مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راهنمای توریست میدان نقش جهان

جام جم سرا: کاسب‌هایی که در سایه مغازه‌هاشان چرت می‌زدند و توریست‌هایی که حاضر بودند برای گرفتن کادر درست و حسابی حتی روی درخت و داخل حوض پر آب هم بروند. این میان ،ما سرگردان با فلافل‌های به‌دست، دنبال سایه‌ای برای نشستن بودیم. بالاخره جایی پیدا کردیم ؛میان زمین و هوا. مردی از دور با لباس‌های ساده و رنگ و رو رفته با چرخ قدیمی زنگ‌داری، آرام به‌سمت جایی که ما نشسته بودیم می‌آمد. روی ترک چرخش خورجین داشت.آهسته آهسته با نگاهش ، تمام آثار موجود را برانداز و با آنها تک تک حرف می‌زد.
فرمان چرخ را گرفته بود، پیاده همه جای میدان را چرخ می‌خورد. گاه گاهی آشغال‌های جامانده از بزم‌های خانوادگی روی چمن‌ها را، به سطل‌های زباله می‌انداخت. چند بچه آن طرف‌تر با سر و صدای زیادی بازی می‌کردند, توپشان به سمت پیرمرد آمد , پیرمرد با ادایی کودکانه ضربه‌ای به توپ زد و توپ را پیش بچه ها فرستاد، سرو صدا دوباره به هوا رفت.
کم‌کم به ما نزدیک و نزدیک‌تر می‌شد. زنی آن میان با ژست هنری‌اش اصلا معلوم نبود که میان برق آفتاب از جان گنبد فیروزه‌ای و پرچم‌های رقصان در باد, چه می‌خواهد؟ و مرد با آن چرخ فرسوده مدام در کادرعکس زن اطواری بود. آشغال‌های وامانده را با دست یکی یکی به سطل آشغال کنار میدان می‌سپرد.
پیرمرد با چرخ قدیمی‌اش دورمی‌زد و به کارش ادامه می‌داد.نا گهان زن با کاسه‌ای خالی از صبر، فریاد زد:
-هی آقا چرا به من پیله کرده‌ای؟! خودت را به من نچسبان، برو در آشغال‌هایت بگرد .مرتب کادر عکس مرا اِشغال کرده‌ای! و با حرکتی مارپیچ کادر را عوض کرد .مرد جواب داد:
-شرمنده، اگر می‌دانستم شما قرار است این جا تشریف بیاورید، اصلا امروز از خانه بیرون نمی‌آمدم.
با دور شدن زن از صحنه، توریستی وارد کادرماجرا شد. پیرمرد به سمت توریست رفت و مانند بلبل شروع کرد با زبان فرانسوی با توریست مکالمه کند. زن از بند کادر، عکس و هنر رها و از صحنه به سرعت دور شد.
ما هم با ساندویچ وامانده در دست حیران و مرد سرگرم توریست‌داری خود. دلم طاقت نیاورد ،به سمت مرد رفتم .
مرد پیش‌دستی کرد و گفت: بر خورد را ملاحظه کردید؟! و بدون این که من حرفی بزنم، خودش همه چیز را تعریف کرد:
- من در فرانسه کارشناسی نفت گرفته‌ام و الان این‌جا، راهنمای توریست میدان نقش جهان هستم! (شرق)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.



لینک منبع :راهنمای توریست میدان نقش جهان

Images for راهنمای توریست میدان نقش جهان راهنمای توریست میدان نقش جهان - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../راهنمای-توریست-میدان-نقش-جهان راهنمای توریست میدان نقش جهان. دوشنبه 7 مهر 1393 ساعت 12:11. اطراف میدان را که نگاه می‌کردی، پر بود از آدم‌های رنگارنگی که یک جورهایی وبال میدان شده بودند. چند نفر ... جاذبه های گردشگری میدان نقش جهان ( میدان امام ) شهر اصفهان https://www.egardesh.com/attractions/view/1242‎Cachedمیدان تاریخی و بی نظیر نقش جهان واقع در شهر اصفهان از مجموعه های فرهنگی تجاری مذهبی دوران صفویه تشکیل شده است که در نوع خود بی بدیل است. راهنمای توریست میدان نقش جهان - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../راهنمای-توریست-میدان-نقش-جهان‎Cached29 سپتامبر 2014 ... اطراف میدان را که نگاه می‌کردی، پر بود از آدم‌های رنگارنگی که یک جورهایی وبال میدان شده بودند. چند نفر بالا و پایین می‌رفتند، چند نفر دیگر سمت ... میدان نقش جهان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/میدان_نقش_جهان‎Cached Similarمیدان نقش جهان هم‌چنین معروف با نام تاریخی میدان شاه و پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران با نام رسمی میدان امام، میدان مرکزی شهر اصفهان است که در قلب مجموعه تاریخی نقش جهان قرار ... میدان نقش جهان - سایت گردشگری ایران - تریپ یار tripyar.com/iran/اصفهان/اصفهان/...و...های.../میدان-نقش-جهان.html‎Cachedمیدان نقش جهان میدان بزرگ مستطیل شکلی در شهر اصفهان ایران است که به‌ وسیلهٔ بناهایی از دورهٔ صفوی محصور شده‌ است. میدان نقش جهان به شکل امروزین در دوره سلطنت ... گردشگری - میراث فرهنگی استان اصفهان tourism.isfahancht.ir/‎Cached Similarهمان سان که گفته شد: اصفهان، نصف جهان ؛ شهری است که باید پیاده آن را پیمود تا بهتر آن را ... شب هنگام، میدان نقش جهان نیز با هوایی دلنشین که طراوتش ناشی از حوض آب ... مرکز آموزش علمی- کاربردی صنایع دستی نقش جهان(اصفهان) www.miras-uast.ir/help/map/13/0/1/Fa.aspx‎Cached Similarمرکز آموزش علمی- کاربردی صنایع دستی نقش جهان(اصفهان). صفحه اصلی · درباره مرکز · رئیس مرکز · امورآموزشی · رشته های کاردانی و کارشناسی · بانک اساتید · اخبار. میدان نقش جهان | معرفی جاذبه های گردشگری ایران seeiran.ir/میدان-نقش-جهان/‎Cached Similarمیدان نقش جهان اصفهان، یکی از زیباترین میدان های جهان به طول تقریبی 507 و عرض 158 متر است که همانند زنجیری چهار اثر تاریخی بی نظیر دنیا را به هم پیوند داده است ... میدان نقش جهان اصفهان - سایت گردشگری و ایرانگردی www.makanbin.com/isfahan/?place=میدان-نقش-جهان-اصفهان‎Cached Similarمیدان نقش جهان اصفهان یا همان میدان امام اصفهان، از میادین زیبا و تاریخی ایران است، میدانی مستطیل شکل به درازای ۵۰۷ متر و پهنای ۱۵۸ متر در مرکز شهر اصفهان، میدان ...