشکلاتی که در دوره مجردی با آن روبه‌رو بوده‌اند. در حالی که برای داشتن ازدواج موفق، شناخت باید پیش از عشق وجود داشته باشد.

البته این مطلب هم به این معنی نیست که عشق در زندگی زناشویی و ازدواج جایی ندارد، بلکه منظور این است که دختر و پسر باید با آگاهی و کسب شناخت کافی در مورد طرف مقابل‌شان تصمیم به ازدواج بگیرند و پس از آن عشق نیز در زندگی‌شان به وجود می‌آید. به عبارت دیگر، می‌توان​ گفت که انتخاب درست براساس شناخت شکل می‌گیرد و می‌تواند عاملی باشد برای داشتن زندگی مشترک موفق. پس بهتر است اول به فکر شناخت باشید و پس از آن به دنبال عشق بروید چون اگر عشق ابتدا پیش بیاید و بعد بخواهید درباره طرف مقابل به شناخت برسید، ممکن است چشم‌تان را به روی حقیقت ببندید و ایرادهای طرف مقابل را نبینید. در حالی که این وضع خیلی هم ادامه پیدا نمی کند و پس از گذشت مدتی، زن و شوهر متوجه می‌شوند عشق به تنهایی برای داشتن زندگی موفق و خوشبخت‌شدن کافی نیست. بنابراین فراموش نکنید اول باید درباره طرف مقابل شناخت پیدا کرد و براساس آن، با تدبیر و آگاهی زندگی را ادامه داد. (ضمیمه چاردیواری)

دکتر پروین ناظمی / روان‌شناس



لینک منبع :انتخابی برای زندگی دونفره

انتخابی برای زندگی دونفره - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../انتخابی-برای-زندگی-دونفره‎Cached21 ا کتبر 2014 ... تصویر انتخابی برای زندگی دونفره. جام جم سرا: انتخاب بهترین گزینه هم همیشه کار ساده‌ای نیست و برای همین گاهی چنین انتخاب‌هایی با احساس ... Images for انتخابی برای زندگی دونفره «بیان احساسات» ناجی زندگی دو نفره شما | مرکز مشاوره بیدار bidar.org/?p=5649‎Cached24 ژوئن 2017 ... احساساتتان را بشناسید با خودتان در شناخت احساسات اصلی خود رو راست باشید. روان‌شناسها هیجان را از یک منظر به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم ... زندگی دونفره ی من و عشقم :/ - نماشا s2.namasha.com/v/UiH8rf4z 23 نوامبر 2016 ... الکی مثلا عشق دارم بعد الکی مثلا خیلیم خوشبختیم الکی مثلاااااااااا. توصیه هایی برای داشتن زندگی شاد دو نفره - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../توصیه-هایی-برای-داشتن-زندگی-شاد-دو-نفره‎Cachedتوصیه هایی برای داشتن زندگی شاد دو نفره. کسانی که به تازگی ازدواج کرده اند تا حد زیادی به دانشجویان سال اولی شباهت دارند. آنها نیز انسان هستند و مرتکب اشتباه می ... میزان رضایتمندی از زندگی در استان مرکزی کمتر از متوسط کشوری است markazi.isna.ir/default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID...‎Cachedمیزان رضایتمندی از زندگی در استان مرکزی کمتر از متوسط کشوری است ... فرزند، زندگی دو نفره را انتخاب کنند نمی‌توان ادعا کرد که انتخابی آزادانه انجام شده است. زندگی دونفره maryamnegin59.rozanak.ir/ زندگی دونفره. ... نشی صلوااااات · عفت کلام · آرا جمع آوری شد · it's Me · نوشین نظرت plz · اولین دوره اردوی انتخابی تیم ملی دارت آقایان در سال 95 · فراموشی یک بخش مهم!! همشهری استان ها | کاهش رضایت از زندگی و فرزندآوری در استان ostani.hamshahrilinks.org/.../کاهش-رضایت-از-زندگی-و-فرزنداوری-در-استان‎Cached12 جولای 2017 ... کاهش رضایت از زندگی و فرزندآوری در استان ... فرزند، زندگی دو نفره را انتخاب کنند نمی‌تواند دلیل بر این باشد که انتخابی آزادانه انجام شده است. اخبار دو نفره - 2nafare.com - مگیتو https://magito.ir/sources/2nafare.com‎Cachedجدیدترین اخبار منتشر شده در پایگاه خبری دو نفره. ... سبک زندگی ... دو نفره ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ... دو نفره ۱۳ مرداد ۱۳۹۵. جدیدترین اخبار "دو نفره" نمایش محبوب‌ترین ها ... www.stockholmian.com استکهلمیان دات کام www.stockholmian.com/news/persiska/.../021_encrypt.htm‎Cachedبه عبارت دیگر اگر از دسته افرادی هستید که استقلال و زندگی فردی خودتان را مقدم بر ... می گوید: "در سابق هنجار همیشه بر پایه زندگی دو نفره قرار داشته است" و اضافه می کند: ... انتخابی سخت برای زنانی که کار خود را دوست داشتند و مایل به ادامه فعالیت ...