مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سیر بخورید تا سرما نخورید

جام جم سرا: دکتر فریدون اسفندیاری، عطسه، سرفه، آبریزش بینی و در موارد شدید‌تر بیماری تب و اسهال را از جمله علائم سرماخوردگی عنوان کرد و افزود: دوره بیماری بطور معمول از یک تا چند روز بسته به سیستم ایمنی افراد متفاوت است و مصرف آنتی بیوتیک در درمان بیماری سرماخوردگی که یک بیماری ویروسی است، تاثیری ندارد.

به گفته وی برای بهبود این بیماری می‌توان از غذاهای گرم مانند انواع سوپ در صورتی که فاقد ادویه باشد، استفاده کرد. مصرف ویتامین C و ویتامین D نیز در بهبود هرچه سریع‌تر سرماخوردگی موثر است.
او توصیه کرد: به منظور تامین ویتامین C از مصرف پرتقال و نارنگی استفاده نشود، زیرا این دو گلو را تحریک کرده و موجب افزایش سرفه می‌شود اما به منظور تامین ویتامین C مصرف لیموشیرین می‌تواند بهترین گزینه باشد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسفندیاری مصرف برخی مواد غذایی در جهت افزایش ایمنی بدن را در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی موثر دانست و اظهار کرد: از جمله این مواد می‌توان به سیر اشاره کرد که مصرف آن می‌تواند با افزایش ایمنی بدن پیشگیری مناسبی در ابتلا به سرماخوردگی داشته باشد. جنان که در برخی موارد مصرف زیاد سیر موجب می‌شود فرد در طول سال حتی یک بار هم مبتلا به سرماخوردگی ‌نشود.



لینک منبع :سیر بخورید تا سرما نخورید

سیر بخورید تا سرما نخورید - ایسنا www.isna.ir/news/93070502497/سیر-بخورید-تا-سرما-نخورید 27 سپتامبر 2014 ... یک پزشک عمومی معتقد است: مصرف زیاد سیر می‌تواند با افزایش ایمنی بدن پیشگیری موثری در ابتلا به سرماخوردگی داشته باشد. سیر بخورید تا سرما نخورید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/online/.../سیر-بخورید-تا-سرما-نخورید سیر بخورید تا سرما نخورید. دوشنبه 4 آبان 1388 ساعت 19:52. پایگاه اینترنتی نیویورک تایمز در گزارشی علمی نوشت: مصرف سیر برای جلوگیری از سرماخوردگی و ... سیر بخورید تا سرما نخورید - دری dari.irib.ir/بهداشت-و-سلامت/.../16931-سیر-بخورید-تا-سرما-نخورید‎Cachedپایگاه اینترنتی نیویورک تایمز در گزارشی علمی نوشت: مصرف سیر برای جلوگیری از سرماخوردگی و حتی بهبودی پس از ابتلا به آن موثر است. قرنها از سبزی سیر نه ... سیر بخورید تا سرما نخورید - تبیان article.tebyan.net/107288/سیر-بخورید-تا-سرما-نخورید‎Cached11 نوامبر 2009 ... پایگاه اینترنتی نیویورک تایمز در گزارشی علمی نوشت: مصرف سیر برای جلوگیری از سرماخوردگی و حتی بهبودی پس از ابتلا به آن، موثر است. سیر بخورید تا سرما نخورید - پرشین وی persianv.com/khoraki/174581.php‎Cachedمصرف سیر برای جلوگیری از سرماخوردگی و حتی بهبودی پس از ابتلا به آن، موثر است. قرن ها از سیر نه تنها به دلیل مصرف آن در آشپزی، بلکه به خاطر قدرت درمانی آن ... سیر بخورید تا سرما نخورید - سلامتی salamati.ir/2016/11/08/سیر-بخورید-تا-سرما-نخورید/‎Cached8 نوامبر 2016 ... عطسه، سرفه، آبریزش بینی و در موارد شدید‌تر بیماری تب و اسهال را از جمله علائم سرماخوردگی عنوان می شود . دوره بیماری بطور معمول از یک تا چند روز ... سیر بخورید تا سرما نخورید | میهن پست https://mihanpost.com/سیر-بخورید-تا-سرما-نخورید/‎Cachedسیر بخورید تا سرما نخورید. ارسال شده توسط: admin ۰۵ مهر ۹۳ ساعت ۱۱:۰۲. یک پزشک عمومی معتقد است: مصرف زیاد سیر می‌تواند با افزایش ایمنی بدن پیشگیری ... سیر بخورید تا سرما نخورید... payam.tv2.ir/fa/news/58949/سیر-بخورید-تا-سرما-نخورید-‎Cached26 نوامبر 2014 ... سیر بخورید تا سرما نخورید.../ یک پزشک عمومی با اشاره به ویروسی بودن بیماری سرماخوردگی، گفت که این بیماری به راحتی و از طریق ترشحات ... [PDF] ﺳﯿﺮ ﺑﺨﻮرﯾﺪ ﺗﺎ ﺳﺮﻣﺎ ﻧﺨﻮرﯾﺪ : ﭘﺎﯾﮕﺎه اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﻧﯿﻮﯾﻮر https://mayadin.tehran.ir/LinkClick.aspx?fileticket...tabid=178&mid... ﺳﯿﺮ ﺑﺨﻮرﯾﺪ ﺗﺎ ﺳﺮﻣﺎ ﻧﺨﻮرﯾﺪ. ﭘﺎﯾﮕﺎه اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﻧﯿﻮﯾﻮرک ﺗﺎﯾﻤﺰ در ﮔﺰارﺷﯽ ﻋﻠﻤﯽ ﻧﻮﺷﺖ. : ﻣﺼﺮف ﺳﯿﺮ ﺑﺮاى. ﺟﻠﻮﮔﯿﺮى از ﺳﺮﻣﺎﺧﻮردﮔﯽ. و ﺣﺘﯽ ﺑﮫﺒﻮدى ﭘﺲ از اﺑﺘﻼ ﺑﻪ آن،. ﻣﻮﺛﺮ اﺳﺖ . ﻗﺮن ھﺎ از ﺳﯿﺮ ﻧﻪ ﺗﻨﮫﺎ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻣﺼﺮف آن ... سیر بخورید تا سرما نخورید - ایمنا www.imna.ir/news/75806/سیر-بخورید-تا-سرما-نخورید‎Cached30 سپتامبر 2012 ... خبرگزاری ایمنا: نقش سیر؛ این خوردنی تند و تیز، چیزی فراتر از طعم‌دار کردن غذاست .