مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بهترین فاصله سنی بین فرزندان

بعضی از کارشناسان تعلیم و تربیت کودکان، بهترین فاصله سنی بین فرزندان را سه​چهار سال می‌دانند؛ به عقیده آنها وقتی کودک اول به سه​ چهار سالگی می‌رسد، می‌تواند بخوبی حرف بزند و قدرت درک و فهم و استقلال او به اندازه‌ای است که زیاد به مراقبت و توجه احتیاج ندارد.

سعیده محمدی، کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی، در گفت‌وگو با جام‌جم در این باره می‌گوید: در مورد تفاوت سنی به نظر می‌رسد بهترین فاصله سنی بین سه تا پنج سال باشد، بهتر است کمتر از سه سال نباشد چراکه مادر به دلیل دوره بارداری و شیردهی فرزند اول میزان زیادی از قوای جسمی و روانی خود را از دست داده و به نظر می‌رسد آمادگی لازم برای بارداری و شیردهی مجدد را نداشته باشد و بهتر است مادر زمانی را برای احیای قوای جسمی و روانی خود فرصت داشته باشد؛ در ضمن یکی دیگر از معایب این فاصله کم این است که کودک اول نتواند دو سال کامل را از شیر مادر تغذیه کند، در حالی که این امر در رشد جسمی، روانی و عاطفی کودک بسیار موثر است.

وی درباره فاصله سنی بیش از پنج سال می‌گوید: این فاصله موجب خواهد شد خانواده با دو کودک در شرایط و دوره‌های سنی متفاوت که برخوردها و رفتارهای متفاوتی از طرف والدین را می‌طلبد روبه‌رو شود و همین مساله مشکلاتی را برای خانواده به دنبال خواهد داشت. در ضمن بچه‌هایی که تفاوت سنی کمتری دارند، اگر والدین رفتار مناسبی با آنها داشته باشند احتمال سازگاری و حتی گاهی همراهی بیشتری وجود دارد و احتمال دارد بسیاری از مسائلشان را با یکدیگر بخوبی حل کنند که همین هم موجب افزایش مهارت‌هایی همچون حل مساله، ارتباط موثر و همدلی​ خواهد شد.

دکتر شیوا دولت‌آبادی، روان‌شناس نیز درباره کمترین فاصله سنی بین فرزند اول و دوم می‌گوید: زمانی می‌توان گفت فرزند اول از نظر سنی آماده پذیرش فرزند دوم است که بتواند با یادآوری خاطرات خود، از جایگاه خودش نزد والدین اطمینان کامل حاصل کند.

وی می‌افزاید: این مساله زمانی اتفاق می‌افتد که از نظر رشد ذهنی و شناختی، حافظه آشکار یا اخباری او تشکیل شده باشد، به این معنا که بتواند برای خودش از خاطراتش صحبت کند و این توانایی در حدود سه سالگی به وجود می‌‌آید، برای همین در این سن دیگر کودک می‌تواند از مادر جدا شود و با توجه به تکامل عملکرد حافظه، عواطف و هیجانات، مهد کودک رفتنش و همین طور اضافه شدن فرزند دیگر به مجموعه خانواده از ریسک کمتری برخوردار است. (ضمیمه چاردیواری)



لینک منبع :بهترین فاصله سنی بین فرزندان

بهترین فاصله سنی بین دو فرزند - نمناک namnak.com/فاصله-سنی-بین-دو-فرزند.p7855‎Cachedفاصله سنی بین دو فرزند و فاصله بین دو بارداری و بهترین فاصله بین دو زایمان را در سایت نمناک بخوانید. بهترین اختلاف سنی بین دو بچه چند ساله؟(تجربه خودتون و نظر ... www.ninisite.com/.../بهترین-اختلاف-سنی-بین-دو-بچه-چند-سالهتجربه-خودتون-و-نظر-روانشناس‎Cachedبهترین اختلاف سنی بین دو بچه چند ساله؟(تجربه .... مسآله اقتصاد و مشکلات خود بچه ها همیشه بوده و خواهد بود منم همیشه می گفتم تک فرزند اما دو تا خیلی بهتره از تکه . بهترین زمان بارداری مجدد، فاصله سنی کودکان چقدر باشد؟ - نی نی بان niniban.com/.../بهترین-زمان-بارداری-مجدد-فاصله-سنی-کودکان-چقدر-باشد‎Cached30 جولای 2017 ... بهترین زمان برای تولد فرزند دوم چه زمانی است؟ آیا فاصله سنی مناسبی وجود دارد که رقابت میان آن‌ها و استرس شما را کاهش دهد؟ ... اگر فاصله بین اولین و دومین کودک شما 18 ماه یا کمتر باشد، رقابت میان کودکا‌ن‌تان کمتر خواهد بود، زیرا ... بهترین فاصله بین دو بارداری چقدر است؟ - بیتوته www.beytoote.com/baby/hygiene-mother/space-gestation.html‎Cached Similarوقتی فاصله سنی بچه‌ها از هم کم باشد پدر و مادر حداقل برای یکی دو سال اول به شدت خسته‌اند. این صحنه را ... از نظر علمی هم عدم فاصله‌گذاری مناسب بین فرزندان مردود است. بهترین فاصله سنی بین بچه ی اول و دوم - نیک صالحی www.niksalehi.com/new/207042.html‎Cached14 نوامبر 2013 ... تا مدت ها پیش، والدین به فاصله سنی فرزندان توجهی نداشتند؛ ولی پس از آشنایی با برنامه تنظیم خانواده و آگاهی از این که فاصله سنی تا حد زیادی بر ... بهترین سن بچه دار شدن و فاصله زمانی مناسب بین بچه ها - برترین ها www.bartarinha.ir/.../بهترین-سن-بچه-دار-شدن-و-فاصله-زمانی-مناسب-بین-بچه-ها‎Cached Similar9 ا کتبر 2012 ... بهترین سن بچه‌دار شدن کی است؟ بین دوبچه باید چقدر اختلاف سنی باشد؟ بچه‌هایی با فاصله سنی‌کمتر از 3 سال و بیش از 5 سال چه مشکلاتی خواهند ... بهترین فاصله سنی مناسب بین فرزندان | کودک آنلاین www.koodakonline.com/.../abe572d057aa4970836f17ba5ab47e3e‎Cachedبهترین فاصله سنی مناسب بین فرزندان کودک آنلاین: تا مدت‌ها پیش والدین به فاصلۀ سنی فرزندان توجهی نداشتند؛ ولی پس از آشنایی با برنامه تنظیم خانواده و با آگاهی ... بهترین فاصله سنی میان فرزندان - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/418390/‎Cached19 مه 2015 ... به گزارش مشرق، رعایت فاصله سنی مناسب بین فرزند اول و دوم، تاثیر مهمی در تکامل و بهداشت روانی آن ها دارد. بعضی والدین احساس می کنند که کودکان ... مهم"فاصله سنی ، بین دو بچه چقدر باید باشه؟" - گفتگوی دینی www.askdin.com/showthread.php?t=14588‎Cachedفاصله بین دو فرزند به چه حدی باشه که بتونند بعضی نیازهای هم دیگه رو .... "بهترین فاصله سنی که میتونه بین دو بچه باشه به طور تقریبی3 الی 4 ... چقدر فاصله بین فرزند اول و دوم خانواده باشد – مشاوره آنلاین مهکام mehcom.com/چقدر-فاصله-بین-فرزند-اول-و-دوم-خانواده-ب/‎Cachedبه این سوال باید جواب بدهند که بهترین فاصله بین فرزند اول و دوم شان چقدر باید باشد ؟ به راستی چه فاصله سنی بین بچه‌ها مناسب و ایده آل است ؟ متخصصان زنان و زایمان ...