مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا نباید همراه با غذا آب بنوشیم؟

جام جم سرا به نقل از ایسنا: دکتر محمد تحویل‌زاده با بیان اینکه در طب سنتی، آب خوردن پس از غذا یا همراه یا قبل از غذا منع شده است، گفت: بهتر است از حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مانده به غذا و ۱ تا ۲ ساعت پس از غذا، آب استفاده نشود و تنها غذا سر سفره گذاشته شود و آب سر سفره نباشد.

وی افزود: در مجموع در طب سنتی بشدت توصیه شده که انسان فقط از یک نوع خوردنی سر سفره استفاده کند، زیرا معده باید در یک زمان فقط مشغول یک نوع خوردنی یا آشامیدنی باشد تا قوای هضم بتوانند کار خود را بخوبی انجام دهند و از آن غذا انرژی آزاد شود.

تحویل‌زاده گفت: اگر همراه یا قبل و بعد از غذا آب بنوشیم و حجم آن هم زیاد باشد (۱ تا ۲ لیوان) این آب با غذای خورده شده مخلوط می‌شود و باعث رقیق شدن غذا و سرد شدن داخل معده می‌شود و از آنجا که هضم در انسان نیاز به حرارت دارد، عمل هضم مختل می‌شود. در علم امروز هم گفته می‌شود که با این کار، شیره‌های گوارشی رقیق می‌شوند. شیره‌های گوارشی باید غلیظ باشند اما با نوشیدن آب، این شیره‌های گوارشی رقیق می‌شوند و نمی‌توانند عملیات هضم را خوب انجام دهند و در نتیجه شخص دچار سوءهاضمه می‌شود. به همین دلیل فرد با وجود خوردن غذای خوب، انرژی ندارد و بیشتر دچار پف بدن، چاقی، افزایش اندازه و سنگینی می‌شود.

وی گفت: نوشیدن آب همراه با غذا ممکن است شخص را دچار نفخ، ریفلاکس، سنگینی پس از غذا خوردن و سنگینی‌ سر، دل‌پیچه، ‌ اسهال و دفع غذا از سیستم گوارش به صورت هضم نشده کند. گاهی نیز به دلیل اینکه روند هضم غذا به درستی انجام نمی‌شود و غذای معده به موقع تخلیه نمی‌شود، در فرد تهوع ایجاد می‌شود.

تحویل‌زاده تاکید کرد: حتی اگر شخص تشنه شود، تا حد امکان باید جلوی تشنگی خود را بگیرد؛ یا ابتدا تشنگی خود را رفع کند و نیم ساعت بعد غذا بخورد یا تحمل کند و بعد از حداقل ۱ تا ۱/۵ ساعت پس از غذا خوردن آب بنوشد.
تحویل‌زاده افزود: افرادی که معده‌های گرم دارند، گاهی اجازه داده می‌شود که بعد از غذا مقدار کمی آب خنک بنوشند تا معده آن‌ها را متعادل کند که این هم در جهت تقویت هضم است. در افرادی که معده‌های سرد یا رطوبتی دارند، عارضه آب خوردن همراه یا بلافاصله قبل و بعد از غذا به مراتب بیشتر است. اگر تشنگی به این افراد خیلی غلبه کند و بخواهند همراه یا بلافاصله بعد از غذا آب بنوشند، باید حجم آب خیلی کم و خنک باشد، چون آب خنک تشنگی را زود‌تر از بین می‌برد و باید جرعه جرعه و آهسته هم نوشیده شود.

این پژوهشگر طب سنتی گفت: هر چه حجم آب بیشتر باشد، ضرر آن هم بیشتر است. نوشیدن آب حدود ۲ ساعت بعد از غذا می‌تواند مفید باشد، زیرا به دفع فضولات ایجاد شده به دنبال عمل هضم از معده و روده کمک می‌کند.



لینک منبع :چرا نباید همراه با غذا آب بنوشیم؟

چرا نباید همراه غذا آب بنوشیم؟ - ایسنا www.isna.ir/news/93071608911/‎Cached8 ا کتبر 2014 ... یک پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر اینکه نوشیدن آب همراه با غذا موجب اختلال در عمل هضم می‌شود، گفت: نوشیدن آب حدود 2 ساعت بعد از غذا می‌تواند ... چرا نباید همراه با غذا آب خورد؟ - پارسی طب fa.parsiteb.com/چرا-نباید-همراه-با-غذا-آب-خورد؟/‎Cached Similarیک متخصص داخلی گفت: مصرف آب همراه با غذا بسیار مضر است به دلیل اینکه موجب بروز یبوست در افراد می‌شود و آنها را عصبی می‌کند. سیدعلی ابوالحبیب در گفت‌و‌گو ... چرا نباید همراه غذا آب بنوشیم؟ - تغذیه - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/123041/چرا-نباید-همراه-غذا-آب-بنوشیم-‎Cached8 ا کتبر 2014 ... یک پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر اینکه نوشیدن آب همراه با غذا موجب اختلال در عمل هضم می‌شود، گفت: نوشیدن آب حدود 2 ساعت بعد از غذا می‌تواند ... چرا نباید همراه غذا آب بنوشیم؟ - پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ... www.entekhab.ir/fa/news/325390‎Cached21 فوریه 2017 ... یک پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر اینکه نوشیدن آب همراه با غذا موجب اختلال در عمل هضم می‌شود، گفت: نوشیدن آب حدود ۲ ساعت بعد از غذا می‌تواند مفید ... همراه غذا آب بخوریم یا نه؟ - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/news/details/.../همراه-غذا-آب-بخوریم-یا-نه؟‎Cached25 مه 2016 ... ... سلامتی شود. اما آیا واقعاً نوشیدن یک لیوان آب همراه با غذا تأثیرات منفی دارد؟ ... برای اینکه بفهمیم چرا آب باعث اختلال گوارش می شود، اول باید بدانیم فرایند طبیعی گوارش چگونه است. گوارش از دهان .... چرا نباید حین غذا آب بنوشم؟ نوشیدن آب در این مواقع ممنوع است! - نمناک namnak.com/نوشیدن-آب.p9816‎Cachedدر صورت عطش کاذب یا هوای گرم، وقتی فرد تشنه شود در حین غذا نباید آب نوشید و ... است باید گفت خوردن آب در حالت ناشتا ممنوع است چرا که نوشیدن آب سبب رسیدن ... [PDF] چرا نباید همراه غذا آب بنوشیم؟ roodannews.ir/tag/بنوشیم؟/?print=pdf-search ﭼــﺮا ﻧﺒﺎﯾــﺪ ﻫﻤــﺮاه ﻏــﺬا آب · ﺑﻨﻮﺷﯿﻢ؟ ﯾﮏ ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮ ﻃﺐ ﺳﻨﺘﯽ ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ اﯾﻨﮑﻪ ﻧﻮﺷﯿﺪن آب ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﻏﺬا. ﻣﻮﺟﺐ اﺧﺘﻼل در ﻋﻤﻞ ﻫﻀﻢ ﻣﯽﺷﻮد، ﮔﻔﺖ: ﻧﻮﺷﯿﺪن آب ﺣﺪود ۲ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻌﺪ از. ﻏﺬا ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻔﯿﺪ ﺑﺎﺷﺪ. بالاخره همراه غذا آب بخوریم یا نخوریم؟! - تبیان article.tebyan.net/317772/بالاخره-همراه-غذا-آب-بخوریم-یا-نخوریم-‎Cached7 مه 2016 ... اما آیا واقعاً نوشیدن یک لیوان آب همراه با غذا تأثیرات منفی دارد؟ ... برای اینکه بفهمیم چرا آب باعث اختلال گوارش می شود، اول باید بدانیم فرایند ... چرا نباید وسط غذا آب بخوریم ؟! آب موجب بیماری کبد چرب میشود ! shomalgardi.com/4544/چرا-نباید-وسط-غذا-آب-بخوریم-؟-آب-موجب-بی‎Cachedآشنایی با بیماری ها : حتما تا به حال شنیده اید که نباید وسط غذا آب بخوریم تابه حال به این فکر ... همچنین همراه با غذا آب خوردن خیلی مضر است و باعث سوءهاضمه می‌شود. آیا هنگام غذاخوردن آب بنوشیم؟ - پرتال جامع علم دیلی elmdaily.ir/health/تغذیه/item/5675-آیا-هنگام-غذاخوردن-آب-بنوشیم؟‎Cached31 مه 2016 ... پس چرا نوشیدن مایعات همراه وعده های غذایی بد است؟ برخی وب سایت ها ادعا کرده اند که نوشیدن آب همراه با وعده و یا پس از آن کار درستی نیست چون می تواند ... در خوردن غذا و نوشیدن آب نباید عجله به خرج دهید، هر دو را آرام و با آرامش انجام دهید.