مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

این خوراکی‌ها از ریزش مو جلوگیری می‌کنند

جام جم سرا:گلزار مولایی سلامتی و رشد موها را منوط به دریافت انواع مختلف ویتامین‌ها و مواد معدنی دانست و گفت: ویتامین A آنتی اکسیدانی است که به تولید چربی سالم در پوست سر کمک می‌کند. این ویتامین در روغن کبد ماهی، گوشت، شیر، پنیر، تخم‌مرغ، اسفناج، کلم بروکلی، هویج و هلو یافت می‌شود.

مشاور تغذیه بیمارستان آیت‌الله طالقانی استان ایلام ضمن اشاره به نقش ویتامین C در تامین سلامت مو، منابع غذایی حاوی این ویتامین را شامل خانواده مرکبات، کیوی، آناناس، توت فرنگی، گوجه فرنگی، فلفل سبز، سبزیجات دارای برگ سبز عنوان کرد و افزود: ویتامین E نیز آنتی اکسیدانی است که گردش خون در پوست سر را تقویت می‌کند. منابع حاوی این ویتامین شامل دانه‌های سویا، دانه‌های خام و دانه‌های روغنی، حبوبات خشک و سبزیجات برگ پهن است.

مولایی گفت: «بیوتین» تولید کراتین را افزایش می‌دهد و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. این ماده در منابعی چون زرده تخم مرغ، انواع غلات، جگر، برنج و شیر به وفور یافت می‌شود.

وی، ویتامین نیاسین را عاملی برای تقویت گردش خون در پوست سر عنوان کرد و افزود: ماهی، مرغ، بوقلمون، گوشت، پوست گندم منابعی هستند که ویتامین نیاسین دارند. همچنین اینوزیتول که باعث سالم ماندن فولیکول‌های مو در سطح سلولی می‌شود در تمام غلات، جگر و مرکبات یافت می‌شود.

مولایی گفت: اسید پانتوتنیک مانع از سفیدی و ریزش موها می‌شود که تمام دانه‌های غلات، گوشت و زرده تخم‌مرغ منبع این ویتامین هستند. از طرف دیگر آنچه مانع ریزش مو و تامین‌کننده‌ رنگدانه‌ها می‌شود ویتامین «B6» است که در تمام غلات، سبزیجات، گوشت و زرده‌ تخم مرغ یافت می‌شود.

مشاور تغذیه بیمارستان آیت‌الله طالقانی استان ایلام افزود: ویتامین B12 نیز مانع ریزش مو می‌شود که با مصرف مرغ، ماهی، تخم‌مرغ و شیر تامین خواهد شد.(ایسنا)



لینک منبع :این خوراکی‌ها از ریزش مو جلوگیری می‌کنند

برای جلوگیری از ریزش مو چه باید خورد؟ - بیتوته www.beytoote.com/attire/hair/rezesh-mu.html‎Cached Similarبرای جلوگیری از ریزش مو سعی کنید در برنامه غذایی خود از سبزی‌ها و میوه‌های تازه به مقدار زیاد استفاده ... غدد چربی مجاور هر فولیکول مو نیز این آنزیم را تولید می کنند. این خوراکی‌ها از ریزش و سفیدی مو جلوگیری می‌کنند - ایسنا www.isna.ir/.../این-خوراکی-ها-از-ریزش-و-سفیدی-مو-جلوگیری-می-کنند‎Cached22 سپتامبر 2014 ... یک مشاور تغذیه گفت: آنچه باعث سلامتی پوست سر و موی انسان می‌شود در مواد غذایی وجود دارد و استفاده از این مواد فرد را از مواد شیمیایی بی‌نیاز می‌کند. جلوگیری از ریزش و سفیدی مو با این خوراکی ها - تبیان article.tebyan.net/.../جلوگیری-از-ریزش-و-سفیدی-مو-با-این-خوراکی-ها‎Cached27 سپتامبر 2014 ... آنچه باعث سلامتی پوست سر و موی انسان می‌شود در مواد غذایی وجود دارد و استفاده از این مواد فرد را از مواد شیمیایی بی‌نیاز می‌کند. گلزار مولایی، مشاور ... این خوراکی‌ها از ریزش و سفیدی مو جلوگیری می‌کنند zistonline.com/.../این-خوراکیها-از-ریزش-و-سفیدی-مو-جلوگیری-میکنند.aspx‎Cachedیک مشاور تغذیه گفت: آنچه باعث سلامتی پوست سر و موی انسان می‌شود در مواد غذایی وجود دارد و استفاده از این مواد فرد را از مواد شیمیایی بی‌نیاز می‌کند. با این خوراکی‌ها از ریزش و سفیدی مو جلوگیری کنید https://ashpazbashy.com/با-این-خوراکی‌ها-از-ریزش-و-سفیدی-مو-جلو/‎Cached20 مارس 2017 ... بیوتین نیز تولید کراتین را افزایش می‌دهد و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. این ماده در منابعی چون زرده تخم‌مرغ، انواع غلات، جگر، برنج و شیر به وفور ... میوه های مفید برای سلامت مو - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/266038/میوه-های-مفید-برای-سلامت-مو‎Cached Similar9 آوریل 2013 ... دکتر مسعود داوودی، متخصص پوست و مو در این زمینه معتقد است: "اصولاً میوه‌ها و ... برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش آنها باید به مقدار قابل توجهی از میوه‌ها، ... که علاوه بر استحکام و درخشندگی موها، از سفید شدن آنها هم جلوگیری می‌کند.". برای جلوگیری از ریزش مو این ده خوراکی را فراموش نکنید www.hidoctor.ir/20095_برای-جلوگیری-از-ریزش-مو-این-ده-خوراکی-را.html/‎Cached Similar4 آوریل 2014 ... لیست غذایی برای کم شتی مو گشاد کننده عروق رژیم غذایی برای درمان ریزش ... قرن‌هاست مردم بر این باورند که مریم گلی از ریزش مو پیشگیری می‌کند. غذاهایی که از ریزش موها جلوگیری می کند‎ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../غذاهایی-که-از-ریزش-موها-جلوگیری-می-کند‎‎Cached Similar20 نوامبر 2012 ... میگو و دیگر مواد غذایی حاوی زینک برای جلوگیری از ریزش مو ضروری است. ... این لیست این سبزیجات هم مواد طبیعی ای مانند سبوم تولید می کنند که ... آشنایی با خوراکی هایی که برای تقویت و سلامت مو مفید هستند - پارسی ... fa.parsiteb.com/آشنایی-با-خوراکی-هایی-که-برای-تقویت-و-سل/‎Cached Similarمصرف برخی از پروتیین ها و آهن برای سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن بسیار مفید ... افرادی که اغلب از داشتن موهای چرب شکایت می کنند باید بدانند که این موضوع به ... ویتامین جلوگیری از ریزش مو را بشناس! - نمناک namnak.com/جلوگیری-ریزش-مو.p20800‎Cachedرژیم غذایی ما نقش بسیار مهمی در ابعاد مختلف سلامتی ما دارد و سلامتی مو نیز یکی از ... این ویتامین شناخته شده ترین نوع ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو در زنان می ...